Gå til innhold

Lowe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var øverst på min manns ønskeliste for sønnen vår (han er svensk). Vi endte på Leon isteden, men synes det er fint. Bare upraktisk i utlandet 😅

Anonymkode: 13430...41d

I vårt stadig mer internasjonaliserte samfunn er det viktig at navnet også kan brukes på engelsk eller tysk.

Love er snodig på engelsk, akkurat som Aslak er snodig på tysk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (2 timer siden):

I vårt stadig mer internasjonaliserte samfunn er det viktig at navnet også kan brukes på engelsk eller tysk.

Love er snodig på engelsk, akkurat som Aslak er snodig på tysk

Neida, det er bare teit. Hvorfor skal vi tilpasse oss engelsk? Hva med Rigoberta, Abdulkarim, Francoise, Giulietta, Barack? 

Anonymkode: 3c60d...5a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2024 at 5:19 PM, AnonymBruker said:

Altså, er det svensk, slik at det uttales Låve? Mener jeg har sett det skrevet Love i Sverige. Når jeg leser Lowe, tenker jeg påskuespilleren Rob Lowe.

Det er svensk men jeg vil ha det med W

Anonymkode: 72616...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig vanskelig å bedømme, for jeg skjønner ikke hvordan det skal uttales. Jeg er ganske rund når det gjelder navn altså! 

Har selv et navn som alltid må staves(engelsk navn), og synes det er ganske pes. Det blir veldig ofte ropt opp feil også. Et av kravene jeg har satt til mine barns navn er at uttale og skrivemåte skal være enkelt for folk å forstå, nettopp på grunn av mine egne utfordringer med det. 

Anonymkode: 13e7c...b25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes det er veldig vanskelig å bedømme, for jeg skjønner ikke hvordan det skal uttales. Jeg er ganske rund når det gjelder navn altså! 

Har selv et navn som alltid må staves(engelsk navn), og synes det er ganske pes. Det blir veldig ofte ropt opp feil også. Et av kravene jeg har satt til mine barns navn er at uttale og skrivemåte skal være enkelt for folk å forstå, nettopp på grunn av mine egne utfordringer med det. 

Hvis foreldre på død og liv krever å gi barnet et sært navn, bør minimumskravet være at barnet får et mer normalt navn nr 2 slik at man har frihet til å velge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (23 minutter siden):

Hvis foreldre på død og liv krever å gi barnet et sært navn, bør minimumskravet være at barnet får et mer normalt navn nr 2 slik at man har frihet til å velge

Joda, men i mitt tilfelle er navnet mitt veldig vanlig i england og USA. Der sliter ingen. Jeg har en forelder med engelsk opprinnelse og jeg er født i England selv. Tror ikke de så for seg at nordmenn skulle slite såpass mye som de gjør med navnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Joda, men i mitt tilfelle er navnet mitt veldig vanlig i england og USA. Der sliter ingen. Jeg har en forelder med engelsk opprinnelse og jeg er født i England selv. Tror ikke de så for seg at nordmenn skulle slite såpass mye som de gjør med navnet mitt. 

Har du vurdert å «fornorske» navnet ditt slik mange utvandrere «amerikaniserte» sitt eget navn for mer enn 100 år siden?
Hvis du har fylt 18 kan du kontakte folkeregisteret selv og endre navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 17.19):

Altså, er det svensk, slik at det uttales Låve? Mener jeg har sett det skrevet Love i Sverige. Når jeg leser Lowe, tenker jeg påskuespilleren Rob Lowe.

Han som ble uttalt "Råb Låv" gjennom hele 90-tallet her til lands😂😂

Anonymkode: 43c46...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 2.16):

Hva synes dere om dette guttenavnet?

Anonymkode: 72616...975

grusomt

Anonymkode: 72df2...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...