Gå til innhold

Exu- skjedd igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.    Har nå nylig fjernet en eggleder pga exu, egglederen sprakk. Fikk beskjed om at jeg kunne prøve med en gang. Videre sa legen at jeg må ta kontakt med sykehuset nesten jeg blir gravid for å ta ultralyd, for å se om fosteret ligger på " right place".  Skulle det skje igjen så skal de bruke cellegift for å fjerne fosteret.

Jeg er veldig stresset og redd nå; 

Hva er sannsynligheten for at det kan skje igjen? Har du blitt gravid med bare en eggleder? Isåfall, hvor mange ganger har blitt gravid?

Funket cellegift for dere som fikk pga exu?

Anonymkode: d16ca...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei.    Har nå nylig fjernet en eggleder pga exu, egglederen sprakk. Fikk beskjed om at jeg kunne prøve med en gang. Videre sa legen at jeg må ta kontakt med sykehuset nesten jeg blir gravid for å ta ultralyd, for å se om fosteret ligger på " right place".  Skulle det skje igjen så skal de bruke cellegift for å fjerne fosteret.

Jeg er veldig stresset og redd nå; 

Hva er sannsynligheten for at det kan skje igjen? Har du blitt gravid med bare en eggleder? Isåfall, hvor mange ganger har blitt gravid?

Funket cellegift for dere som fikk pga exu?

Anonymkode: d16ca...e5f

Sannsynligheten for exu er i utgangspunktet veeeeeldig liten. Har man hatt det én gang har man en liten økt risiko. Her er det viktige ordet LITEN. Forstår bekymringen, det er naturlig.  Men oddsen for at det skjer igjen er liten. 

1-2 % av ALLE svangerskap som oppstår er utenfor livmor. 

Cellegiften fungerer. Man kan helt fint bli gravid med en eggleder - så lengde den egglederen er funksjonell, men kan ta lengre tid. Fått 3 barn etter exu. 

Anonymkode: 0bfa2...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det tre ganger, den andre gangen var jeg døden nær, siste gang ble det cellegift.

Ble frarådet å bli gravid etter det, og vi ble adoptivforeldre.

Anonymkode: 017e3...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Ex.u 2 ganger. På samme side. Første gangen fjernet de ikke hele egglederen og det var igjen et "hjørne" (som de kalte det). Så da satt neste seg der. Andre gangen mistet jeg 2 liter blod og fikk ikke puste da blodet presset på lungene. Det var en risiko for at de måtte fjerne hele livmoren, men det gikk heldigvis kjempe fint og livmoren er hel og fin. Vi prøver fremdeles på baby nummer to, og håper den sitter på 4. ivf forsøk til høsten. Sykehuset sa at livmoren min er fin, men at den ikke tåler rier. Så da blir det i så fall planlagt keisersnitt da også. Tenker ikke så mye på det egentlig, tenker mer på det å bli gravid igjen i det hele tatt.

Men, sansynligheten er liten for EX.u, mener jeg leste det var 1% som opplevde det, men husker ikke hvor jeg leste det, så ta det med en klype salt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...