Gå til innhold

Dumt å dra til London nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å ta en helgetur til London, men siden den norske kronen er så lav og pundet så høyt er jeg usikker. 
Noen som har vært i London i sommer og har noen tanker rundt det? Var det verdt det å reise ned likevel, eller føltes det bare kjipt at alt var så dyrt? 

Anonymkode: 012c5...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo verdt det for opplevelsen med kultur og mat, men ikke shoppingtur akkurat. 

Anonymkode: a2c3a...bc1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

100% verdt det🤩 

man vet jo på forhånd at kursen er dårlig, så for min del brukte jeg lite tid på å tenke over det. 

i London er det jo også masse ting man kan gjøre gratis for eks. 

jeg handla en god del, vi spiste stort sett 3 måltider ute, og jeg personlig syns det var verdt det😊 

planen er allerede London i desember 🧑🏻‍🎄

Anonymkode: 311f3...874

Skrevet

Kommer jo an på din økonomi og reisebudsjett det. Kom i dag tilbake etter 9 dager i Storbritania og det har kostet, men vi visste jo om det og har spart i 6 mnd. Måltid/ middag for vår familie på 4 har flere dager bikket 1800,-/ 2000,-, vet ikke om vi tørr å regne på hva vi har brukt totalt. Har handlet jeans på Next som omtrent er eneste butikk som har bukser som passer meg både i lengde og midje. £28 pr bukse = 400 kroner, er ikke så værst pris det. Men kosmetikk og parfyme som døtrene er opptatt av var ikke vits å kjøpe da det er rimeligere her hjemme/ på tax-free. 

Så konklusjonen er: ja, det er verdt det om man har råd og lurt å gjøre research på priser for å unngå bomkjøp! 

Anonymkode: ee131...160

Skrevet

Verdt å dra, men vi reduserte shoppingen i sommer, og la lista litt lavere enn vi pleier når det gjelder restaurantstandard. Take-away noen av dagene, for eksempel. Det er så mye å se og gjøre i London som ikke koster penger, så det går helt fint å feriere der.

Anonymkode: ae43e...b70

Skrevet

Pass opp for veggedyr

Anonymkode: 639c1...c10

Skrevet

London er alltid verdt det, men så klart shoppingen er dyrere så du får mindre for pengene. Hvis det er shoppebonanza du er ute etter så er det nok mer value for money å dra til f.eks Polen.

Når det er sagt, den norske krona er lav og det merker du uansett hvor du drar. jeg tenker vi i Norge har vært bortskjemte i mange år med god kurs, nå får vi oppleve hvordan andre har hatt det. I mine øyne er London et kjempested og jeg skal dit før jul tenker jeg, det er spare i forkant.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde veldig lyst til å reise med datteren min i sommer men da jeg så hotellprisene ble jeg sjokkert. Jeg må spare et år og reiser heller neste sommer. 

Anonymkode: 66741...cd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde veldig lyst til å reise med datteren min i sommer men da jeg så hotellprisene ble jeg sjokkert. Jeg må spare et år og reiser heller neste sommer. 

Anonymkode: 66741...cd5

Ja, de har økt noe helt hinsides siden pandemien.

Anonymkode: 47f64...ac2

Skrevet

Jeg reiser dit flere ganger i året, selv om prisene på spesielt hotell har økt kraftig. Absolutt verdt det for meg, men alle må jo vurdere ut fra egne ønsker og økonomi. 

Anonymkode: 2fe13...0a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 17.43):

Jeg reiser dit flere ganger i året, selv om prisene på spesielt hotell har økt kraftig. Absolutt verdt det for meg, men alle må jo vurdere ut fra egne ønsker og økonomi. 

Hvor pleier du å bo?

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, fru Alving said:

Hvor pleier du å bo?

Det kommer an på hva jeg skal. Foretrekker i nærheten av Covent Garden eller Leicester square. Men har også bodd syd for elva da jeg skulle på teater der, og i nærheten av Victoria station når jeg skulle på utflukter derfra. Bor alltid innen gangavstand fra det jeg skal, med tanke på alle togstreiker og denslags. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer an på hva jeg skal. Foretrekker i nærheten av Covent Garden eller Leicester square. Men har også bodd syd for elva da jeg skulle på teater der, og i nærheten av Victoria station når jeg skulle på utflukter derfra. Bor alltid innen gangavstand fra det jeg skal, med tanke på alle togstreiker og denslags. 

Ja det skjønner jeg. Hva slags hotellstandard går du for? Jeg syne jeg må ha minst 4 stjerne i London

Skrevet
1 minutt siden, fru Alving said:

Ja det skjønner jeg. Hva slags hotellstandard går du for? Jeg syne jeg må ha minst 4 stjerne i London

Jeg tenker ikke stjerner, synes sjelden det er noen forskjell mellom to eller tre. Jeg ser først og fremst på beliggenhet, og prøver å komme under 2000 per natt. Men ikke alltid det går lenger. Jeg leser anmeldelser fra gjester, har det feks rating på over 7 på hotels.com er det som regel greit. Men har etter hvert bodd på så mange hoteller at jeg vet hva jeg går til. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg reiser halve høstferien og har også bestilt tur til våren. Kjedelig at det er blitt så dyrt, men elsker en London så elsker en London 😄

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...