Gå til innhold

Påbygging til generell studiekompetanse. noen med erfaringer og tips? Hvem programfag anbefaler du og div spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på 1års påbygg nå neste uke og lurer på litt om fagene. For eksempel ser jeg at man ikke har engelsk fks. Står når jeg google at dette faget er man ferdig med fra yrkesfag og da ble jeg skikkelig nervøs for er det sånn at jeg får med engelsk karakteren fra yrkesfag fordi jeg fikk en skikkelig dårlig karakter på vg1 i engelsk fordi jeg var dum nok til og slappe av for trodde jeg skulle bli læring og ikke trengte karakterer men angra meg og nå skal jeg ta påbygg. Det ville ødelagt snittet veldig isåfall og all jobbingen jeg skal gjøre på påbygg. 

Noe annet jeg lurer på er at man kan velge et programfag. På skolen jeg skal begynne på kan man velge mellom psykologi 1, biologi 1 og sosiologi og sosialantropologi. Finner ingen info om disse og er skikkelig usikker på hvem jeg skal velge for har hørt at noen av dem er vanskeligere en andre. Noen som har erfaringer med noen av disse eller anbefaler noen? :)

Alle sier påbygg er så hardt også så gruer meg litt pga det. Er det virkelig så hardt som alle sier eller er det bare fordi yreksfag er endel roligere så det er litt sjokk med så mye skole at folk sier det? Syntes også det er litt skummelt siden begynte som læring først og angra på valget og så skal gå med kullet under meg noen som har gjort dette eller gått i eldre alder evt?

Anonymkode: a1030...d2a

Skrevet

Engelskkarakteren blir stående, så den må du eventuelt forbedre ved å ta det på nytt som privatist.

Hva som er "enkelt" som fordypning kommer an på hvilke interesser du har.

Påbygg er langt hardere enn yrkesfag. Det er mye å lære på kort tid, så det krever mye egeninnsats.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...