Gå til innhold

Må roe ned på hudpleie/sminke..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over 30 år, og prøver å spare inn litt på hudpleie/sminke, og lurer derfor på gode kremer tilsvarende de jeg bruker idag.

Jeg er veldig glad i La Roche Posay og Vichy, og bruker dag/nattkrem, samt rens derfra. Det har virkelig forbedret huden min.

Min sminkerutine er La Roche dagkrem, deretter Vichy matt krem, og så foundation (Erborian). Vichy'en fungerer som en primer, og jeg elsker resultatet. Alle andre primere jeg har prøvd, klumper seg.

Men alt disse merkene er så dyre!!🙈 Har dere noen andre gode forslag? Og en god primer?

Screenshot_20240812_000128_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 0941f...575

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagkremen er fantastisk, fordi den er så fet. Men også dyrt i lengden😢

Screenshot_20240812_001450_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være kødd? Merkene du ramser opp er da rimelige merker. Skal du ha det billigere må du gå for drugstore brands, og det er jo i beste fall ikke givende for huden og i værste fall rett og slett ikke noe bra. 

Anonymkode: 6527f...e67

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gjorde et kjapt søk, og ser at denne koster ca. 250 på nettapotek, og 400 på vitus og boots. Med andre ord stor forskjell i pris - det kan være verdt å være obs på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Syns den prella veldig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette må jo være kødd? Merkene du ramser opp er da rimelige merker. Skal du ha det billigere må du gå for drugstore brands, og det er jo i beste fall ikke givende for huden og i værste fall rett og slett ikke noe bra. 

Anonymkode: 6527f...e67

Selv om du synes det er rimelig, betyr det ikke at det er det for alle...😊

Jeg handler alt på Farmasiet/Med24. Mine produkter er jo dyrere enn f.eks Cerave, hvor man får mye mer for pengene.

La Roche selger for det meste glass/tuber på 40ml til 200-250,-, og det varer selvsagt ikke like lenge. Vichy'en går fort tom. Så trenger en god primer.

Så at en hudpleier anbefalte Ivy Aia-serien fra Normal, men synes ikke kremene var noe gode..

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv om du synes det er rimelig, betyr det ikke at det er det for alle...😊

Jeg handler alt på Farmasiet/Med24. Mine produkter er jo dyrere enn f.eks Cerave, hvor man får mye mer for pengene.

La Roche selger for det meste glass/tuber på 40ml til 200-250,-, og det varer selvsagt ikke like lenge. Vichy'en går fort tom. Så trenger en god primer.

Så at en hudpleier anbefalte Ivy Aia-serien fra Normal, men synes ikke kremene var noe gode..

TS

Da går du over til CeraVe dag og nattkrem.

Anonymkode: 12c9f...56c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er over 30 år, og prøver å spare inn litt på hudpleie/sminke, og lurer derfor på gode kremer tilsvarende de jeg bruker idag.

Jeg er veldig glad i La Roche Posay og Vichy, og bruker dag/nattkrem, samt rens derfra. Det har virkelig forbedret huden min.

Min sminkerutine er La Roche dagkrem, deretter Vichy matt krem, og så foundation (Erborian). Vichy'en fungerer som en primer, og jeg elsker resultatet. Alle andre primere jeg har prøvd, klumper seg.

Men alt disse merkene er så dyre!!🙈 Har dere noen andre gode forslag? Og en god primer?

Screenshot_20240812_000128_Samsung Internet.jpg

CeraVe har gode, drøye og rimelige renseprodukter. På grunnlag av produktene du bruker, antar jeg at du har fet eller muligens kombinert hud, stemmer det? CeraVe Foaming Cleanser er beregnet på fet hud, og koster akkurat nå kr. 165,- for nesten 500 ml rens. Kan du evt gå for en rimeligere fuktighetskrem, slik at du kan fortsette å ha råd til Vichy som primer? Om du opplyser mer om huden din, kan jeg komme med noen forslag til kremer og evt andre hudprodukter som er rimelige i pris og kan fungere for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hva du betaler for. Skal godt gjøres å finne en god krem og primer til under den prisen du betaler nå. De 2 merkene er anerkjente apotek produkter. Du har jo selv prøvd billigere produkter og ikke likt resultatet. Tror det blir dyrere i lengden og kjøpe billige bomkjøp i håp om å spare penger.

Viss du har funnet noe som fungerer godt for deg og din hudtype så hadde jeg holdt meg til det som gir gode resultater, også hadde jeg hamstret inn ektra når det er tilbud.

Anonymkode: cea22...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo billige merker i mitt hode. Shop litt rundt og kjøp når de er på tilbud :) 

Ellers ville jeg foreslått Cerave som andre her, de har store pumpeflasker med cleanser og dagkrem som jeg synes er ganske bra og drøye i bruk. De er ikke wow-produkter, men de ødelegger heller ingenting.

I tider hvor jeg er blakk og må spare inn på hudpleien, så bruker jeg pengene mine på serumer med aktive ingredienser, og så bruker jeg cerave/la roche posay e.l. til rens og fukt. 

Serumer trenger ikke koste mye heller, The Ordinary har bl.a. mye bra til fin pris.

Vil du ha et dagligvare/drugstore brand, så synes jeg Neutrogena er ganske bra også, for min hud. De har ikke det aller største utvalget i butikk i Norge, du må kjøpe på nett. 

Jeg så at Nivea creme tar av på Tiktok nå, den blå boksen som du får på Kiwi til 50 kroner liksom. Men aldri prøvd den selv. Kanskje som håndkrem en gang i 1991. Jeg tror egentlig greia er at den er ganske fet, og dagens kids liker å glinse i ansiktet ...

Anonymkode: eb86b...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vianek har noen kremer, rens ect med gode ingredienser. Veldig rimelige produkter som man får på Lyko . 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...