AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Kjøpte nylig en veske i skinn fra et kjent merke, i deres egen butikk. Den var på salg, og kostet da 2600 kroner. Fikk med kvittering, garanti og bevis på at den er ekte. Etter første gangs bruk viser det seg at en søm på utsiden har løsnet, antar at den ikke er skikkelig festet, da det er i et hjørne. Har kontaktet forhandleren og sendt bilde, og forventer egentlig en reparasjon eller kompensasjon slik at at jeg kan få det ordnet selv. Bor ikke i byen den er kjøpt, men det er inenlands. Får til svar at de ikke kan hjelpe, da vesken ble "sjekket" før den ble solgt. Den ble ikke det, og uansett går ikke an å oppdage at en søm vil løsne. Jeg kan ikke bruke den, da ytterligere bruk vil føre til at tråden løsner enda mer. Må jeg bare ta kostnaden for reparasjon selv, eller har noen tips for å få dette ordnet hos forhandleren? 😁 Anonymkode: 1a118...460 1
Caissa Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøpte nylig en veske i skinn fra et kjent merke, i deres egen butikk. Den var på salg, og kostet da 2600 kroner. Fikk med kvittering, garanti og bevis på at den er ekte. Etter første gangs bruk viser det seg at en søm på utsiden har løsnet, antar at den ikke er skikkelig festet, da det er i et hjørne. Har kontaktet forhandleren og sendt bilde, og forventer egentlig en reparasjon eller kompensasjon slik at at jeg kan få det ordnet selv. Bor ikke i byen den er kjøpt, men det er inenlands. Får til svar at de ikke kan hjelpe, da vesken ble "sjekket" før den ble solgt. Den ble ikke det, og uansett går ikke an å oppdage at en søm vil løsne. Jeg kan ikke bruke den, da ytterligere bruk vil føre til at tråden løsner enda mer. Må jeg bare ta kostnaden for reparasjon selv, eller har noen tips for å få dette ordnet hos forhandleren? 😁 Anonymkode: 1a118...460 Kontakt Forbrukerrådet. De kan hjelpe deg. Det høres ut som en reklamasjonssak synes jeg, og ville ikke funnet meg i å ta regninga selv. Det er mange firmaer som prøver seg. Mange kunder føler da det er nytteløst å prøve mer, og betaler for å bli ferdig med saken. Håper ikke du gjør det. Ikke la dem slippe unna! Det er forresten butikken der du kjøpte veska som er ditt sted for kontakt. Mange butikker prøver seg med å sende kunden oppover i systemet, men dette er feil. Kontakt Forbrukerrådet du! Og lykke til!! ❤️ 3
Brunello Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Dersom du har fått garanti, henviser du bare til den. Garanti er noe mer enn rettighetene man har etter loven. Men dersom sømmen har gått opp ved vanlig bruk er dette selvsagt også en reklamasjon. Siden det er et kjent merke, ville jeg ha kontaktet leverandøren dersom butikken ikke ordner det ved en ny henvendelse. True med å legge ut klage og dårlig omtale på deres Facebook-side og andre sosiale medier, men vent med det til de eventuelt har avslått. Dumt å true før dialog har vært forsøkt.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 Hvis du bare har vært i kontakt med en butikkansatt, så be om å få snakke med leder av butikken. Dette er jo veldig dårlig kundebehandling, det minste de burde tilby var å reparere vesken. Anonymkode: 605c9...c6f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Du må nok være mer tydelig med de. "Jeg tror dere misforstår. Jeg reklamerer på denne veska iht forbrukerskjøpsloven paragraf xxx og krever at dere retter feilen eller jeg får heve kjøpet." Hjelper ikke det kontakter du forbrukerrådet og får en generell uttalelse derfra. Anonymkode: 5d5ac...212 2
Snublefot62 Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøpte nylig en veske i skinn fra et kjent merke, i deres egen butikk. Den var på salg, og kostet da 2600 kroner. Fikk med kvittering, garanti og bevis på at den er ekte. Etter første gangs bruk viser det seg at en søm på utsiden har løsnet, antar at den ikke er skikkelig festet, da det er i et hjørne. Har kontaktet forhandleren og sendt bilde, og forventer egentlig en reparasjon eller kompensasjon slik at at jeg kan få det ordnet selv. Bor ikke i byen den er kjøpt, men det er inenlands. Får til svar at de ikke kan hjelpe, da vesken ble "sjekket" før den ble solgt. Den ble ikke det, og uansett går ikke an å oppdage at en søm vil løsne. Jeg kan ikke bruke den, da ytterligere bruk vil føre til at tråden løsner enda mer. Må jeg bare ta kostnaden for reparasjon selv, eller har noen tips for å få dette ordnet hos forhandleren? 😁 Anonymkode: 1a118...460 Du blir tydelig med dem. Fortell dem at du reklamerer i tråd med forbrukerkjøpsloven. Minn de og på at siden mangelen har oppstått innen to år fra kjøpsdato må de bevise at du er skyld i mangelen dersom de mener det er tilfelle. Be om å få snakke med daglig leder om nødvendig. Evnt ta det med produsent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå