Gå til innhold

Utbrent, deppa og arbeidsledig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Usikker hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget her, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre med livet. 

Er for tiden arbeidsledig, da jeg i samråd med lege sa opp forrige jobb etter å blitt utbrent for andre gang. 

Første gang var for 5 år siden, klarte da "bite tennene sammen" og jobbe meg tilbake. Og har etter dette klart å holde hodet over vannet pga covid - permisjon, nedstengt bedrift osv. 

Det smalt igjen i mars, så har etter dette vært svært dårlig. 

Hjerteklapp, hjernetåke, svimmel, dårlig søvnrytmer, nedstemt, isolert osv.

Har et minimalt nettverk her jeg bor og har ikke familie i nærheten.

Har siste måneden klar å komme meg ut på turer, men etter noen timer samvær med en venn - eller en tur på et shoppingsenter, så er jeg utslitt i flere døgn etterpå og må hente meg inn igjen.

Var sykemeldt frem til ut Juli, så planen videre med NAV er nå å søke jobber og komme meg tilbake i arbeid.. 

Jeg er aldeles ikke klar, når jeg nesten ikke kommer meg gjennom et døgn uten pauser eller tilpasset at det ikke er for mye mennesker/støy rundt meg.

Kan tilføye at jeg har endel sosial angst, alltid hatt dette - men lært å leve med. 

Ingenting jeg heller vil enn å være frisk igjen! Kjenne på overskudd og energi, men kan ikke huske sist jeg var ovenpå.... 

Hva jobb som kan passe klarer jeg heller ikke se for meg, da alt tapper for energi pr idag.

Har ingen utdannelse..er heller ikke skoleflink eller klar i toppen til å kunne studere.. 

Håper på en solskinnshistorie fra noen her inne som har vært gjennom det samme, og som kanskje har et tips eller to? 

Er sliten nå av å ha det som dette. Kjenner på angst hver dag, som kommer og går uansett om jeg er hjemme på tur eller matbutikken..så ingenting spesifikt som utløser dette..

Har hatt god oppfølging og dialog med fastlegen frem til ut juli, men ikke noe etter sist sykemelding - da jeg ble sykemeldt med friskmelding til NAV. Hatt full helsesjekk, så ingen mangel på vitaminer osv. 

Så skal egentlig være frisk og søke jobber nå..men jeg har ingenting å gå på :( 

Anonymkode: 14688...225

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke arbeidsledig,hadde ei uke ferie sommeren 2012. Skal love deg jeg deppa og utbrent. 

Så hva enn du gjør,ikke start ditt eget firma. 

Anonymkode: 5b22a...75e

• Hjerte 1
Skrevet

Hei ❤️ Det høres ikke ut som du er klar for å søke på jobb enda nei. Du bør komme deg såpass at du fungerer bra i hverdagslivet før du så smått starter opp i jobb igjen. 
Jeg har også vært utbrent to ganger, i ulik grad. Gang nr to, som var for tre år siden, gjorde meg svært dårlig og det tok 2,5 år til jeg var tilbake i jobb. Da i gradert stilling. Jeg gikk tilbake til den jobben jeg hadde fra før jeg ble syk, men fant fort ut at det var håpløst. Jeg begynte da å søke etter ny jobb og var så heldig å få en jeg har stortrivdes i siden jeg begynte. Overskuddet er tilbake og jeg har gått fra å tvile på at jeg noen gang skulle klare å jobbe igjen til å jobbe full stilling og leve livet mitt som jeg ønsker utover det. Jeg har lært kroppen min å kjenne på en helt annen måte enn før og har blitt flinkere til å ta hensyn til meg! 
Jeg håper du kan være ærlig med lege og NAV og fortelle akkurat hvordan du har det. Ikke la de tvinge deg tilbake i jobb om du ikke er klar for det enda. Vær så aktiv du kan uten at det går for hardt utover formen din. 
Tips utover dette: Psykomotorisk fysioterapeut, aktiv hvile, passiv hvile, finne en ting å glede seg over hver dag, tålmodighet og små steg i riktig retning. 

Anonymkode: 6255a...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...