AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Lang historie veldig kort fortalt, barna skulle på ferie hos far, det endte ikke godt og barna kom hjem relativt fort. Syklene ble stående igjen da hente-situasjonen ble litt kaotisk. Jeg har alltid måtte tenke på konsekvenser når jeg har måttet sette grenser. For på en eller annen måte " straffes" jeg (eller ungene). Nå ser det ut til at straffen er at barna ikke får syklene sine. Jeg skriver mail, prøver å ringe og sende sms. Men han svarer meg ikke (dette er veldig vanlig fra hans side). Han har heller ikke tatt kontakt med barna etterpå, og de sitter igjen med dårlig samvittighet og er egentlig ganske nedfor, selv om det er farens skyld at de ikke kunne være der. Det har gått 2 uker uten at de har fått syklene tilbake, og nå begynner skolen. Uten syklene må jeg kjøre dem (for langt å gå). Og det går ut over jobben min. Jeg er på randen til å anmelde for stjålet sykler. Men jeg vet jo hvor syklene er, og det er jo faren som besitter dem. Hva annet kan jeg gjøre for å få igjen syklene til barna før skolestart? Begynner jo å bli smådesperat her.. Anonymkode: 89de3...929 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Er det du som har kjøpt syklene? Står de innelåst eller står de bare utenfor et hus så det er mulig å bare dra å hente dem når far ikke er hjemme? Anonymkode: 2344f...6f0 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det du som har kjøpt syklene? Står de innelåst eller står de bare utenfor et hus så det er mulig å bare dra å hente dem når far ikke er hjemme? Anonymkode: 2344f...6f0 De står innelåst i garasjen. Hvis ikke hadde jeg bare hentet dem selv Ts Anonymkode: 89de3...929 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Ring politiet og rådfør deg. I noen tilfeller kan de ta en telefon eller bli med fysisk når du henter. Anonymkode: e834f...bdc 21 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Har far noe nær slekt du kunne involvert? Feks. si til farfar "kunne du kjørt syklene til oss, vi trenger dem til skolestart og X har ikke tid?" Anonymkode: e350f...c42 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Ville gitt beskjed om at de gamle er solgt og blir hentet av en far fra klassen i morgen. Skal han hente de hos deg eller vil du at han henter syklene her? Anonymkode: 07295...08d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Hvem har kjøpt syklene? Hva skjer om du drar dit og ber om å få dem fordi ungene trenger dem? Ta eventuelt med deg en mannlig venn eller familiemedlem. Er han truende kan du be politiet om hjelp. Jeg personlig hadde kjøpt egne sykler de kan ha hos deg, men skjønner det kan være en stor utgift. Anonymkode: a251d...276
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring politiet og rådfør deg. I noen tilfeller kan de ta en telefon eller bli med fysisk når du henter. Anonymkode: e834f...bdc Dette. Kontakt politiet, så kan en patrulje bli med deg for å hente ut barnas sykler (eventuelt at de snakker med ham på forhånd, hvis du vil være litt mer diskret). Det kan være nok at du sier fra til ham at politiet vil bli med for å hente hvis han ikke gir tilbake syklene, men da må du kunne sette alvor bak trusselen om han fortsatt setter seg på bakbeina. Anonymkode: cd8a4...f85 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem har kjøpt syklene? Hva skjer om du drar dit og ber om å få dem fordi ungene trenger dem? Ta eventuelt med deg en mannlig venn eller familiemedlem. Er han truende kan du be politiet om hjelp. Jeg personlig hadde kjøpt egne sykler de kan ha hos deg, men skjønner det kan være en stor utgift. Anonymkode: a251d...276 Det er jeg som har kjøpt syklene. Han betaler ikke en krone for noen ting til ungene utenom barnebidrag som innkrevningssentralen tar seg av. De fikk syklene med etter eget ønske da de skulle være hos faren på ferie. Det nytter ikke om jeg drar bort. Han bare nekter å åpne eller snakke med meg. Et typisk scenario på dette er når jeg kjører ungene bort på samvær, så hiver han nøklene ut vinduet til dem mens han gjemmer seg bak gardinen, for å slippe å gå ned for å se meg. Ts Anonymkode: 89de3...929 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette. Kontakt politiet, så kan en patrulje bli med deg for å hente ut barnas sykler (eventuelt at de snakker med ham på forhånd, hvis du vil være litt mer diskret). Det kan være nok at du sier fra til ham at politiet vil bli med for å hente hvis han ikke gir tilbake syklene, men da må du kunne sette alvor bak trusselen om han fortsatt setter seg på bakbeina. Anonymkode: cd8a4...f85 Ja, kanskje jeg skal rådføre meg direkte med politiet. Men har dårlige erfaringer med hva de kan prioritere å bruke patrulie på. Men det kan ikke skade å rådføre meg forhåpentligvis. Ts Anonymkode: 89de3...929 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jeg som har kjøpt syklene. Han betaler ikke en krone for noen ting til ungene utenom barnebidrag som innkrevningssentralen tar seg av. De fikk syklene med etter eget ønske da de skulle være hos faren på ferie. Det nytter ikke om jeg drar bort. Han bare nekter å åpne eller snakke med meg. Et typisk scenario på dette er når jeg kjører ungene bort på samvær, så hiver han nøklene ut vinduet til dem mens han gjemmer seg bak gardinen, for å slippe å gå ned for å se meg. Ts Anonymkode: 89de3...929 Skjønner. Hadde rådført meg med politiet, i dette tilfellet er det jo faktisk et slags tyveri. Du har kjøpt syklene og han nekter levere de tilbake. Huff så slitsomt å måtte forholde seg til en sånn type, all sympati ❤️ Anonymkode: a251d...276 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Ta med ungene, la de gå på døra å si det de er der for å hente syklene. Nekter han ringer du politiet for assistanse Anonymkode: 975fd...49e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lang historie veldig kort fortalt, barna skulle på ferie hos far, det endte ikke godt og barna kom hjem relativt fort. Syklene ble stående igjen da hente-situasjonen ble litt kaotisk. Jeg har alltid måtte tenke på konsekvenser når jeg har måttet sette grenser. For på en eller annen måte " straffes" jeg (eller ungene). Nå ser det ut til at straffen er at barna ikke får syklene sine. Jeg skriver mail, prøver å ringe og sende sms. Men han svarer meg ikke (dette er veldig vanlig fra hans side). Han har heller ikke tatt kontakt med barna etterpå, og de sitter igjen med dårlig samvittighet og er egentlig ganske nedfor, selv om det er farens skyld at de ikke kunne være der. Det har gått 2 uker uten at de har fått syklene tilbake, og nå begynner skolen. Uten syklene må jeg kjøre dem (for langt å gå). Og det går ut over jobben min. Jeg er på randen til å anmelde for stjålet sykler. Men jeg vet jo hvor syklene er, og det er jo faren som besitter dem. Hva annet kan jeg gjøre for å få igjen syklene til barna før skolestart? Begynner jo å bli smådesperat her.. Anonymkode: 89de3...929 Dette er ikke tyveri, men en konflikt mellom to voksne mennesker der barna blir skadelidende. Uansett hadde det vært tyveri, hva tror du politiet gjør med sykkeltyveri? Skriver at saken er mottatt så skriver de ut papir på at saken er henlagt. Du får to konvolutter i posten og er like langt. Far får enda mer imot deg. Kjenner du ikke en svær, tøff mann du kan ta med deg og reise å hente syklene? Alternativet er at dere tar dere en tur i konfliktrådet og løser problemene. Man bør tenke seg litt om før man lager barn med noen, så denne tråden bør kunne fungere som prevensjon for noen…. Anonymkode: b89e0...c7d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ta med ungene, la de gå på døra å si det de er der for å hente syklene. Nekter han ringer du politiet for assistanse Anonymkode: 975fd...49e Blir helt feil å bruke ungene på den måten. Det kan de skånes for. Anonymkode: a251d...276 14 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Fy faen for en kjip, kjip fyr! Straffer ungene sine på den måten, jeg blir kvalm. Kan du ikke bare si at de skal slippe å dra til ham fra nå av? Hvis de sykler til skolen er de såpass store at de har mye de skulle ha sagt selv i den saken. Anonymkode: 5e89c...0e2 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke tyveri, men en konflikt mellom to voksne mennesker der barna blir skadelidende. Uansett hadde det vært tyveri, hva tror du politiet gjør med sykkeltyveri? Skriver at saken er mottatt så skriver de ut papir på at saken er henlagt. Du får to konvolutter i posten og er like langt. Far får enda mer imot deg. Kjenner du ikke en svær, tøff mann du kan ta med deg og reise å hente syklene? Alternativet er at dere tar dere en tur i konfliktrådet og løser problemene. Man bør tenke seg litt om før man lager barn med noen, så denne tråden bør kunne fungere som prevensjon for noen…. Anonymkode: b89e0...c7d TS sier jo nå at hun har kjøpt syklene. TS sin eks har dem innelåst i sin garasje og vil ikke returnere dem til eier. Det er jo per definisjon tyveri. At denne eksen tilfeldigvis er far til barna og at barna tok med syklene dit er vel ikke relevant for om noe er tyveri...? TS eier jo syklene. Anonymkode: 2344f...6f0 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ta med ungene, la de gå på døra å si det de er der for å hente syklene. Nekter han ringer du politiet for assistanse Anonymkode: 975fd...49e Dette blir fort alt for dramatisk for ungene, så ikke gjør dette ts. Da tar du heller med deg et familiemedlem. Anonymkode: 078c9...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #19 Skrevet 12. august 2024 Herregud for en idiot! Kan kalle han inn til familievern kanskje, for å endre samværsavtale. Da må fyren komme og du kan si at dere må begrense samvær hvis han skal fortsette å straffe barna ved å ta fra dem syklene Anonymkode: fdb3b...472 4
Memorangen Skrevet 13. august 2024 #20 Skrevet 13. august 2024 Dette er omsorgssvikt fra far sin side. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå