AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg er i en uutholdelig situasjon nå føles det som. Mannen og jeg skal skilles. Jeg er i en vanskelig situasjon økonomisk for øyeblikket og behøver derfor råd. Jeg mottar 50% AAP og jobber 50%. Jeg har forsøkt å lese litt om overgangsstønad. Er det slik at dersom jeg har barna 60 % kan jeg motta dette? Hvordan er det med utvidet barnetrygd? Kan jeg motta dette samtidig som overgangsstønad? Blir utrolig takknemlig for alle råd ang økonomiske stønader osv, alt føles fullstendig håpløst nå😔 Anonymkode: 54a04...c00
Rotemor Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Du finner det du trenger av informasjon på nav.no
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Stakkars deg. Nav er håpløst. Du kommer til å få det tøft. Klem❤️ Anonymkode: f74a7...5e6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stakkars deg. Nav er håpløst. Du kommer til å få det tøft. Klem❤️ Anonymkode: f74a7...5e6 Må du gi deg. Det står enkelt og greit forklart på nav hva man kan søke på og hva man kan få. Det er ikke noe problem. TS, det stemmer at du må ha barna 60 prosent eller mer. Du må ha meklingsattest og samværsavtale/oversikt til nav over samvær. Dere kan ikke ha samme folkeregistrert adresse når du søker, så en av dere må ha flyttet ut. Ja, du kan få utvidet barnetrygd, den er uavhengig av overgangsstønad. Du kan i tillegg søke stønad til barnetilsyn om du har barn i barnehage og/eller SFO, som dekker rundt 60 prosent av utgiftene. Merk at dette påvirker barnebidraget. Les om enslig forsørger på nav.no, der står alt enkelt og greit forklart. Så er det bare å søke og sende inn nødvendig dokumentasjon. Lykke til, ts! Anonymkode: 84226...02b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå