Gå til innhold

DNA-test på barn når jeg (mor) vet 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er litt sårt, spesielt for barnet sin del, og faren sier det jo på en litt spøkefull måte.. men samtidig vet jeg ikke om han er helt seriøs heller. Men han sier til «alle» at han ikke vet hvem faren til nr 2 er, for h*n er ikke lik pappaen, mens nr 1 er som snytt ut av nesen på han. Og det er det alle andre sier også, at det ikke vanskelig å se hvem pappaen til førstefødte er. Og nå er nr 2 så stor at jeg er redd h*n skal fange opp at det blir sagt at han ikke vet hvem som er faren.

Jeg vet jo 110% at det er han som er faren, da jeg ikke har vært i nærheten av noen andre. Men som han sier, så kan han jo ikke vite det, han må bare stole på det jeg sier. Og det er ingen sure miner eller at han har mistenkt noe, og ikke forskjellsbehandler han ungene heller, men jeg har så lyst å bevise for han at det er han for er pappaen, for jeg synes helt ærlig det er litt trist, og blir såra når han sier det. 

Har prøvd å søkt opp dette med dna-test, men synes det er så dyrt å «sløse» bort nesten 2000kr når jeg vet hva svaret er. Men samtidig er det kanskje det som må til for å lukke dette kapittelet.

Noen som har vært borti noe lignende, og hva gjorde evt dere?

Anonymkode: 35855...43b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be han betale for en test vel?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Test og så legge saken død. Uten tvil.

Men spesielt av en far å gå rundt å si spnt….

Anonymkode: db309...825

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har to barn. Den ene gutten vår ligner kun på far, og den andre kun på meg. Det er ikke rart det. Skjønner du blir oppgitt over dette. 

Anonymkode: 87543...736

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Tipaa skrev (1 minutt siden):

Be han betale for en test vel?

Det vil gå av felles, så om han eller jeg betaler har sånn sett ingenting å si. 

• Nyttig 1
Skrevet

Men er dette noe han helt alvorlig trekker i tvil, eller er det bare hans humor som ikke helt når fram til deg? Om jeg hadde hørt noen si noe sånt, ville jeg tatt for gitt at det bare var en humoristisk måte å påpeke at ungen liknet mest på mor.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Herregud. Det er jo en jovial spøk som mange drar. Min yngste er veldig opptatt av sko og klær, noe faren ikke er. Så da sier han av og til på spøk (også til venner og familie) "det er han moteriktige postmannen oppi gaten sin unge dette her"..

Anonymkode: 3d9b4...8dd

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Mamas baby.

Papas maybe.

Han sier sånt for å være morsom? Men noe blir for sårt til å være moro så du kan foreslå at han skal prøve seg på amatørkveld på standup på Latter ved Aker Brygge i Oslo. Hvis han er så morsom som han selv tror så ruller millionene straks inn på konto derfra.

Anonymkode: d4bbb...d66

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Men er dette noe han helt alvorlig trekker i tvil, eller er det bare hans humor som ikke helt når fram til deg? Om jeg hadde hørt noen si noe sånt, ville jeg tatt for gitt at det bare var en humoristisk måte å påpeke at ungen liknet mest på mor.

Det er det jeg ikke klarer å forstå, for jeg har snakka med han kun vi to, og da sier han bare at han kan jo ikke vite det.. har tatt det opp flere ganger, men han har aldri sagt det var en spøk. Og det er 3 år siden barnet kom til.

Vanligvis har jeg ikke problemer med å fange opp spøker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Herregud for en drittfyr. 

Anonymkode: 11628...91f

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Umoden idiot. Jeg hadde blitt forbanna. Det ligger så mange beskyldninger i det der.

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Bare ta en test om han går og gnur på dette.

• Liker 1
Skrevet

Å ta en DNA-test mener jeg er det samme som å erklære hele forholdet for fallitt. Betyr null tillit. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud. Det er jo en jovial spøk som mange drar. Min yngste er veldig opptatt av sko og klær, noe faren ikke er. Så da sier han av og til på spøk (også til venner og familie) "det er han moteriktige postmannen oppi gaten sin unge dette her"..

Joda, og det kan jeg forstå. Har hørt det før av andre når barnet ikke ligner faren. Men vi har snakka en til en, og enda da sier han at han kan jo ikke vite det 100%. Han har aldri innrømmet at det var en spøk, så derfor blir jeg så usikker om jeg bare må kjøre på med test for å få «fred».

det blir så ofte nå, og tatt opp igjen og igjen over 3 år, at jeg synes ikke det en morsom spøk lengre, hvis han virkelig mener at det er spøk.

Og aller mest for barnet sin del.

• Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ta en DNA-test mener jeg er det samme som å erklære hele forholdet for fallitt. Betyr null tillit. 

Litt det jeg også har tenkt… men samtidig kan han jo ikke lengre si at han ikke vet hvem som er faren 

• Nyttig 1
Skrevet

Ta en test så er problemet utav verden.  En god del menn blir lurt på denne måten.

Jeg er forøvrig for obligatorisk dna test ved fødsel, for å ta utrofittene som prøver å lempe barnebidrag på uskyldige menn 🤢

Anonymkode: b6cbc...e2d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er litt sårt, spesielt for barnet sin del, og faren sier det jo på en litt spøkefull måte.. men samtidig vet jeg ikke om han er helt seriøs heller. Men han sier til «alle» at han ikke vet hvem faren til nr 2 er, for h*n er ikke lik pappaen, mens nr 1 er som snytt ut av nesen på han. Og det er det alle andre sier også, at det ikke vanskelig å se hvem pappaen til førstefødte er. Og nå er nr 2 så stor at jeg er redd h*n skal fange opp at det blir sagt at han ikke vet hvem som er faren.

Jeg vet jo 110% at det er han som er faren, da jeg ikke har vært i nærheten av noen andre. Men som han sier, så kan han jo ikke vite det, han må bare stole på det jeg sier. Og det er ingen sure miner eller at han har mistenkt noe, og ikke forskjellsbehandler han ungene heller, men jeg har så lyst å bevise for han at det er han for er pappaen, for jeg synes helt ærlig det er litt trist, og blir såra når han sier det. 

Har prøvd å søkt opp dette med dna-test, men synes det er så dyrt å «sløse» bort nesten 2000kr når jeg vet hva svaret er. Men samtidig er det kanskje det som må til for å lukke dette kapittelet.

Noen som har vært borti noe lignende, og hva gjorde evt dere?

Hva står i papirene til barnet om faren hans? 

Er denne mannen en spøkefugl og sier det han sier på spøk mens du tar ting i verste mening? 

Du skal tenke deg godt om før du sender ditt eget barns DNA ut i verden. Ikke bare dette barnets DNA er da i hendene på fremmede, men søskens, foreldrenes, generasjoner før og kommende generasjoners. Var en person som sa at han angrer ikke på noe av det han hadde gjort tidligere i livet bortsett fra at han angrer på å ha DNA teste seg. Fordi deling av DNA kan få enorme konsekvenser på feile hender i fremtiden. Han tok og opp en rekke eksmepler. 

Anonymkode: 562b7...6b6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere som blir fornærmet har snusk i dåsa 🙃

Anonymkode: b6cbc...e2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, og det kan jeg forstå. Har hørt det før av andre når barnet ikke ligner faren. Men vi har snakka en til en, og enda da sier han at han kan jo ikke vite det 100%. Han har aldri innrømmet at det var en spøk, så derfor blir jeg så usikker om jeg bare må kjøre på med test for å få «fred».

det blir så ofte nå, og tatt opp igjen og igjen over 3 år, at jeg synes ikke det en morsom spøk lengre, hvis han virkelig mener at det er spøk.

Og aller mest for barnet sin del.

Ta den testen og gi ham litt dårlig samvittighet når du kan gni den i fjeset hans da.. 😅 Ligner ikke barnet på noen andre i familien heller? Det er jo en merkelig ting å gå rundt å mistenke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...