jeg og ;) Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Poden er blitt 6 1/2 mnd. Etter nattevåking i disse månedene så var det enkelt og greitt å gi han mat for så å legge han tilbake i egen seng og han sovnet. Nå Legges poden kl 2100 av pappaen og sover til kl 0130. Jeg pleier å ta hånd om han om natten, men når jeg tar han opp nå og prøver å roe han og gi mat så vil han ikke legge seg ned i egen seng lenger, da går alarmen og det er hyling og skriking til han får viljen. Så fort jeg legger han under min dyne så sovner engelen med engang igjen. jeg sover da veldig dårlig hele natten og lurer på om jeg har kommet inn i sirkel med at han vil ha det sånn fremover. Jeg hadde vel som mål å ikke ha noen baby sovende i vår seng... hva skal til? pappaen må opp om natten? eller er det et eller annet med nærhet som mangler og han ikke får nok av og det er vanlig i denne perioden? det mangler ikke med dulling og nærhet om dagen iallefall..
la Flaca Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Hvis du ikke ønsker å ha han sovende i deres seng så er nok løsningen å roe han i hans egen seng til han sovner. Om det så tar mange timer, så må du ikke gi deg hvis du virkelig ønsker at han skal sove der. Evt. kan du prøve et kompromiss der han får sovne på armen din i en stol etc., for så å bli lagt i sin egen seng. Jeg tror også jeg vil anbefale at du ammer et annet sted enn i senga deres. Når han er så gammel som 6,5 mnd. har han heller ikke behov for mat om natten. Men jeg forstår godt om du har lyst til å fortsette. Nattamming holder jo melkeproduksjonen oppe lenger. Forresten; ligger han på eget rom, eller sammen med dere? Jeg er veldig for ubegrenset tilgang på fysisk kontakt og kos og trøst på babyens premisser, men jeg merket at jeg ble sliten av å ha jenta vår på vårt rom om natten etter hvert. Hun vekket meg og jeg vekket henne. Så hun fikk flytte inn på rommet sitt over gangen da hun var 5 måneder. Det tok bare ei ukes tid før hun sov natten igjennom og ikke trengte nattmåltidet lenger... Lykke til... husk at denne perioden er så "alt for" kort. Du får bare prøve å nyte det så lenge det varer, for snart er han skolegutt...
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Det er viktig at du får sove nok og at du fungerer, så selv om en mulighet er at du tar skippertaket med å roe han til han sovner i egen seng, skjønner jeg godt hvis det er vanskelig pga søvnmangel hos deg. Kanskje pappan må opp og være den som legger han igjen? Hvis du mater ham også gir han til pappan som så er den som roer han med deg ute av syne? Lykke til, mangel på søvn kan gjøre en småtussete!
jeg og ;) Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ammer ikke, poden går på flaske så jeg MÅ ikke opp om natten selv, jeg gjør det fordi jeg syns sambo må få sove når det bare er han som jobber nå. Jeg har vel valgt den enkleste utvei med å få sove igjen istedenfor å bruke timer på å få poden i søvn i egen seng.. Så jeg har vel meg selv og takke.. eller han trenger nærheten? Helt fra begynnelsen har han lagt i bekmørkt rom med oss. Er det noen som sover med svakt lys for babyer? eller er dette vanlig. Trodde babyene ble mer vare og kanskje ble redde for bekmørket. Jeg er ikke klar for å legge poden på eget rom ennå.. Mat om natten, ja jeg har tenkt at dette er unødvendig, men når han hylskriker og sluker 150 ml.. så er jeg ikke så forbanna sikker likevel...???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå