Gå til innhold

Jeg har sosial angst og skal i 50 årsdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestevenninne blir 50 år. Hun skal ha en ganske stor feiring. Hun spurte om jeg og hun kunne gjøre noe morsomt til underholdning. Uten å tenke sa jeg ja. Etter det har hun snakket mye om det og at hun gleder seg.

Men så gikk det opp for meg at det kommer til å være mange som skal se på oss. Også noen jeg ikke kjenner. Jeg er veldig introvert og har litt sosial angst. Så no angrer jeg meg. Hvordan si dette uten at hun blir såret?

Anonymkode: 50dac...821

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er bestevenninner og hun vet ikke at du er introvert? I så fall er det på tide å opplyse henne. Kvinner deg opp og fortell at underholdning blir for mye for deg.

Anonymkode: d1846...e7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke har lyst eller klarer det, beklag at du sa ja, men at nervene tar overhånd. Si at du heller vil glede deg enn å grue deg. 

Er hun en god venninne, forstår hun selvsagt det. 

Anonymkode: 6bf68...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere er bestevenninner og hun vet ikke at du er introvert? I så fall er det på tide å opplyse henne. Kvinner deg opp og fortell at underholdning blir for mye for deg.

Anonymkode: d1846...e7d

Hun vet. Men hun var så ivrig og glad så jeg sa ja uten å tenke meg om 

Anonymkode: 50dac...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en aktivitet som får fokuset vekk fra deg da: legg lapp under tallerkenen til noen av gjestene. De får ulike beskjeder. Feks si "skål" hver gang noen reiser seg, holde takk for maten tale eller kremte hvis de nærmeste sier et viss ord. 

Dette er jo egentlig en grusom aktivitet, men dette har vært morsomt i et par selskap hvor deltakerne ble plukket ut med omhu. Sjenerte Ida slapp unna, mens brautende og eplekjekke Christian fikk lapp (og tok det på strak arm). 

Du kan bidra til ideer for lapper og evt hvem som skal få. Husk å plukk noen som takler det, og ikke en som sliter som deg. Oppgaven blir jo ikke sagt høyt, dere gir deltakerne en liten beskjed, feks ved å spørre om de kan hjelpe med noe og i mens forteller dere om lappen. Premie til den som ikke blir "oppdaget" at oppfører seg merkelig. 

Ellers funker kahoot bra. Du kan bidra med å lage, men få vennen din til å selv introdusere leken? 

Ha ulike spill. Yatzy med store terninger til gulvet (biltema), dart med borrelås, ringspill og evt annet som gjestene selv kan sette seg i sving med. 

Ellers kan du være ærlig, si du sliter litt med det sosiale når det er så mange, at du var litt rask med å svare ja. Men fortelle at du bidrar gjerne med forberedelser eller annet.

Anonymkode: 1266b...c27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er verst? Å si at du angrer? Eller å underholde?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...