AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #21 Del Skrevet 11. august 2024 Grüner skrev (28 minutter siden): Ser du nevner mange steder i bydel Østensjø, men det er villastrøk andre steder i Oslo øst også. Jeg vet om noen med barn i barneskolealder som bor på Høybråten og som er veldig fornøyde med å bo der. Høybråten har jeg ikke kjennskap til. Skal se litt på det området. Takk for tips! AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi bor på Haugerud. Kjempefint miljø her, særlig idrettsforeningen som drives av ekte ildsjeler som virkelig har klart å skape en ramme der hele lokalsamfunnet blir inkludert. Veldig fin plassering i forhold til både marka og t-banen. Er nok i ferd med å gentrifiseres med den prisveksten vi har sett her de siste årene. Anonymkode: 7e092...d72 Tusen takk for tips, har sett mye fint på Haugerud, men siden vi ikke er kjent der har vi ikke vurdert det tidligere. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Der er det jo heller ikke billig. Det er i hvert fall veldig praktisk å bo for eksempel på Haugerud mtp transport. En høy andel innvandrere er det jo, men andelen vil kanskje ikke være like høy i din sønns første klasse. Mye skjer på fire år. Så har jo også mange av de barna som begynner på skolen foreldre som er født i Norge og kanskje til og med norskfødte besteforeldre. Eneste områdene jeg virkelig ikke ville bodd i Oslo øst er Furuset, Haugenstua og Stovner. (Og Bjørndal fordi det er usentralt og upraktisk). Anonymkode: d17a7...ce6 Takk for svar! Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #22 Del Skrevet 11. august 2024 Ikke noe i veien med Bøler skole forresten. Under 20% ikke-norske og gode resultater. Anonymkode: 5eaca...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #23 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Butikker på Skullerud? Jobber der og det finnes en restaurant, en Narvesen og en frisør. Bøler har et ok lite senter men skolen er enorm og har ikke et spesielt godt rykte. Manglerud er definitivt up and coming. Ellers er Kampen og Vålerenga etablerte flotte boområder men de er svindyre. Vålerengas befolkning har begynt å spre seg inn i Etterstad som lenge har vært mye billigere, men der sogner ungene til Brynseng skole og den er ikke på nivå med Vålerenga. Anonymkode: 55bab...0a1 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Se litt utenfor Oslo - Jessheim, Råholt og den veien får du mye mere for pengene, og nært til stort sett alt. Uansett ikke langt til Oslo. Anonymkode: a0abc...019 Det er ikke så veldig aktuelt å flytte ut av Oslo, vil gjerne holde oss innefor bygrensene. Vi har ikke bil og har ikke tenkt å skaffe oss det med det første heller 😊 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Med deres krav og 8 mill i budsjett er det ikke så veldig mange steder som blir aktuelle. Men sjekk ut Holmlia, f.eks rekkehusene på Hallagerbakken. Det er veldig idyllisk med sjøutsikt. Holmlia har litt dårlig rykte, men kjenner mange som bor der som er veldig fornøyd. Ellers har jeg hørt mye bra om Høybråten. Flere jeg kjenner har også flyttet til Ski. Det er jo ikke Oslo, men kun 12 minutter unna med follobanen, når den funker vel og merke 😆 Der er det rolig og veldig fint. Anonymkode: 31b38...151 Takk for tips. Har vært på Homlia et par ganger og det er veldig fint der! Skal sjekke ut Hallgerbakken. Vet du hvordan skolene er der? Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #24 Del Skrevet 11. august 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Med deres krav og 8 mill i budsjett er det ikke så veldig mange steder som blir aktuelle. Men sjekk ut Holmlia, f.eks rekkehusene på Hallagerbakken. Det er veldig idyllisk med sjøutsikt. Holmlia har litt dårlig rykte, men kjenner mange som bor der som er veldig fornøyd. Ellers har jeg hørt mye bra om Høybråten. Flere jeg kjenner har også flyttet til Ski. Det er jo ikke Oslo, men kun 12 minutter unna med follobanen, når den funker vel og merke 😆 Der er det rolig og veldig fint. Anonymkode: 31b38...151 Enig med denne, bor på «Nordstrandsida» av Holmlia og kunne lett ha flyttes dit- sjekke ut borettslagene Hallagerbakken og Gamlelinja. Vestvendt, kjempeutsikt, soknet til Hallagerbakken skole. Her får du mye for pengene 👌 Anonymkode: 11624...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 11. august 2024 #25 Del Skrevet 11. august 2024 Skullerud er et rolig område som er veldig fint. Selv liker jeg best Nordstrand/Bekkelaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #26 Del Skrevet 11. august 2024 Foreldrene mine bodde i hus på Haugerud (og jeg bodde der en periode mellom studier og jobb), egentlig ganske fint sted. Veldig nær skogen, men etter min mening var det for langt unna t-banen (nevner dette fordi du skrev at dere ikke har bil). Jeg har et inntrykk av at blokkene nærme banen var et litt belastet område. Masse ungdommer som bare hang rundt der og drev dank. Tror Haugerud kan være et flott sted, men gjør skikkelig research før du vurderer det. Anonymkode: 5e28e...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #27 Del Skrevet 11. august 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke så veldig aktuelt å flytte ut av Oslo, vil gjerne holde oss innefor bygrensene. Vi har ikke bil og har ikke tenkt å skaffe oss det med det første heller 😊 Takk for tips. Har vært på Homlia et par ganger og det er veldig fint der! Skal sjekke ut Hallgerbakken. Vet du hvordan skolene er der? Anonymkode: 8825e...7bb Ikke meg du spør, men siden jeg bor der. Den er bra, og helt i nærheten ligger også Ljan (Nordstrand) skole, som er fleksibel på skolekretsene, så det er flere alternativer. Ta en tur opp dit i kveldssola nå, og du blir solgt 😉 Kan slenge på Sloreåsen borettslag, som er av lignende kaliber. Anonymkode: 11624...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #28 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Med deres krav og 8 mill i budsjett er det ikke så veldig mange steder som blir aktuelle. Men sjekk ut Holmlia, f.eks rekkehusene på Hallagerbakken. Det er veldig idyllisk med sjøutsikt. Holmlia har litt dårlig rykte, men kjenner mange som bor der som er veldig fornøyd. Ellers har jeg hørt mye bra om Høybråten. Signerer denne. Kjenner flere som bor på Holmlia og trives veldig godt der. Anonymkode: 5472a...0fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #29 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Butikker på Skullerud? Jobber der og det finnes en restaurant, en Narvesen og en frisør. Bøler har et ok lite senter men skolen er enorm og har ikke et spesielt godt rykte. Manglerud er definitivt up and coming. Ellers er Kampen og Vålerenga etablerte flotte boområder men de er svindyre. Vålerengas befolkning har begynt å spre seg inn i Etterstad som lenge har vært mye billigere, men der sogner ungene til Brynseng skole og den er ikke på nivå med Vålerenga. Anonymkode: 55bab...0a1 Bøler er kjempepopulært og selv små rekkehus som må totalrenoveres selges for helt sinnsyke priser.. Manglerud er også blitt ganske dyrt dessverre. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hallagerbakken er nydelig. Fantastisk sjøutsikt, sokner til bra skole og trivelig miljø. Søndre Nordstrand har ufortjent dårlig rykte. Anonymkode: f3133...c16 Takk for tips! Skal sjekke ut Hallagerbakken. Ja altså, man hører mye negativt om Søndre Nordstrand i media.. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenger ikke bil, god lastesykkel gjør jobben😊 Anonymkode: 202ff...60d Ikke nødvendigvis. Vi venter barn nummer to. Hjelper ikke med lastesykkel når man har barnevogn som skal med. Og på vinterstid er det ikke ideelt med sykkel overalt i Oslo så vi ønsker ikke å gjøre oss avhengig av sykkel ved å flytte til et sted med som har dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 8825e...7bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #30 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Stenbråten (småhusområder på Mortensrud, nord for Mortensrudveien). Tonsenhagen/Linderud/Rødtvet, ligger noen småhus innimellom der. Ammerud - småhusområdet mellom marka og Apalløkka skole + atriumhusene. Bogerud/Rustad. Anonymkode: 0ecd8...2f6 Tusen takk for tips. Så faktisk et hus på stenbråten nylig, men har hørt litt diverse om Mortensrud så er litt skeptisk.. Ammerud har jeg ikke kjennskap til, skal sjekke ut! Bogerud/Rustad sokner til en skole som har et dårlig rykte (skal man tro boligprisene og diverse jeg har hørt fra folk..). Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #31 Del Skrevet 11. august 2024 Skullerud som har blitt nevnt er topp! dvs barneskolekrets Rustad skole (skal bygges ut) med områdene Bogerud, Skullerud og Langerud et et supert sted for barnefamilier! Og utrolig mye hyggelige folk her<3 Kanskje ikke så stort utvalg av butikker, men kort vei til Lambertseter senter med flere butikker, kafeer, bibliotek og kino. Bra idrettsmuligheter/mange aktiviteter lokalt (korps, judo, svømming, turn, fotball, karate, langrenn, sjakkklubb og teater for å nevne noe!) klatresenter m bakeri, skistadion hvor kommunen produserer kunstsnø som forlenger sesongen, flott turterreng og nydelig badevann på sommeren. Tbane 3 og 70 buss til sentrum... Anonymkode: 9a076...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #32 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er mye fint å si om Søndre Nordstrand , beliggenhet i forhold til sjøen og kollektivtransport er supre, mye heller Søndre Nordstrand enn Groruddalen, men skolene er ganske så kjipe med dårlige resultater. Spesielt ungdomsskolene er tøffe med tøffe miljøer. Anonymkode: 202ff...60d Hvorfor heller Søndre Norstrand enn Groruddalen? Har ikke sett noe der enda, men er bare nysgjerrig på hvorfor Du snakker om skolene på SN? Hmm. Det er det jeg er så redd for. Vil overhodet ikke at sønnen min skal ende opp på en skole som har et tøft miljø.. Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #33 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for tips. Så faktisk et hus på stenbråten nylig, men har hørt litt diverse om Mortensrud så er litt skeptisk.. Ammerud har jeg ikke kjennskap til, skal sjekke ut! Bogerud/Rustad sokner til en skole som har et dårlig rykte (skal man tro boligprisene og diverse jeg har hørt fra folk..). Anonymkode: 8825e...7bb Rustad skole er en skole med litt utfordringer tilsvarende Oslo sør og Groruddalen. Men har hatt to barn som har trivdes på denne skolen. Kanskje ikke en skole som har best på fag. Men veldig gode på det sosiale, bygge trygge relasjoner, fokus på lesing og mestringsfølelse og trivsel. Et av barna mine har hatt litt ekstra utfordringer-skolen har vært veldig gode på å tilrettelegge for dette barnet. Anonymkode: 9a076...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #34 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette ble ført av en kvinneguiden bruker faktisk, men når jeg prøver å finne siden klarer jeg det ikke, så vet ikke om dol brukeren (er kanskje litt rasistisk å fokusere på minoritetsspråkelige elever), eller om websiden har fjernet det, eller om en bare må lete bedre (den gamle siden var mye lettere å navigere skjønner ingenting av den nye jeg..) Jeg skal spørre han, men siden det var 7 år siden er det mulig han ikke henger her mer. Om han svarer, finner du svaret her : Anonymkode: fcaed...78d Takk. Ja, altså det er et vanskelig tema å snakke om fordi det ikke høres så bra ut å si det rett ut. Har inntrykket av at veldig mange er opptatt av andel minoritetsspråklige i skolen, og det bunner vel rett og slett i at mange skoler med en høy andel minoritetsspråklige har dårligere rykte, kanskje mye pga nivået på undervisningen. Om det er rettferdig og i det hele tatt stemmer vet jeg ikke, men når man er så lite kjent i områdene rundt Oslo som vi er, ønsker vi ikke å flytte til et sted vi har null kjennskap til og som "ryktene sier" at sokner til en dårlig skole. Man kan få et kjempefint oppusset rekkehus med relativt stor hage til noen millioner lavere enn et mindre rekkehus med en bitteliten hageflekk rett over veien. Samme område, men forskjellen er hvilken skole de sokner til. Da er det jo noe som gjør at folk heller betaler mer for mindre og dårligere Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #35 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enig med denne, bor på «Nordstrandsida» av Holmlia og kunne lett ha flyttes dit- sjekke ut borettslagene Hallagerbakken og Gamlelinja. Vestvendt, kjempeutsikt, soknet til Hallagerbakken skole. Her får du mye for pengene 👌 Anonymkode: 11624...56f Tusen takk for konkrete tips, skal sjekke ut 😊 Josephine skrev (24 minutter siden): Skullerud er et rolig område som er veldig fint. Selv liker jeg best Nordstrand/Bekkelaget. Takk for tips. Ja, fint på Nordstrand, men for dyrt for oss! AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Foreldrene mine bodde i hus på Haugerud (og jeg bodde der en periode mellom studier og jobb), egentlig ganske fint sted. Veldig nær skogen, men etter min mening var det for langt unna t-banen (nevner dette fordi du skrev at dere ikke har bil). Jeg har et inntrykk av at blokkene nærme banen var et litt belastet område. Masse ungdommer som bare hang rundt der og drev dank. Tror Haugerud kan være et flott sted, men gjør skikkelig research før du vurderer det. Anonymkode: 5e28e...ab6 Godt poeng. Er avhengig av relativt kort vei til kollektivtransport og det er viktig for meg å føle meg trygg. Kanskje vi skal ta oss en tur dit en dag for å kjenne litt på området 😊 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke meg du spør, men siden jeg bor der. Den er bra, og helt i nærheten ligger også Ljan (Nordstrand) skole, som er fleksibel på skolekretsene, så det er flere alternativer. Ta en tur opp dit i kveldssola nå, og du blir solgt 😉 Kan slenge på Sloreåsen borettslag, som er av lignende kaliber. Anonymkode: 11624...56f Perfekt, takk 😊 Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 11. august 2024 #36 Del Skrevet 11. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Tusen takk for konkrete tips, skal sjekke ut 😊 Takk for tips. Ja, fint på Nordstrand, men for dyrt for oss! Godt poeng. Er avhengig av relativt kort vei til kollektivtransport og det er viktig for meg å føle meg trygg. Kanskje vi skal ta oss en tur dit en dag for å kjenne litt på området 😊 Perfekt, takk 😊 Anonymkode: 8825e...7bb Ville ille vurdert Bøler/Bogerud iallfall. Mye blandet demografi. Da er Skøyenåsen/Oppsal/Abildsø/Skullerud bedre. Ljan i bydel Nordstrand er også fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #37 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Signerer denne. Kjenner flere som bor på Holmlia og trives veldig godt der. Anonymkode: 5472a...0fd Takk! 😊 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skullerud som har blitt nevnt er topp! dvs barneskolekrets Rustad skole (skal bygges ut) med områdene Bogerud, Skullerud og Langerud et et supert sted for barnefamilier! Og utrolig mye hyggelige folk her<3 Kanskje ikke så stort utvalg av butikker, men kort vei til Lambertseter senter med flere butikker, kafeer, bibliotek og kino. Bra idrettsmuligheter/mange aktiviteter lokalt (korps, judo, svømming, turn, fotball, karate, langrenn, sjakkklubb og teater for å nevne noe!) klatresenter m bakeri, skistadion hvor kommunen produserer kunstsnø som forlenger sesongen, flott turterreng og nydelig badevann på sommeren. Tbane 3 og 70 buss til sentrum... Anonymkode: 9a076...842 Tusen takk for detaljert beskrivelse, har sett flere fine hus i de områdene AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rustad skole er en skole med litt utfordringer tilsvarende Oslo sør og Groruddalen. Men har hatt to barn som har trivdes på denne skolen. Kanskje ikke en skole som har best på fag. Men veldig gode på det sosiale, bygge trygge relasjoner, fokus på lesing og mestringsfølelse og trivsel. Et av barna mine har hatt litt ekstra utfordringer-skolen har vært veldig gode på å tilrettelegge for dette barnet. Anonymkode: 9a076...842 Tusen takk, det sånne ting jeg trenger å høre 😊 Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #38 Del Skrevet 11. august 2024 Josephine skrev (1 minutt siden): Ville ille vurdert Bøler/Bogerud iallfall. Mye blandet demografi. Da er Skøyenåsen/Oppsal/Abildsø/Skullerud bedre. Ljan i bydel Nordstrand er også fint. Bøler har vi vært mye på da vi har venner som bor der og de stortrives på Bøler og vi har også bare positivt inntrykk av området. Bogerud har vi hørt mer ymse om, men er ikke kjent der. Takk for tips 😊 Anonymkode: 8825e...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 11. august 2024 #39 Del Skrevet 11. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Bøler har vi vært mye på da vi har venner som bor der og de stortrives på Bøler og vi har også bare positivt inntrykk av området. Bogerud har vi hørt mer ymse om, men er ikke kjent der. Takk for tips 😊 Anonymkode: 8825e...7bb Har flere venner som er misfornøyd med innvandrertetthet + en del ressurssvake foreldre på Bøler, men jeg kjenner ikke området godt nok til å vurdere områder internt der.🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #40 Del Skrevet 11. august 2024 Holmlia og Skullerud fordi natur og bra kommunikasjon. Områdene rundt storutbyggingen på Løren/Ulven. Altså Linderud, Teisen og Helsfyr. Anonymkode: b8800...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå