AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Vi har hatt mye trøbbel i familien, og valgte å ta avstand noen år, vi hadde da ikke kontakt med enkelte i familien på fem år. Nå har vi fått kontakt igjen, og det er et gjensidig ønske. Vi har hatt kontakt noen år nå. Selv om vi har fått kontakt, og er del av f eks familieselskap igjen, så skjer det mye forskjellsbehandling. Barna har en onkel som er konditor, han baker flotte kaker til det ene settet med onkelbarn, altså fettere og kusiner til våre barn. Våre barn får ingen kake eller spørsmål om de ønsker det. (De er ikke for store til kake). Jeg vet onkelen spør de andre, for det skjer i full offentlighet, f eks: "Hvordan kake skal du ha neste år da...?" I våres barn bursdag svarer de knapt på om de kommer, men til de andre er det masse hjerter og koselige ord i felles grupper for bursdager. Tanten til barna er frisør. Jeg vet hun klipper disse barna gratis, men når våre barn kommer, da må vi betale full pris. Hva gjør man? Det er ikke grunn nok til å droppe kontakten igjen. Anonymkode: 6894d...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Grunnen for at vi tok avstand var fordi mannen ble behandlet dårlig. Snakket mye ned til, sagt hold kjeft til i offentlig av sin far og søster f eks. Anonymkode: 6894d...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 5 år er lenge. Og det var deres eget valg å ikke være en del av familien. Det er vel naturlig at relasjonene ikke er helt på plass. Jeg håper ikke det var du som var pådriveren til å kutte med familien hans. Jeg syns ikke du skal lage mer drama i den familien, kake og gratis frisør? Ro deg ned og fokuser på din egen slekt. Anonymkode: e13b7...03c 37 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Hvem sitt valg var det å kutte kontakten med familien? Anonymkode: b8cc9...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 5 år er lenge. Og det var deres eget valg å ikke være en del av familien. Det er vel naturlig at relasjonene ikke er helt på plass. Jeg håper ikke det var du som var pådriveren til å kutte med familien hans. Jeg syns ikke du skal lage mer drama i den familien, kake og gratis frisør? Ro deg ned og fokuser på din egen slekt. Anonymkode: e13b7...03c Vi måtte ta avstand, det var ikke mulig å h kontakt. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem sitt valg var det å kutte kontakten med familien? Anonymkode: b8cc9...cc9 Det var mannen. Og jeg var pådriver for få kontakt igjen..... Anonymkode: 6894d...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var mannen. Og jeg var pådriver for få kontakt igjen..... Anonymkode: 6894d...5bc Da bør mannen uten at du involverer deg ta en prat med sin far og sine søsken for å få en forklaring. Anonymkode: b8cc9...cc9 12
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi måtte ta avstand, det var ikke mulig å h kontakt. Det var mannen. Og jeg var pådriver for få kontakt igjen..... Anonymkode: 6894d...5bc At noen i familien sa hold kjeft til ham i voksen alder? Det var sånne ting som var grunnen til å kutte helt ut? Jeg tror ikke på at det var mannen jeg, jeg tror det var du som var pådriveren. Jeg forstår å kutte når det er overgrep og mishandling osv. Men ikke kom tilbake etter 5år og forvent samme behandling som om ingenting har skjedd. Du virker som du leter etter drama og ting å kritisere familiemedlemmene hans på. Anonymkode: e13b7...03c 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 I løpet av disse årene har vel onkler og tanter bygget en relasjon som tilsier gratis kaker og hårklipp. De kjenner ikke dere på samme måte... Anonymkode: da607...6b3 22 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 De vil vel gjøre stas på de ungene man faktisk er glad i og bryr seg om. Anonymkode: 454ba...590 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I løpet av disse årene har vel onkler og tanter bygget en relasjon som tilsier gratis kaker og hårklipp. De kjenner ikke dere på samme måte... Anonymkode: da607...6b3 Dette. Anonymkode: 15435...1bf 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette. Anonymkode: 15435...1bf AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At noen i familien sa hold kjeft til ham i voksen alder? Det var sånne ting som var grunnen til å kutte helt ut? Jeg tror ikke på at det var mannen jeg, jeg tror det var du som var pådriveren. Jeg forstår å kutte når det er overgrep og mishandling osv. Men ikke kom tilbake etter 5år og forvent samme behandling som om ingenting har skjedd. Du virker som du leter etter drama og ting å kritisere familiemedlemmene hans på. Anonymkode: e13b7...03c Det var mye mer. Ulovlige ting og mye opp i mange år. Nei det var ikke meg. Anonymkode: 6894d...5bc 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De vil vel gjøre stas på de ungene man faktisk er glad i og bryr seg om. Anonymkode: 454ba...590 Og man kan ikke være glad i flere? Anonymkode: 6894d...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og man kan ikke være glad i flere? Anonymkode: 6894d...5bc Men det skjer jo veldig mye på 5 år! Uansett grunn, så har resten av familien knyttet bånd i løpet av disse årene, mens dere holdt dere for dere selv. Uansett grunn, så har det konsekvenser å kutte ut familien. man kan ikke bare ta opp igjen tråden der man slapp. Forøvrig høres det ut som om resten av familien ikke likte dere så godt før dere brøt kontakt heller. Urettferdig eller ei, men man driver ikke og gjør gratistjenester for alle og enhver, det er forbeholdt de aller nærmeste. Det virker som om du tror at gratis klipp og kake skal følge blodsbånd, ikke relasjoner. Mitt råd er å finne en annen frisør, kjøpe egne kaker og ikke ha så store forventninger til at dette skal bli bra. Foresten, har dere gitt resten av familien gratis tjenester? Eller skal det bare gå en vei? Anonymkode: da607...6b3 12 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var mye mer. Ulovlige ting og mye opp i mange år. Nei det var ikke meg. Anonymkode: 6894d...5bc Spiller ingen rolle om det var mye mer. Poenget er at dere må faktisk bygge opp relasjonen. Dere har gått 5 år uten, de har sine rutiner med kaker og hårklipp nå. Anonymkode: 15435...1bf 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og man kan ikke være glad i flere? Anonymkode: 6894d...5bc Selvfølgelig, men det er jo ikke tilfelle her siden det blir gjort så stor forskjell. Anonymkode: 454ba...590
Rucula Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Dette er en typisk "alle skal ta TS tråd" Helt totalt håpløst 2 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 Rucula skrev (1 minutt siden): Dette er en typisk "alle skal ta TS tråd" Helt totalt håpløst TS ser jo ikke at 5 år uten en relasjon påvirker - det ser jo vi?! Anonymkode: 15435...1bf 9 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 Rucula skrev (1 minutt siden): Dette er en typisk "alle skal ta TS tråd" Helt totalt håpløst Er det virkelig å "ta" ts ved å påpeke at relasjoner kan gro seg veldig sterke på 5 år? Anonymkode: da607...6b3 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Og man kan ikke være glad i flere? Anonymkode: 6894d...5bc Men det å lage spesielle kaker og være frisør er jo noe man egentlig skal få betalt for. Det er jo ikke det samme som å være glad i noen. Det er mye arbeid. Har de helt sluttet med alt det ulovlige du snakket om? I såfall er jo det å ikke klippe hår gratis ikke noe å reagere på. De fleste kriminelle blir jo ikke engler på 5år. Fokuser på det positive at barna dine nå har kontakt med sin slekt. Hvilken rolle har du i livene til disse barna som får egen kake da? Er du en tante som bidrar mye, også med ting du normalt får betalt for? Kan du kanskje være den som starter med å gjøre tjenester, gjøre innsats osv, så kanskje det går begge veier tilslutt. Anonymkode: e13b7...03c 7 2
Rucula Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det virkelig å "ta" ts ved å påpeke at relasjoner kan gro seg veldig sterke på 5 år? Anonymkode: da607...6b3 Ja det er det.... når hele hønseflokken går på henne fra første innlegg. Hun blir tilogmed beskylt for å lyve om at det var mannen som brøt med slektningene og hun ikke var involvert. Dere var ute etter å ta henne fra første sekund! I typisk Kvinneguiden stil! 5 1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå