GÃ¥ til innhold

Flypriser til hodebry 🤨 Hvorfor billigere å reise lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne skal  reise til London sammen, men hun bor nært Trondheim og jeg noen timer unna Oslo.  Så hun reiser ned til Oslo en dag før så tar vi direktefly derfra sammen.  Men retur reisen bestilte jeg separat, slik at hennes tur er fra London til Trondheim og min kun til Oslo.  
Men vi er på samme fly og sitter sammen fra London til Oslo, men hun tar fly videre til Trondheim.  Men her er det jeg ikke forstår, vi har begge samme type billett voksen Go Smart.  Men min retur billett kostet 2 501 kr, og hennes som skal reise videre med fly kostet 1 483 kr.  Jeg fant frem flygningene bestilte begge rett etter hverandre.  Så hvordan kan dette ha seg?  Jeg ser ingen logisk eller økonomisk grunn for dette? 🙈

Anonymkode: 74ae0...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her

Hele reis er med sas

Skrevet

Ingen som har vært borti slikt før og vet hva det er som være at å reise lengre med mellomlanding og flybytte i Oslo koster 1000 kr mindre enn å bare reise til Oslo?

Skrevet

Aner ikke hvorfor det er sånn, men har hørt om flere slike tilfeller før. Og oppdaga det samme da jeg så på enveisbillett med Lufthansa fra Oslo til Domikanske Republikk, med flybytte i Frankfurt. Kunne tenke meg å reise med SAS til Frankfurt dagen før, og derfra ta fly til DR. Men Frankfurt - DR kosta ca. 3 000 kr. mer enn Oslo - DR via Frankfurt, selv om det var samme fly.

I teorien kunne du jo også bestilt reisen helt til Trondheim, men bare droppa å ta det siste flyet. Så lenge du ikke har sjekka inn bagasje hele veien.

Anonymkode: d4d87...d71

Skrevet

Det kommer an på hvor tidlig en bestiller, hvilken dag man bestiller, og hvor vanskelig det er for SAS å fylle opp flyet. 

Anonymkode: 05705...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer an på hvor tidlig en bestiller, hvilken dag man bestiller, og hvor vanskelig det er for SAS å fylle opp flyet. 

Anonymkode: 05705...744

Da tror jeg ikke du skjønte spørsmålet i HI.

Skrevet
On 8/11/2024 at 6:16 PM, AnonymBruker said:

Aner ikke hvorfor det er sånn, men har hørt om flere slike tilfeller før. Og oppdaga det samme da jeg så på enveisbillett med Lufthansa fra Oslo til Domikanske Republikk, med flybytte i Frankfurt. Kunne tenke meg å reise med SAS til Frankfurt dagen før, og derfra ta fly til DR. Men Frankfurt - DR kosta ca. 3 000 kr. mer enn Oslo - DR via Frankfurt, selv om det var samme fly.

I teorien kunne du jo også bestilt reisen helt til Trondheim, men bare droppa å ta det siste flyet. Så lenge du ikke har sjekka inn bagasje hele veien.

Dette kalles skiplagging og kan gjøre at man blir satt på no fly list av flyselskapet.

Anonymkode: a0bbc...431

• Liker 3
Skrevet

2051 en vei var kolossalt. Sjekket dere priser med Norwegian? 

Anonymkode: d9dfd...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...