Gå til innhold

Hvor kjøper man ''penere'' klær?

Nording

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 24 år og har stort sett bare handlet klær på H&M, Cubus, og andre billige butikker du finner på et Amfi.

Nå som jeg er voksen og har samboer, har jeg lyst til å oppdatere garderoben med noe litt penere...

Jeg tenker på en sånn "old money"-stil, men med fokus på kvalitet. Jeg er ikke ute etter merkeklær som Gucci og sånn som nesten bare selger branding.

Vil gjerne fokusere på norske (eller Dansk/Svensk/Skandinavisk) designere, merker, og butikker, men er åpen for alt. Har dere noen tips?

Ser etter både kvinnelige og mannlige klær.

Burde kanskje legge til at jeg driver med å lage kunst om det hjelper for tips til stil.

-

Beklager om noe er skrevet feil, jeg har dysleksi.

Endret av Nording
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedebutikker som Match, Vic, Follestad, 4men/women etc, eller uavhengige butikker som ikke er i kjede. 

Anonymkode: 7f549...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjedebutikker som Match, Vic, Follestad, 4men/women etc, eller uavhengige butikker som ikke er i kjede. 

Anonymkode: 7f549...f2c

Match og Vic har bare kjærringklær og kvaliteten er bare bittelitt bedre enn Cubus

Anonymkode: ca744...48e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selected Femme og Riccovero har mye fint, men ikke norsk.

Hiil studio er vel norsk. 

Anonymkode: 5c424...0f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferner Jacobsen, Illums, Marimekko, Norway Design, Steen og Strøm, Valkyrien, Paleet og Høyer

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ferner Jacobsen, Illums, Marimekko, Norway Design, Steen og Strøm, Valkyrien, Paleet og Høyer

Glemte Jackie i Bygdøy Alle, de har veldig mye fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Companys. 

Anonymkode: 6d88b...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nording skrev (1 time siden):

Hei,

Æ e 24 og har stort sett bare handla klær på H&M, Cubus og andre billige butikker du finn på en Amfi.

Nu som æ e voksen og har samboer, har æ lyst til å oppdatere garderoben med nåkka litt penere...

Æ tenke på en sånn "old money"-stil, men med fokus på kvalitet. Æ e ikke ute etter merkeklær som Gucci og sånn som nesten bare selg branding.

Vil gjerne fokusere på norske designera, merka og butikka, men e åpen for alt. Har dokker nån tips?

ser etter både kvinnelig og mannelige klær

burde kanskje legge til at æ driver å med å lage kunst om det hjelper for tips.

Fretex

Anonymkode: a8d4a...38c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fretex

Anonymkode: a8d4a...38c

hadde vi had en i nærheten hadde jeg gjerne gjort det.  ser at de har noe på nett så skal definitive se meg rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Match og Vic har bare kjærringklær og kvaliteten er bare bittelitt bedre enn Cubus

For noe sludder!

Anonymkode: 5e66a...f4f

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

COS, Arket, Massimo Dutti og &otherstories handler jeg mest hos. Og premiumavdelingen til H&M har mye fint - de beste mohair- og kashmirgenserne mine er derfra 😊

Anonymkode: 1639e...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er dessverre enig - dessverre fordi dette vel er «norske» butikker og jeg skulle gjerne støttet norske. Men jeg synes kvalitet på snitt og stoffer her er helt ille, og at man dessverre ikke kan se noe bra ut i klær fra disse kjedene. Det er det motsatte av «old money» stilen som ts vil ha. Til ts - ikke så lett å tipse om butikker når vi ikke vet hvor du bor og hva som er ditt budsjett, men se etter klær i bomull, ull, silke og lin og med god sømmer. Gjerne brukte. Konsentrer deg om Noen farger og vær forsiktig med mønster.

Anonymkode: f32d7...e92

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er dessverre enig - dessverre fordi dette vel er «norske» butikker og jeg skulle gjerne støttet norske. Men jeg synes kvalitet på snitt og stoffer her er helt ille, og at man dessverre ikke kan se noe bra ut i klær fra disse kjedene. Det er det motsatte av «old money» stilen som ts vil ha. Til ts - ikke så lett å tipse om butikker når vi ikke vet hvor du bor og hva som er ditt budsjett, men se etter klær i bomull, ull, silke og lin og med god sømmer. Gjerne brukte. Konsentrer deg om Noen farger og vær forsiktig med mønster.

Anonymkode: f32d7...e92

tusen takk! det hjelper veldig.

jeg bor på en plass der det dessverre ikke finnes noe til butikker på flere timer fra hvor jeg er så blir mest over nettbutikker. 
prisen er ikke så viktig så lenge det er noe som faktisk tar interesse for stil, om det er utenfor så sparer man til det plagene man ønsker.

vill heller handle kvalitet over mengde 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skriver bare tøv.

Match og Vic kan ikke sammenlignes med Cubus, det skjønner enhver normalt oppegående person. Disse butikkene har et bredt spekter av kvalitetsklær, og de er lett tilgjengelige over hele landet, for de som vil innom for å se og prøve. Det er ikke alle som bor i Oslo og som har tilgang til diverse butikker som kun finnes der. Greit å kunne prøve.

Kjerring staves forresten slik som dette, bare for å opplyse deg.

Anonymkode: 685f3...c1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk ut swah.no på insta. Flotte kjoler der. 

Anonymkode: d96ab...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hekne.com
Norsk design med fokus på gjenbruksmaterialer. Produktene deres er nydelige😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selected Femme og Riccovero har mye fint, men ikke norsk.

Hiil studio er vel norsk. 

Anonymkode: 5c424...0f2

Riccovero er vel fra Stryn i Nordfjord. 

Anonymkode: 422c1...10b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...