AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Begynte med CERAVE forming cleans og CERAVE blemish control for 2 uker siden på grunn av mye uren hud, hudormer og kviser (som jeg ikke har slitt med tidligere). Nå har derimot huden blitt enda verre, og jeg lurer på om det er en del av «utrenselsen» eller om produktene rett og slett ikke fungerer? Noen med erfaring her? Anonymkode: 28356...554
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Jeg har ikke erfaring med dette merket men råder deg til å gå til legen. Disse produktene hjelper ikke. Anonymkode: c9ef8...b7c
Roci Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Begynte med CERAVE forming cleans og CERAVE blemish control for 2 uker siden på grunn av mye uren hud, hudormer og kviser (som jeg ikke har slitt med tidligere). Nå har derimot huden blitt enda verre, og jeg lurer på om det er en del av «utrenselsen» eller om produktene rett og slett ikke fungerer? Noen med erfaring her? Anonymkode: 28356...554 Det kan hende at du reagerer på noen av ingrediensene i Blemish Control Gel, den inneholder ganske mange aktive ingredienser (flere syrer og niacinamide). Har du brukt den som anbefalt, altså kun på kveldstid? Dersom huden er uvant med aktive ingredienser, er det viktig å starte gradvis med produktet, f.eks. to kvelder (ikke påfølgende) i uka de første 4-5 ukene, deretter øke til tre kvelder i uka de neste 4-5 ukene osv. Selve rensen kan ikke gjøre så mye ugagn, den blir ikke værende på huden lenge nok til å ha særlig effekt. Det kan være en idè å gå til en hudlege, som AB over her foreslår. I mellomtiden bør du kutte ut Blemish Control Gel, bruk en lett fuktighetskrem beregnet på sensitiv hud, f.eks. Eucerin UltraSensitive Soothing Care eller Bioderma Sensibio Defensive ansiktskrem. Rensen kan du prøve å fortsette å bruke. Om huden bedrer seg etter noen uker, kan du eventuelt prøve å bruke Blemish Control Gel en til to kvelder i uka lokalt på kviser og områdene med hudormer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå