AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg har nettopp betalt for en sending som skal leveres mottaker og alt er i orden så langt. Jeg regnet med å kunne skrive ut lappen med navn og adresse, men det eneste jeg får opp på den nettsiden, er en kode jeg skal skrive opp. Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Skal jeg levere koden på Posten slik at jeg får ut pakkelappen? Anonymkode: 6cbe3...75d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Du skriver koden på pakken. Det står jo forklart på sidene der du bestilte dette. Anonymkode: 0cdfe...f4b 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Du skriver koden rett på pakken. Står veldig godt forklart når du kjøper på nett. Jeg legger feks varen i to poser og pakker over gråpapir med teip. Så skriver jeg på et ark og teiper på. Vær obs på at denne typen forsendelse ikke er sporbar før den ankommer postterminal for sortering Anonymkode: b3f1a...8be 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har nettopp betalt for en sending som skal leveres mottaker og alt er i orden så langt. Jeg regnet med å kunne skrive ut lappen med navn og adresse, men det eneste jeg får opp på den nettsiden, er en kode jeg skal skrive opp. Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Skal jeg levere koden på Posten slik at jeg får ut pakkelappen? Anonymkode: 6cbe3...75d Du får en kode som er skrevet på tre rader, du skriver koden på pakken på samme måten som koden står på e-posten du har fått. Jeg pleier og å skrive mottakers navn og adresse på pakken, men skal ikke behøve å gjøre det. Anonymkode: 6a634...f61
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du får en kode som er skrevet på tre rader, du skriver koden på pakken på samme måten som koden står på e-posten du har fått. Jeg pleier og å skrive mottakers navn og adresse på pakken, men skal ikke behøve å gjøre det. Anonymkode: 6a634...f61 Det var så mye bedre når man kunne skrive ut pakkelappen. Anonymkode: 6cbe3...75d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var så mye bedre når man kunne skrive ut pakkelappen. Anonymkode: 6cbe3...75d Nei?? Nå slipper vi jo å skrive ut. 😀 Anonymkode: f4867...5aa 3 2
Mezzosoprena Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var så mye bedre når man kunne skrive ut pakkelappen. Anonymkode: 6cbe3...75d Jeg beklager altså, men nei - det var det virkelig ikke. Man måtte da for det første ha en skriver, så måtte man ha blekk i skriveren også så måtte man ha ark... Så, en kode for å skrive på en pakke er helt nydelig 🙂 5
newman01 Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Det var så mye bedre når man kunne skrive ut pakkelappen. Anonymkode: 6cbe3...75d Kun om det er en Norgespakke som skal være sporbar er det kjekt med den strekkodeleseren på postibutikken som skriver ut etiketter. For all annen post er det digg å skrive 9 tegn med sprittusj på forsiden og legge pakka i postkassa
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 newman01 skrev (45 minutter siden): Kun om det er en Norgespakke som skal være sporbar er det kjekt med den strekkodeleseren på postibutikken som skriver ut etiketter. For all annen post er det digg å skrive 9 tegn med sprittusj på forsiden og legge pakka i postkassa De er jo sporbare de pakkene med kode også. Anonymkode: 76180...f14
newman01 Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: De er jo sporbare de pakkene med kode også. Anonymkode: 76180...f14 Men du får ikke kvittering på innlevert pakke som man kan ta vare på i tilfelle disputt mellom kjøper og selger på finn.no f.eks. Avogtil føler jeg for å scanne inn pakken og få den registrert på postkontoret og få kvitteringen på at det er postens ansvar
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Skrevet 12. august 2024 newman01 skrev (17 minutter siden): Men du får ikke kvittering på innlevert pakke som man kan ta vare på i tilfelle disputt mellom kjøper og selger på finn.no f.eks. Avogtil føler jeg for å scanne inn pakken og få den registrert på postkontoret og få kvitteringen på at det er postens ansvar Hver gang jeg sender den minste norgespakken (den man skriver kode på altså) så står det alltid på sporinga at pakken enten er hentet fra postkassen eller innlevert hos posten, så det skal ikke være noe problem å bevise at man har sendt den. Anonymkode: 65d70...b61 3
newman01 Skrevet 12. august 2024 #12 Skrevet 12. august 2024 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hver gang jeg sender den minste norgespakken (den man skriver kode på altså) så står det alltid på sporinga at pakken enten er hentet fra postkassen eller innlevert hos posten, så det skal ikke være noe problem å bevise at man har sendt den. Anonymkode: 65d70...b61 Oki, kjekt å vite. Endret 12. august 2024 av newman01
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #13 Skrevet 12. august 2024 newman01 skrev (1 time siden): Oki, kjekt å vite. Eller dersom du sender fra pakkeboks. Da blir det registrert i Posten-appen med en gang du har lukket døren til boksen. Anonymkode: 76180...f14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå