anonym482 Skrevet 11. august 2024 #1 Del Skrevet 11. august 2024 (endret) Finner ikke ut av dette. Noen som kan hjelpe meg å finne en farge til trappoppgangen min? (AKA hønsestien). Gjerne en mørk farge fra Jotun? Til informasjon, dette rommet har ingen vinduer og lite lysinnslipp Endret 11. august 2024 av anonym482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Del Skrevet 11. august 2024 Kanskje si noe om de andre fargene i huset, så det blir en slags rød trå/balanse? Jeg ville ikke hatt en for mørk farge her, både pga trapp og mangel på naturlig lys. Jeg ville hatt en farge som bryter med treverket i trappen, og som er mørk nok til å gi lunhet, men ikke så mørk at den blir tung. Nå avhenger det helt av hva slags andre farger du har i tilstøtende rom. Men noen forslag: Linblå Pale green Tender green Collected blue Urtehage For mørkere, men ikke for mørke, alternativer: Serene blue Blåis Anonymkode: 54920...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 11. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje si noe om de andre fargene i huset, så det blir en slags rød trå/balanse? Jeg ville ikke hatt en for mørk farge her, både pga trapp og mangel på naturlig lys. Jeg ville hatt en farge som bryter med treverket i trappen, og som er mørk nok til å gi lunhet, men ikke så mørk at den blir tung. Nå avhenger det helt av hva slags andre farger du har i tilstøtende rom. Men noen forslag: Linblå Pale green Tender green Collected blue Urtehage For mørkere, men ikke for mørke, alternativer: Serene blue Blåis Anonymkode: 54920...bb9 Takk for godt svar! Ellers i huset har jeg mye Sand, og kjøkkenet er hvitt. Tilstøtende rom skal males i lys grå (lun, ikke kald), eller sand. Listverket på trappen skal males hvitt , men trappetrinnene forblir som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 anonym482 skrev (27 minutter siden): Takk for godt svar! Ellers i huset har jeg mye Sand, og kjøkkenet er hvitt. Tilstøtende rom skal males i lys grå (lun, ikke kald), eller sand. Listverket på trappen skal males hvitt , men trappetrinnene forblir som nå. Antar du skal male i bomull, og ikke klassisk hvit? Lyset spiller så utrolig mye inn, slik at samme farge kan se helt annerledes ut i forskjellige rom. Hos meg blir f.eks sand veldig rosa, så jeg må ha farger med mer gult/mindre rødt. Ser for meg at de fleste fargene jeg nevnte kan fungere i forhold til sand, kanskje bortsett fra tender green. Tror jeg ville holdt meg til sand uten å blande inn gråtone, evnt marakesh. Jeg holder en knapp på blåtoner mot sand. Linblå, collected blue, blåis eller serene blue. Hvis linblå blir for grønn i det rommet, så kan du se på natural blue. Siden treverket stjeler mye oppmerksomhet, så tror jeg en farge som er mer dempet og ikke for mørk blir finest. Hvis du liker grønntoner bedre, så tenker jeg at laurbær kanskje kunne vært et greit alternativ til pale green. Hvis du vil gå litt mørkere, green harmony. Ta med fargelapper hjem og heng opp (med litt avstand), så får du et inntrykk av hvordan fargene oppfører seg i det rommet. Anonymkode: 54920...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg ville gått for grønn. Og trappa hadde blitt nydelig i sort med treverk i trinnene. Anonymkode: c98f2...049 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 11. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville gått for grønn. Og trappa hadde blitt nydelig i sort med treverk i trinnene. Anonymkode: c98f2...049 Det var veldig stilig! Grønt + sort er en veldig bra kombinasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 12. august 2024 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Del Skrevet 12. august 2024 Må det være maling? Her ville jeg heller gått bananas med en skikkelig fargerik og flott tapet og gjort trappen til en skikkelig feature. Anonymkode: 31fb2...ce5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Må det være maling? Her ville jeg heller gått bananas med en skikkelig fargerik og flott tapet og gjort trappen til en skikkelig feature. Anonymkode: 31fb2...ce5 Ja, kult! Og hvis ikke tapet med litt liv, så er det kult med mye bilder og "stæsj" for å live opp en kjedelig trappehall Anonymkode: 54920...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, kult! Og hvis ikke tapet med litt liv, så er det kult med mye bilder og "stæsj" for å live opp en kjedelig trappehall Anonymkode: 54920...bb9 Kan det funke å male med St pauls blue? Eller kveldshimmel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Del Skrevet 12. august 2024 anonym482 skrev (1 time siden): Kan det funke å male med St pauls blue? Eller kveldshimmel? Av de to ville jeg nok valgt st pauls blue, kveldshimmel kan fort bikke mot lilla. Men det er en mørk og tung farge mtp lysforholdene. Jeg ville mye heller valgt en grønntone hvis jeg skulle gått så mørkt. Green harmony eller green leaf. Ta med deg fargeprøver fra butikken og heng opp litt fra hverandre, så ser du mer hvordan de blir i lyset i det rommet. Sjekk ut coastal blue, den er litt lysere og lettere enn st pauls blue. Anonymkode: 54920...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 19.18): Jeg ville gått for grønn. Og trappa hadde blitt nydelig i sort med treverk i trinnene. Anonymkode: c98f2...049 Hva heter dennw grønnfargen? Er det jotun? Har du lysinslipp/vinduer i denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå