Gå til innhold

Noen med erfaring rundt antidepressiva og vektøkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på antidepressiva (Cipralex) siden jeg fikk fødselsdepresjon for 11 år siden. Føler meg helt avslaget følelsesmessig, men kutter jeg det ut kommer raskt depresjonen tilbake, og ting blir litt kaos. Må legge til at jeg alltid har vært i full jobb og klarer meg godt i hverdagen. Så depresjonen er ikke så dyp. 

Jeg føler det er vanskelig å gå ned i vekt med Cipralex. Vekten har gradvis økt. Jeg er ifølge BMI normalvektig, men ganske i grenseland til overvektig. Jeg ønsker derfor å diskutere skifte av medisin eventuelt seponering av antidepressiva.

Noen med erfaring på skifte av antidepressiva som ikke gir vektøkning?

Anonymkode: e4a20...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk veldig økt matlyst av Cipralex, så sluttet på den. Har prøvd Zoloft, fikk ikke økt matlyst av den. Nå bruker jeg Wellbutrin og får heller ikke økt matlyst av den. 

Anonymkode: 68707...e76

• Nyttig 1
Skrevet

Gikk på Sarotex en periode.

Ikke å anbefale om man er glad i mat eller redd for å legge på seg....

Anonymkode: 0a865...e9d

Skrevet

Veit at svigerinna gikk opp 20 kg på den medisinen🤔

Anonymkode: 47613...9de

Skrevet

Går på en liten dose Sarotex mot migrene. Ikke merket noen egentlig vektoppgang, men har vært veldig bevisst på å ikke spise mer eller oftere enn jeg gjorde før.

Anonymkode: 0eecb...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har gått på antidepressiva (Cipralex) siden jeg fikk fødselsdepresjon for 11 år siden. Føler meg helt avslaget følelsesmessig, men kutter jeg det ut kommer raskt depresjonen tilbake, og ting blir litt kaos. Må legge til at jeg alltid har vært i full jobb og klarer meg godt i hverdagen. Så depresjonen er ikke så dyp. 

Jeg føler det er vanskelig å gå ned i vekt med Cipralex. Vekten har gradvis økt. Jeg er ifølge BMI normalvektig, men ganske i grenseland til overvektig. Jeg ønsker derfor å diskutere skifte av medisin eventuelt seponering av antidepressiva.

Jeg har god erfaring med å skifte til brintellix. Påvirker heller ikke libidoet. 

Anonymkode: 653d6...713

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Slutt med den, prøv heller Wellbutrin retard, den går du ikke opp igjen vekt av 👍🏼👍🏼

Anonymkode: 931cf...96f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gikk på Sarotex en periode.

Ikke å anbefale om man er glad i mat eller redd for å legge på seg....

Anonymkode: 0a865...e9d

Jeg har gått ned 25 kg etter at jeg begynte på den. Vektøkning er en svært vanlig bivirkning, men vekttap er en sjelden bivirkning og den fikk jeg. Er nå på bli 19, så passe egentlig, men jeg må jobbe litt for å holde den vekten. Men sikkert lettere enn å gå opp masse. 

Anonymkode: d1ffe...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...