Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dame og har ganske mye hårvekst i ansiktet, hake og overleppe.
Jeg har vært hos lege, hudlege og Jeg har forsøkt mye ulikt, men uten gode resultater. Har brukt mye penger, men sitter igjen med like mye hår.
Noen som vet om hormoner kan hjelpe meg til å få noe mindre hårvekst?

Det må være noen andre damer der ute som har det sånn som jeg, som har en god løsning.

Anonymkode: 1174c...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De som er mørke har sterkere hårvekst. Det er litt skummelt med disse metodene. For eksempel økte plutselig den ene kremen fra helsekosten tiden en skulle ha den på, sånn at flere fikk brannskader i ansiktet. Huden må ivaretas, hår kan alltid fjernes, men huden kan bli skadet. Det er paradokset. Så har man mest lyse hår, bør en bruke pinsett.

Voksing i ansiktet anbefales ikke. Av noen ja, men ikke alle.

Endret av Hoia
Skrevet

Jeg har ikke mye, men det jeg har fjerner jeg med hårfjerningskrem. Startet med laser, men dyrt og kunne ikke love at det ble borte. Vokset lenge, men fikk kviser av det og er ikke så fint det heller. 

Hårfjerningskrem funker for meg.

Anonymkode: f92c2...374

Skrevet

Jeg har mørke hår + lys hud og har både bleket og nappet i mange år. Nå gikk jeg til skrittet og kjøpte inn Alvaskin. Har barbert barten for første gang for å bruke behandlingen fremover. Regner med at det kommer til å bli bra etterhvert 😊

Anonymkode: a2370...f73

Skrevet

Ja, jeg har det uten at det har noe med genetisk anlegg.

Har hormonelle problemer som gjør at krem etc ikke virker. Dyrt er det også.

Man kan søke om dekning via NAV, men det er lite suksessfullt for div hudtyper og hårfarger.

Jeg må vokse, men lar det gro en del da huden ikke har det så bra med voksing to gr ukentlig...

Anonymkode: 2ea73...77b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er dame og har ganske mye hårvekst i ansiktet, hake og overleppe.
Jeg har vært hos lege, hudlege og Jeg har forsøkt mye ulikt, men uten gode resultater. Har brukt mye penger, men sitter igjen med like mye hår.
Noen som vet om hormoner kan hjelpe meg til å få noe mindre hårvekst?

Det må være noen andre damer der ute som har det sånn som jeg, som har en god løsning.

Alder? Over overgangsalder, i tjueårene eller hva? 

Anonymkode: 83d43...ce3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alder? Over overgangsalder, i tjueårene eller hva? 

Anonymkode: 83d43...ce3

Jeg er i slutten av 40-årene. Har tatt blodprøver som viste at jeg ikke var kommet i overgangsalderen, men hørte at de ikke var helt sikre. Men dette med hårvekst har jeg hatt i mange år. Jeg hadde ganske mye hårvekst allerede i slutten av 20-årene. 
Jeg har lys hud og er mørk blond i håret. 

Alvaskin har jeg aldri prøvd.

Skrevet

Jeg er lys. Og har likevel en del dun i ansikt, noen mørkere hår på overleppe. Det er helt normalt.

jeg bruker kniv et-par ganger i uka for å ha helt hårfritt ansikt.

Anonymkode: e3239...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...