AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Hei. Jeg er en 20 år gammel jente som har hatt merkelig rar følelse nederst i magen , er veldig vanskelig å forklare følelsene. Er ikke direkte vondt. Jeg kjenner at om jeg presser / trykker kroppen min så utløses det noe smerter. Er skikkelig bekymret for at jeg har tarm kreft:( Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Veldig sjelden å få det i ung alder med mindre man er genetisk disponert. Det er 100-vis av andre ting jeg ville tenkt på før det, også gynekologiske tilstander, men ta kontakt med legen din i morgen. Hvorfor er det tarmkreft som er det første du tenker på? Hvor lenge har du opplevd dette? Anonymkode: 08c5f...acd 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg er en 20 år gammel jente som har hatt merkelig rar følelse nederst i magen , er veldig vanskelig å forklare følelsene. Er ikke direkte vondt. Jeg kjenner at om jeg presser / trykker kroppen min så utløses det noe smerter. Er skikkelig bekymret for at jeg har tarm kreft:( Anonymkode: d5ab7...f46 Hvorfor skal du få tarmkreft, når du er 20. år? Hvorfo skal du engste deg for tarmkreft nederst i magen, der du har både livmor, livmorhals, eggstokker, urinblære og lymfekjertler du kan få andre problemer med enn kreft? Ta helseangsten din til en ny høyde, gå og sjekk deg. Anonymkode: c4c28...3a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg er en 20 år gammel jente som har hatt merkelig rar følelse nederst i magen , er veldig vanskelig å forklare følelsene. Er ikke direkte vondt. Jeg kjenner at om jeg presser / trykker kroppen min så utløses det noe smerter. Er skikkelig bekymret for at jeg har tarm kreft:( Anonymkode: d5ab7...f46 Hei, kjære deg! Jeg vil begynne med å si at sjansen for å få tarmkreft når man er 20 år er forsvinnende liten! Med mindre man har stor opphopning av dette i familien er sjansen liten for å få dette som ung, i sær når man kun er 20 år. Så poenget er, jeg ville ikke begynt i den enden. Det er MANGE årsaker til at man kan oppleve magesmerter og plager og kreft er det siste jeg ville tenkt på hos en 20 åring! Har du endret kosthold i det siste? Har du mye stress? Skolestart kan jo for alle og enhver by på stress og utfordringer. Luftplager og irritabel tarm kan også gi slike plager. Går det ikke over etter en stund ville jeg tatt en tur til legen, så for du det ut av verden. Ha det godt 🙂 Anonymkode: c380b...0a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Snublefot62 skrev (20 minutter siden): Har du helseangst? Ja ekstremt Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor skal du få tarmkreft, når du er 20. år? Hvorfo skal du engste deg for tarmkreft nederst i magen, der du har både livmor, livmorhals, eggstokker, urinblære og lymfekjertler du kan få andre problemer med enn kreft? Ta helseangsten din til en ny høyde, gå og sjekk deg. Anonymkode: c4c28...3a4 Forstår det, men jeg har ekstremt helse angst (får behandling for det) at hver gang jeg har vondt ett sted tenker jeg det værste med en gang. Etter disse smertene har jeg også vært innom tanken at det kan være eggstokk kreft,.. har time hos gynekolog men er en ganske god stund til. Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, kjære deg! Jeg vil begynne med å si at sjansen for å få tarmkreft når man er 20 år er forsvinnende liten! Med mindre man har stor opphopning av dette i familien er sjansen liten for å få dette som ung, i sær når man kun er 20 år. Så poenget er, jeg ville ikke begynt i den enden. Det er MANGE årsaker til at man kan oppleve magesmerter og plager og kreft er det siste jeg ville tenkt på hos en 20 åring! Har du endret kosthold i det siste? Har du mye stress? Skolestart kan jo for alle og enhver by på stress og utfordringer. Luftplager og irritabel tarm kan også gi slike plager. Går det ikke over etter en stund ville jeg tatt en tur til legen, så for du det ut av verden. Ha det godt 🙂 Anonymkode: c380b...0a7 Tusen takk, det hjelper å høre ❤️ Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Veldig sjelden å få det i ung alder med mindre man er genetisk disponert. Det er 100-vis av andre ting jeg ville tenkt på før det, også gynekologiske tilstander, men ta kontakt med legen din i morgen. Hvorfor er det tarmkreft som er det første du tenker på? Hvor lenge har du opplevd dette? Anonymkode: 08c5f...acd Vært noen uker…. Grunnen til at jeg tenker på det eller eggstokk kreft er fordi jeg har googla og da er det, det som kommer opp. Jeg vet at Doktor Google ikke er lurt!! Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ekstremt Anonymkode: d5ab7...f46 Ville virkelig søkt hjelp for hypokondrien. Anonymkode: de6df...b54 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville virkelig søkt hjelp for hypokondrien. Anonymkode: de6df...b54 Ja, jeg har gjort det. Går til psykolog for det. Er slitsomt å ha det slik, søker på google etter hver minste ting Anonymkode: d5ab7...f46 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja ekstremt Anonymkode: d5ab7...f46 Og det er sikkert fordi du har ekstrem helseangst at du har vondt i magen ❤️ Anonymkode: 2ee59...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Hvor mange tråder skal du lage med denne helseangsten din? Anonymkode: c4c28...3a4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Har du ikke fått noen teknikker for hva du skal gjøre når slike tanker kommer over deg? Anonymkode: de6df...b54 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvor mange tråder skal du lage med denne helseangsten din? Anonymkode: c4c28...3a4 Det er ikke jeg som har skrevet den tråden, men okei😅 Anonymkode: d5ab7...f46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Man googler gjerne fordi man vil finne et svar som beroliger når man kjenner på noe. Men så dukker det opp kreft på alt en søker opp. Til og med en kvise kan være kreft på Google. Det beste er å slutte Google, da dette gir næring til helseangsten. Anonymkode: 67140...2e8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 Slutt å google. Jeg googlet før men sluttet da krampe i leggen til barn (såkalte voksesmerter) også viser seg å være kreft i følge google. Er du bekymret, så kan du få en time hos legen og ta opp helseangsten så blir du kanskje beroliget. Ekstremt liten fare for at du har fått kreft i så ung alder. I hvert fall hvis du ikke har noen symptomer utenom rar følelse (uregelmessig avføring, blod i avføring, veldig uregelmessig mens etc). Har selv hatt en rar følelse i ryggen og innbilte meg at det kan være noe med nyrene, men det kommer trolig av muskespenninger. Man blir anspent av å være bekymret! Anonymkode: 8702f...688 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Slutt å google. Jeg googlet før men sluttet da krampe i leggen til barn (såkalte voksesmerter) også viser seg å være kreft i følge google. Er du bekymret, så kan du få en time hos legen og ta opp helseangsten så blir du kanskje beroliget. Ekstremt liten fare for at du har fått kreft i så ung alder. I hvert fall hvis du ikke har noen symptomer utenom rar følelse (uregelmessig avføring, blod i avføring, veldig uregelmessig mens etc). Har selv hatt en rar følelse i ryggen og innbilte meg at det kan være noe med nyrene, men det kommer trolig av muskespenninger. Man blir anspent av å være bekymret! Anonymkode: 8702f...688 Legen min sier det er ekstremt mange som har helseangst. Etter Google og internett har dette blitt verre. Du er ikke alene om helseangst Anonymkode: 67140...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå