Gå til innhold

De hyggelige snille romantiske mennene, hvir der de egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det påstås at de finnes, men jeg finner menn i Norge generelt ganske inbildske ( de tror de er så utrolig bra), de er uromantiske, kalde og vanskelige å bli kjent med. 

Som kvinne virker det som det er jeg som må ta først kontakt, jeg som må be på date, jeg som må betale minst for meg selv og så er jeg aldri bra nok. 

Når prat kommer i gang på app eller snap, spør de raskt om ting som intimbarbering, og hva jeg tenker om fwb forhold, om å beskrive og vise mine pupper eller kropp på kamera, sender dickpics. 

Ikke lenge siden foreslo en fyr at han kan komme til meg eller jeg til han for natten. Det dyttes hele tiden med dickpics og sex presset er enormt. Spesielt la oss sex chatte, aldri sex i virkeligheten men kun chatte, noe som jeg opplever som teit og slitsomt og vil unngå. 

Samtidig som de oppfører seg slik, er det mye slutshaming. Norske menn elsker sluts, men elsker å hate de også. Kvinnene også elsker å hate sluts. 

Har ofte tenkt at om man ikke kan beseire de så bli en selv. Hvis alle er "sluts", hvordan blir det da? 

Hvorfor norske menn velger utenlandske kvinner? Sannsynligvis kommer disse kvinner fra en kultur der slikt er akseptert, og kvinnene passer disse mennene bedre enn norske, kanskje er norske menn utseendemessig attraktive der også. 

Jeg velger utenlandske menn, fordi de virker mer romantiske, snille og avbalansert på disse områdene. Føler jeg får mer generell respekt fra en utenlandsk mann Vs norsk. 

Får håp hver gang det påstås at disse finnes, men dessverre skuffet hver gang, eller er det kun på appene at det er så mye fælt? Er det ikke her liksom at folk finner hverandre i dag? 

Når en gjennomsnittlig mann som jeg syns ser litt søt ut, sier jeg Hei. Men der blir det samtale over. Noen av de dom faktisk får en med på å prat er tydeligvis ute etter noe helt annet enn romantikk. 

Forklar gjerne hvorfor det er slik. Er jeg uheldig bare eller? 

Anonymkode: 3c6f4...4ae

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er rundt omkring over alt. 
på arbeidsplasser, på hobbyer, på fester med vennene sine, på turer med likesinnede. 

Kanskje er de ikke de mest utadvendte og kontaktsøkende, så det kan ta litt tid å komme inn på dem.

Anonymkode: 7ded4...d31

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Tydeligvis har du vært uheldig, eller så kommer det kanskje an på hvilke menn du selv velger å gå etter.

Kjenner mange snille og hyggelige menn. Min mann er både snill, hyggelig og romantisk. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De er rundt omkring over alt. 
på arbeidsplasser, på hobbyer, på fester med vennene sine, på turer med likesinnede. 

Kanskje er de ikke de mest utadvendte og kontaktsøkende, så det kan ta litt tid å komme inn på dem.

Anonymkode: 7ded4...d31

Når det tar 3 måneder å svare på et enkelt Hei, du er søt. 🤣 Da er det for treg progresjon for min del. 

Skrevet

Jeg fant meg en amerikaner. Det var utrolig deilig at han var så stødig i å ta initiativet og vise tydelig interesse. Romantisk er han også, og jeg møtte familien hans ganske raskt etter hans initiativ fordi han ville «vise meg frem» 🥰. Før jeg møtte han har jeg datet norske menn og alltid lurt på om de er interessert eller ikke, relasjonen har blitt evig strukket ut fordi de ikke ville forplikte seg men ville fortsette å treffe meg likevel osv, har bare følt meg ensom og verdiløs i relasjonene. 

Anonymkode: 56164...4fc

• Liker 4
Skrevet

Problemet er det samme som 100 andre tråder her. Du velger ut den type menn fordi du finner de mest attraktive. De snille og ålreite er ikke like spennende.

Anonymkode: 5ba7c...43c

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet er det samme som 100 andre tråder her. Du velger ut den type menn fordi du finner de mest attraktive. De snille og ålreite er ikke like spennende.

Det er forunderlig at så mange ikke klarer å se dette. De snille og ålreite er gjerne litt mer sjenert og tilbakeholden. Men disse egenskapene blir ansett for å være egenskaper til en lite mandig mann.Uinteressant. 
De snille og ålreite er kjedelige, og ikke minst! De er ikke snille, de bare later som. Du TS, du er ikke tiltrukket av snille ålreite typer. Du tiltrekkes mot andre personligheter, og du er ikke alene

Anonymkode: bd84c...919

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

De er overalt 😄 jeg tror de fleste menn er gode og snille. Det er bare at de roper ikke så høyt som den «andre». 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Overalt tror jeg. Jeg for min del er hos min hyggelige, snille og romantiske kone 😉

Anonymkode: 15a05...8e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De snille og ålreite er ikke alltid så ålreite, mannen jeg er sammen med nå er mye kjekkere OG snillere enn eksene mine. Om man aldri blir valgt av damer, må man gå i seg selv.

Men norske menn er nok ikke så romantiske av seg

Anonymkode: 941b3...488

• Liker 4
Skrevet

Vi har blitt brent så mange ganger i det moderne datinglivet at vi har gitt opp 🙃

Anonymkode: f48dd...363

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De snille og ålreite er ikke alltid så ålreite, mannen jeg er sammen med nå er mye kjekkere OG snillere enn eksene mine. Om man aldri blir valgt av damer, må man gå i seg selv.

Men norske menn er nok ikke så romantiske av seg

Anonymkode: 941b3...488

Hehe, alle bør til stadighet gå i seg selv. Nå var vel ikke dette diskusjonen. Men det er nå en gang sånn at noen menn brauter høyere og flakser mer med fjørene enn andre, og det er fullt forståelig at man legger merke til dem, og ser forbi dem som er omkring. Alle kan være snille og ålreit, men for en som er mer spenningssøkende så vil ikke snill og ålreit nettopp være ålreit. De vil nok heller dras mot mannen som brauter høyest, og bli med på denne Berg og dalbane. Disse mennene har som regel ikke noe problemer med å si det de vil, gjøre som de vil. Og om kvinnen er med på dette, så er han også absolutt en ålreit mann. Men om ikke, så er han kanskje ikke så snill og ålreit likevel. Det handler litt om perspektiv. Så når TS ikke klarer å finne en snill og ålreit mann, så er det en stor sannsynlighet at hun stadig går for slike menn. Men at hun ikke aksepterer at mannen lever livet sitt slik han best kan og ønsker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Først var jeg klar til å protestere, men så innså jeg at ja, alle de romantiske mennene eller de som varter opp er utenlandske ja (eller er andregenerasjon). Har ikke møtt en eneste etnisk norske menn er litt passive og usikre

Anonymkode: 72a87...e8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er forunderlig at så mange ikke klarer å se dette. De snille og ålreite er gjerne litt mer sjenert og tilbakeholden. Men disse egenskapene blir ansett for å være egenskaper til en lite mandig mann.Uinteressant. 
De snille og ålreite er kjedelige, og ikke minst! De er ikke snille, de bare later som. Du TS, du er ikke tiltrukket av snille ålreite typer. Du tiltrekkes mot andre personligheter, og du er ikke alene

Greiene er at de som tar myr kontakt og er bedre på hvordan dette gjøres er de som gjør dette ofte og dermed oppfører seg dårlig og bare er ute etter sex. De kan finne noen fort igjen. De mest attraktive i utseendet har også en tendens til å være mer drittsekker. De er vant til å komme unna med mer.

så om du vil finne de gode, snille så må du lete etter de og gi de en sjanse.

Anonymkode: 6eda4...7ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det påstås at de finnes, men jeg finner menn i Norge generelt ganske inbildske ( de tror de er så utrolig bra), de er uromantiske, kalde og vanskelige å bli kjent med. 

Som kvinne virker det som det er jeg som må ta først kontakt, jeg som må be på date, jeg som må betale minst for meg selv og så er jeg aldri bra nok. 

Når prat kommer i gang på app eller snap, spør de raskt om ting som intimbarbering, og hva jeg tenker om fwb forhold, om å beskrive og vise mine pupper eller kropp på kamera, sender dickpics. 

Ikke lenge siden foreslo en fyr at han kan komme til meg eller jeg til han for natten. Det dyttes hele tiden med dickpics og sex presset er enormt. Spesielt la oss sex chatte, aldri sex i virkeligheten men kun chatte, noe som jeg opplever som teit og slitsomt og vil unngå. 

Samtidig som de oppfører seg slik, er det mye slutshaming. Norske menn elsker sluts, men elsker å hate de også. Kvinnene også elsker å hate sluts. 

Har ofte tenkt at om man ikke kan beseire de så bli en selv. Hvis alle er "sluts", hvordan blir det da? 

Hvorfor norske menn velger utenlandske kvinner? Sannsynligvis kommer disse kvinner fra en kultur der slikt er akseptert, og kvinnene passer disse mennene bedre enn norske, kanskje er norske menn utseendemessig attraktive der også. 

Jeg velger utenlandske menn, fordi de virker mer romantiske, snille og avbalansert på disse områdene. Føler jeg får mer generell respekt fra en utenlandsk mann Vs norsk. 

Får håp hver gang det påstås at disse finnes, men dessverre skuffet hver gang, eller er det kun på appene at det er så mye fælt? Er det ikke her liksom at folk finner hverandre i dag? 

Når en gjennomsnittlig mann som jeg syns ser litt søt ut, sier jeg Hei. Men der blir det samtale over. Noen av de dom faktisk får en med på å prat er tydeligvis ute etter noe helt annet enn romantikk. 

For min del gikk jeg for utenlandsk dame fordi damer her ikke gir menn med gjennomsnittsutsendet en sjanse på datingapper. 

jeg har funnet meg en helt fantastisk dame som jeg varter opp, tar vare på og er romantisk for. Jeg spør aldri om nakenbilder eller annet først og blir kjent med personen lenge før vi kommer dit. Jeg liker kos og å ha et godt forhold med en partner som jeg håper å ha ut livet og skape en familie. 

det er ganske så håpløst å finne her, men utenlandske damer har jeg funnet ut er bedre match og det et faktisk mulig å få svar og dates.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først var jeg klar til å protestere, men så innså jeg at ja, alle de romantiske mennene eller de som varter opp er utenlandske ja (eller er andregenerasjon). Har ikke møtt en eneste etnisk norske menn er litt passive og usikre

Anonymkode: 72a87...e8c

Jeg tror ikke nødvendigvis at det handler om passivitet og/eller usikkerhet. Men vi bor i verdens mest likestilte land (beklager at jeg drar inn likestilling), og da forventes også likestilling. Romantikk er jo noe både menn og kvinner setter pris på, men jeg opplever at det er mannen som skal stå for romantikken. Samtidig ser vi ulikt på hva romantikk er. Det er ikke en fasit på hva som er romantisk. I hele mitt lange liv har jeg fått blomster fra en kvinne. Jeg har selv gitt blomster mange ganger. Jeg har aldri opplevd at en kvinne tar meg med på en overraskelsestur, osv osv. Nå er det veldig mye jeg opplever som romantisk, og jeg er absolutt romantisk av meg. 
Har heller inntrykket av at det ikke er «den norske mannen» som er problemet her, men heller den norske kulturen, kvinner som menn. 

• Nyttig 5
Skrevet

Kapret en av de for 22 år siden 🥰

Anonymkode: ff584...067

Skrevet

Det at man treffer veldig mange av en viss type menn på dating apper er noe som egentlig burde si seg selv. Det er en åpenbar grunn til at disse er kraftig overrepresentert. 

Man har den ene typen som ikke er attraktiv i forhold til standarden på damer han vil ha og som har man typen som kun er interessert i sex. 

Hva har disse til felles? De er begge aktive på datingapper tilnærmet 100% av tiden. Mens den typen menn du søker etter vil bare være innom datingapper i er kort tidsrom før de finner en dame de kommer i et langsiktig forhold med. Si de i løpet av en tiårsperiode har funnet 2 langsiktige forhold der de begge gangene brukte 2 måneder på å finne kjæresten. I løpet av denne tiårsperioden har de derfor kun vært aktive på en datingapp 3,33% av tiden. 

Si for enkelthetens skyld den totale befolkningen består av 20% uattraktive (i forhold til deres egen standard). 30% menn som kun er interessert i sex og 50% attraktive menn som er interessert i et langvarig forhold. Til enhver til vil den faktiske representasjonen av menn på datingapper da være 39% uattraktive, 58% sexmenn og kun 3% vil være attraktive for kvinner som er interessert i et langvarig forhold. 

Dette er så klart en forenkling og verden er ikke så svart/hvit, men dere skjønner vel poenget.

Anonymkode: ed565...5a7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer litt an på hvilke menn du velger selv, velger du de kjekkeste på Tinder?

Anonymkode: 6835f...3db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer litt an på hvilke menn du velger selv, velger du de kjekkeste på Tinder?

Anonymkode: 6835f...3db

Om du gjør det er det en veldig stor sjanse på at du finner disse ts snakker om. De får så mye tilbud at det bare rullerer rundt for sex.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...