Gå til innhold

Re-aktivering av EBV. Noen med kunnskap om dette eller har tips til hvor jeg kan henvende meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde kyssesyken for ti år siden, men i april testet jeg på nytt positivt på EBV. Jeg spurte selv om prøven fordi jeg følte jeg hadde symptomer som minte om første gang jeg hadde kyssesyken (sykdomsfølelse og vond hals). Tok en ny prøve litt senere med samme svar.

Har vært hos ulike leger og får ulike svar, så jeg blir ikke særlig mye klokere. Slik jeg har forstått det er ikke EBV nødvendigvis kyssesyken og en reaktivering trenger ikke bety at jeg har kyssesyken på nytt. Flere av legene og også laboratoriet sier at det er så uvanlig å få kyssesyken to ganger at det må være noe annet. Men hva det andre skal være kan de ikke si noe om.

Beskjeden jeg får er at jeg må ta tiden til hjelp og det har jeg gjort, men føler ikke jeg har særlig med fremgang mange måneder senere selv om jeg tar det rolig, ikke trener og spiser sunt.

Symptomer: Nedsatt allmenntilstand, generell sykdomsfølelse, mye hoste, sår hals, forhøyet hvilepuls og sårt rundt brystregionen. 

Har forsøkt å lese meg litt opp på det og ser at EBV-reaktivering er også noe de har sett med pasienter som har long covid. Problemene mine startet egentlig etter det jeg tror var tredje runde med covid i mars. Jeg sier tror siden jeg testet negativt, men familien min var syk med covid på samme tidspunkt jeg ble syk med det som føltes som covid/influensa.

image.png.64e7ff7a0985e065dffd6c47e794e120.png

image.png.1d25d3601e5be26882ab969cea5205a8.png

Anonymkode: 61d35...442

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne i tilfelle noen vet noe :) 

Anonymkode: 61d35...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...