Gå til innhold

Når matchen spør om du er snill, utro eller andre tydelige ja-svar spørsmål?

Fjellmannover190

Anbefalte innlegg

Har hatt noen flotte matcher som jeg skal møte nå etter sommerferien for å se om vi matcher I person, og det dukker stadig opp spørsmål som er typiske ja-svar.

Hva vil dere egentlig ha til svar?

Jeg har aldri vært utro, selv om jeg har hatt muligheten(men vet dere ikke vil ha info om at jeg lett kunne få andre)

Jeg er snill, men ikke snill gutt og er jo en egoist stadig vekk i jobb og fritidssituasjon, selv om familien og balanse er viktig.

Også er det frykten for at jeg går til noen bedre/penere/attraktiv... hvordan kunne forklare at når jeg har matchet med noen, så er de "godkjent" og da er det kun om de matcher som person og jeg kunne ikke brydd meg mindre om yngre og penere kommer om vi har det bra og er glad i hverandre? (Siste forhold gikk skeisen på grunn av denne frykten)

Lang post og spørsmål😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel akkurat det jeg hadde trengt å høre. Som person kan jeg være litt usikker på akkurat slikt, men hadde min date/ kjæreste forklart at han som person er trofast på oppmerksomhet når han har bestemt seg for en, er det nok for meg for å stole på at det er slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har aldri noen garantier for at forholdet varer. Jeg er realist og vet at både jeg og han kan komme til å falle for en annen person i fremtiden. Det som er viktig for meg er å finne ut av om mannen er moden nok til tenke før han handler, sterk nok til å forsøke å jobbe for å få det til å fungere heller enn å bare hoppe videre, og at han har nok empati til å avslutte forholdet på en OK måte før han eventuelt innleder noe nytt. Selv om det naturligvis gjør vondt takler jeg at han avslutter forholdet, men utroskap og det å holde viktige ting skjult kan gi varige mén.

Det finnes ikke et enkelt svar du kan gi som vil trygge. Jeg tror du bare må vise, over tid, at dette faktisk er slik du er som person. Det er også viktig å få frem det du nevner med at du kan være litt egoist, og forklare hvordan det arter seg og hvorfor du gjør det. F.eks: "Jeg har etterhvert funnet ut at jeg trenger sånn ca. en kveld alene hver uke så jeg er sikker på at jeg har nok energi til å være en god partner resten av tiden". Det er positivt at du kjenner deg selv godt, og positivt og tillitsvekkende at du også kan dele ting som ikke får deg til å fremstå som en helgen. (Så klart ikke positivt hvis det blir sånn "orker ikke så mye kjerringmas", men det sier seg forhåpentligvis selv 😅)

Anonymkode: 65c99...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si de tinga der da. Jeg bruker ikke å spørre noen om de er snille, tenker det er for meg å avgjøre. Alle selvutnevnte snille gutter jeg har møtt var totalt blotta for empati og omtanke. 

Anonymkode: 35f4c...38c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble intenst spurt av min date om jeg var lojal. Han gjentok og gjentok at lojalitet var sååå viktig for ham. Jeg var ikke vant til å koble ordet lojalitet til dating og kjærlighet, så spørsmålet bare forvirret meg først... Jeg antar at han prøvde å spørre om jeg er trofast og ikke lett går lei?

Så ihvertfall svarte jeg noe sånt som at nok stamina i kjærlighet det viktigste for meg. Fordi jeg har opplevd at folk lett går lei eller mister motivasjon for å kjempe for forholdet. Men at begge selvfølgelig må bidra til at det blir et godt forhold som er bra å være i. Og ar begge må spørre seg selv om de er lojal, ikke bare om den andre er det, for dette skaper man sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de om du er snill og om du er utro? Skjønner ikke hvorfor.. Det er vel ingen som svarer at de ikke er snill, eller at de er utro.. Personlig setter jeg pris på ærlige svar, noe a la det du har skrevet her. Men vet ikke om de som spør vil ha det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som hun hadde ett dårlig selvbilde og ble styrt mye av det. 

Trolig så var det noe i dynamikken dere i mellom som gjorde henne enda mer usikker. Det behøver ikke være at du gjorde noe galt altså, bare at samspillet mellom dere ikke var så bra. 

Jeg blir også engstelig og utrygg i noen relasjoner. Da søker jeg fort en betryggelse på at alt er i orden. At du fortsatt liker meg, at jeg ikke har gjort noe galt. Dersom den andre ikke skjønner at jeg virkelig trenger å bli holdt litt og heller synes det er slitsomt og trekker seg unna så blir jeg jo bare enda mer usikker. Det er en dynamikk som veldig fort blir veldig ugrei. 

Det blir ikke sånn om jeg er i en relasjon med noen som forstår at jeg trenger litt ekstra nærhet noen dager, en som egentlig synes det er fint at jeg trenger han. Ellers er jeg jo kjempe selvstendig så det er ikke sånn at jeg er fullstendig hjelpesløs. 

Man må være villig til å ha noen samtaler. Ganske mange av de egentlig, om man skal være sammen med noen som meg eller eksen din. Vi er ganske krevende, særlig den perioden hvor vi får ordentlige følelser til man blir mer trygg i forholdet. Det blir fort litt drama for å si det slik.

Jeg er ikke sjalu egentlig, bare veldig redd for å bli forlatt. Når jeg ikke var klar over dette selv så kunne jeg lage storm i ett vannglass, for jeg måtte på en måte se at jeg ikke ble forlatt selv om jeg gav han alle grunner til det. Skulle virkelig ønske jeg ikke var sånn! 

Jeg nevner bare alt dette om meg selv fordi jeg tror det er ganske typisk for de av oss som er usikre og engstelige i forhold. 

Jeg trenger at du er direkte, ærlig og ikke er redd for å snakke om de vanskelige tingene mange ganger og helt til jeg blir trygg. Du må tørre å være ærlig (på en omsorgsfull måte) selv om jeg blir lei meg. 

Til spørsmål om snill og utro, tja.. jeg synes det er litt rare spørsmål. Kanskje de ønsker ett langt svar, på hvordan du er snill og hvordan du noen ganger ikke er snill? 

Samme med utro. De som er utro vil jo sannsynligvis lyve om det? De ønsker nok ett lengre svar om hvorfor og hva du synes om det? Hva du regner som utroskap kanskje🤷‍♀️ 

Langt spørsmål ble til langt svar. Uvisst om du ble noe klokere😅 lykke til med datene 🤞

Anonymkode: 35e40...204

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som spør om sånt i den innledende fasen og hvorfor? Synes oppriktig det er idiotisk, for man kan jo svare hva som helst. Det er vel de færreste som vil svare at de er utro drittsekker, selv om det kanskje er det som er nærmest sannheten?

En annen ting er at de som  er mest tydelige angående egen fortreffelighet / sympatiske egenskaper i bioen / tidlig chat, gjerne er de mest egoistiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk som stiller slike spørsmål helt i innledende fase sliter med et eller annet og har dårlig selvtillit. Det hadde gjort meg skeptisk. 

Anonymkode: 60105...ae2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som hun hadde ett dårlig selvbilde og ble styrt mye av det. 

Trolig så var det noe i dynamikken dere i mellom som gjorde henne enda mer usikker. Det behøver ikke være at du gjorde noe galt altså, bare at samspillet mellom dere ikke var så bra. 

Jeg blir også engstelig og utrygg i noen relasjoner. Da søker jeg fort en betryggelse på at alt er i orden. At du fortsatt liker meg, at jeg ikke har gjort noe galt. Dersom den andre ikke skjønner at jeg virkelig trenger å bli holdt litt og heller synes det er slitsomt og trekker seg unna så blir jeg jo bare enda mer usikker. Det er en dynamikk som veldig fort blir veldig ugrei. 

Det blir ikke sånn om jeg er i en relasjon med noen som forstår at jeg trenger litt ekstra nærhet noen dager, en som egentlig synes det er fint at jeg trenger han. Ellers er jeg jo kjempe selvstendig så det er ikke sånn at jeg er fullstendig hjelpesløs. 

Man må være villig til å ha noen samtaler. Ganske mange av de egentlig, om man skal være sammen med noen som meg eller eksen din. Vi er ganske krevende, særlig den perioden hvor vi får ordentlige følelser til man blir mer trygg i forholdet. Det blir fort litt drama for å si det slik.

Jeg er ikke sjalu egentlig, bare veldig redd for å bli forlatt. Når jeg ikke var klar over dette selv så kunne jeg lage storm i ett vannglass, for jeg måtte på en måte se at jeg ikke ble forlatt selv om jeg gav han alle grunner til det. Skulle virkelig ønske jeg ikke var sånn! 

Jeg nevner bare alt dette om meg selv fordi jeg tror det er ganske typisk for de av oss som er usikre og engstelige i forhold. 

Jeg trenger at du er direkte, ærlig og ikke er redd for å snakke om de vanskelige tingene mange ganger og helt til jeg blir trygg. Du må tørre å være ærlig (på en omsorgsfull måte) selv om jeg blir lei meg. 

Til spørsmål om snill og utro, tja.. jeg synes det er litt rare spørsmål. Kanskje de ønsker ett langt svar, på hvordan du er snill og hvordan du noen ganger ikke er snill? 

Samme med utro. De som er utro vil jo sannsynligvis lyve om det? De ønsker nok ett lengre svar om hvorfor og hva du synes om det? Hva du regner som utroskap kanskje🤷‍♀️ 

Langt spørsmål ble til langt svar. Uvisst om du ble noe klokere😅 lykke til med datene 🤞

Tusen takk! Dette svarer på mange spørsmål om ei fantastisk dame jeg var med en hektisk tid. Jeg tror jeg reagerte helt feil på usikkerheten og det dårlige selvbildet, og forsterket den frykten om at jeg skulle gå fordi hun ikke var bra nok, og det ble kraftig storm i vannglass og enormt behov for at jeg skulle bekrefte at jeg valgte henne. Jeg er fortsatt lei meg for at det ikke ble oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, svartkatt said:

Spør de om du er snill og om du er utro? Skjønner ikke hvorfor.. Det er vel ingen som svarer at de ikke er snill, eller at de er utro.. Personlig setter jeg pris på ærlige svar, noe a la det du har skrevet her. Men vet ikke om de som spør vil ha det. 

Mange spør om jeg er snill, også er det en del som har møtt utro menn(de synes jeg er kjekk og tror jeg kan få den jeg vil, noe jeg ikke vil), men de spør sjelden direkte, bare oppleves som at jeg må bekrefte noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (48 minutter siden):

Tusen takk! Dette svarer på mange spørsmål om ei fantastisk dame jeg var med en hektisk tid. Jeg tror jeg reagerte helt feil på usikkerheten og det dårlige selvbildet, og forsterket den frykten om at jeg skulle gå fordi hun ikke var bra nok, og det ble kraftig storm i vannglass og enormt behov for at jeg skulle bekrefte at jeg valgte henne. Jeg er fortsatt lei meg for at det ikke ble oss!

Finnes det ingen måter dere kan løse dette på? Hvis det bare var en storm i ett vannglass? Har dere snakket skikkelig ut eller eksploderte det bare en dag også var det over fordi hun ikke ville mer? 

Hvis du nå skal ut å date en masse damer for å komme over eksen og egentlig ikke er emosjonelt tilgjengelig så vær forsiktig at ikke akkurat det samme skjer igjen.

For jenter som meg, vi er litt dumme når vi velger dater. Vi velger av og til dater med litt uoppnåelige menn fordi det føles trygt, vi kan bare ha det gøy og slappe av for her skjer det nok ikke noe likevel.

Men så faller mann pladask likevel for du er jo en flott fyr og da går alle alarmene på en gang, for du er jo alt for god for meg og kommer jo snart nok til å oppdage det du også, så blir jeg forlatt igjen. 

Iverksett selvsabotasje umiddelbart så den selvoppfyllende profetien trer i kraft…

Dette er ikke noe jeg gjør bevist, jeg har bare blitt klar over det etter å ha datet en stund og ganske mye selv refleksjon 🙈

Jeg tenker fortsatt på han jeg ikke fikk det til å funke med for ett halvt år siden.. fordi jeg ikke taklet at han ikke fikk like mye følelser som meg like fort. Jeg tror det hadde vert lettere for meg å gi han den tiden han trengte for å kjenne mer etter om han hadde vert flinkere til å betrygge meg om at han ville satse på ett forhold med meg. Jeg følte meg mer som midlertidig underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det ingen måter dere kan løse dette på? Hvis det bare var en storm i ett vannglass? Har dere snakket skikkelig ut eller eksploderte det bare en dag også var det over fordi hun ikke ville mer? 

Hvis du nå skal ut å date en masse damer for å komme over eksen og egentlig ikke er emosjonelt tilgjengelig så vær forsiktig at ikke akkurat det samme skjer igjen.

For jenter som meg, vi er litt dumme når vi velger dater. Vi velger av og til dater med litt uoppnåelige menn fordi det føles trygt, vi kan bare ha det gøy og slappe av for her skjer det nok ikke noe likevel.

Men så faller mann pladask likevel for du er jo en flott fyr og da går alle alarmene på en gang, for du er jo alt for god for meg og kommer jo snart nok til å oppdage det du også, så blir jeg forlatt igjen. 

Iverksett selvsabotasje umiddelbart så den selvoppfyllende profetien trer i kraft…

Dette er ikke noe jeg gjør bevist, jeg har bare blitt klar over det etter å ha datet en stund og ganske mye selv refleksjon 🙈

Jeg tenker fortsatt på han jeg ikke fikk det til å funke med for ett halvt år siden.. fordi jeg ikke taklet at han ikke fikk like mye følelser som meg like fort. Jeg tror det hadde vert lettere for meg å gi han den tiden han trengte for å kjenne mer etter om han hadde vert flinkere til å betrygge meg om at han ville satse på ett forhold med meg. Jeg følte meg mer som midlertidig underholdning. 

Du høres ut som du ligner veldig på hun jeg forelsket meg i. Det skjedde litt som gjorde at hun nok ikke har tillitt til meg, og jeg er usikker på om jeg takler et forhold til henne. Du kan sende meg en PM om du vil ha mer informasjon, kan være vi kan lære av hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det du skriver i hovedinnlegget er gode svar jeg. Nå ville jeg aldri spurt om en person er snill eller utro (altså hvem ville svare at de ikke er snille eller at de pleier å være utro? Fullstendig bortkastet å spørre sånn.) Personligheten til en mann ser med på hvilken interesse de viser for deg, både basert på hva de spør om og hva de viser i handling. Så det som det er viktig er at du viser er at du stiller opp når hun trenger det (både fysisk og psykisk), at du holder det du lover, at du tar jevnlig kontakt og viser at du tenker på henne, at du husker å spørre hvordan det gikk hvis hun feks skulle gjøre noe hun gruet seg litt til osv. Vise interesse hele veien!

Nå virker det litt som du har tiltrukket deg kvinner som har veldig lav selvfølelse og trenger mye bekreftelse også. Strengt tatt bude de gjøre en jobb med seg selv utenfor et forhold for å bedre dette, for nå legger de veldig mye over på deg. Du skal gjøre dem trygge og lykkelige på alle måter, og det er nesten ikke mulig for en person. Kanskje vil du fungere bedre sammen med en mer selvstendig kvinne som er trygg i seg selv? Det kan være en bedre match for deg. Det passer ikke for alle å være den "reddende helten" 24/7. Faktisk passer det for veldig få, for det blir veldig slitsomt over tid. Det gjelder både kvinner og menn (ja, det er mange menn som har enormt behov for bekreftelse også).

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Engel said:

Jeg syns det du skriver i hovedinnlegget er gode svar jeg. Nå ville jeg aldri spurt om en person er snill eller utro (altså hvem ville svare at de ikke er snille eller at de pleier å være utro? Fullstendig bortkastet å spørre sånn.) Personligheten til en mann ser med på hvilken interesse de viser for deg, både basert på hva de spør om og hva de viser i handling. Så det som det er viktig er at du viser er at du stiller opp når hun trenger det (både fysisk og psykisk), at du holder det du lover, at du tar jevnlig kontakt og viser at du tenker på henne, at du husker å spørre hvordan det gikk hvis hun feks skulle gjøre noe hun gruet seg litt til osv. Vise interesse hele veien!

Nå virker det litt som du har tiltrukket deg kvinner som har veldig lav selvfølelse og trenger mye bekreftelse også. Strengt tatt bude de gjøre en jobb med seg selv utenfor et forhold for å bedre dette, for nå legger de veldig mye over på deg. Du skal gjøre dem trygge og lykkelige på alle måter, og det er nesten ikke mulig for en person. Kanskje vil du fungere bedre sammen med en mer selvstendig kvinne som er trygg i seg selv? Det kan være en bedre match for deg. Det passer ikke for alle å være den "reddende helten" 24/7. Faktisk passer det for veldig få, for det blir veldig slitsomt over tid. Det gjelder både kvinner og menn (ja, det er mange menn som har enormt behov for bekreftelse 

Takk for svar! Tror nok mest på at jeg ble veldig forelsket i en slik person nå sist, og at jeg kanskje ser etter tegn på det nå. Det var veldig vanskelig å forstå at selvfølelsen var så lav, og det gjorde det vanskelig i forholdet. Fantastisk dame, men vanskelig å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Virrevirrevapp skrev (12 timer siden):

Husker jeg ble intenst spurt av min date om jeg var lojal. Han gjentok og gjentok at lojalitet var sååå viktig for ham. Jeg var ikke vant til å koble ordet lojalitet til dating og kjærlighet, så spørsmålet bare forvirret meg først... Jeg antar at han prøvde å spørre om jeg er trofast og ikke lett går lei?

S

Og for meg er lojalitet innen kjærlighet og partnerskap viktig.

Lojalitet som i at vi ikke utleverer hverandre til andre, at vi støtter hverandre i det som er viktig for den andre selv om det ikke er viktig for oss selv, at vi alltid tenker på den andres beste  osv

Anonymkode: 18b7f...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må aldri si at du er snill og trofast for da mister de interessen fort

Anonymkode: ab805...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...