AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Overalt hvor vi har hatt barn tidligere, inkludert SFO har det vært tørkeskap. Nå har vi et barn i ny barnahage og der må man ta med seg regntøy og dresser hjem hver dag om de har antydning til skitt eller er våte. De vil bare ha helt rent yttertøy hengende i barnehagen Må innrømme jeg synes det er rimelig slitsomt. Og det er jo ikke bra for impregneringen å drive og vaske yttertøyet hele tiden. Vi har jo ikke tørkeskap hjemme, så da blir våt dress liggende konstant på badegulvet. Vått, sandete regntøy konstant på gulvet. For det rekker ikke å tørke ordentlig på et halv døgn om det bare henger. Er dette vanlig? Anonymkode: b81ed...821
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Veldig mange bhg har gått vekk i fra bruk av tørkeskap. Verken skolene eller bhg her jeg bor har brukt det på mange år. Er ikke skole/sfo/bhg sitt ansvar og jobb å tørke barnas yttertøy. Du trenger ikke vaske skittent regntøy, du kan spyle enkelt av det med rent vann. Ikke bra for regntøy å henge i tørkeskap heller. Anonymkode: 8b152...9eb 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Helt vanlig. Har jobbet på tre skoler og har barna på en fjerde. Ingen tørkeskap. To barnehager har vi hatt. Ingen tørkeskap der heller. Vi har kjøpt skotørker som vi har hjemme og tar alltid med vått tøy hjem. Er det bare møkkete lar vi det henge til fredag for å ta det med hjem til helgen. Litt skitt og sand skader ikke på utetøy. Har en hoveddress/regntøy og noe billig arvetøy til reserve for de gangene vi ikke rekker å få det tørt på en natt. Vrenger du dressen og henger den opp på badet tørker den som regel ganske raskt. Synes det er helt greit at vi foreldre holder utstyret i orden. Anonymkode: b04c0...ca1 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Tørkeskapet ble kun brukt til votter i min barnehage. Like greit synes jeg. Du må vrenge dressene etter vask. Jeg henger de foran defukter på sommeren og varmepumpe på vinteren. Tørker til neste dag Anonymkode: 941a7...cc6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Vi hadde tørkeskap der jeg jobbet for mange år siden. Problemet var at det var ett tørkeskap og mange barn. Det var ikke plass til alle klærne der,og foreldre ble misfornøyde fordi deres tøy "aldri" ble tørket. Vi klarte ikke å huske hvilket tøy som ble hengt der til enhver tid,så ble sikkert ikke likt. Til slutt droppet vi hele greia. Anonymkode: 8f442...1a7 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig mange bhg har gått vekk i fra bruk av tørkeskap. Verken skolene eller bhg her jeg bor har brukt det på mange år. Er ikke skole/sfo/bhg sitt ansvar og jobb å tørke barnas yttertøy. Du trenger ikke vaske skittent regntøy, du kan spyle enkelt av det med rent vann. Ikke bra for regntøy å henge i tørkeskap heller. Anonymkode: 8b152...9eb Men hvordan får du av sanda mens det er vått. Synes det er vanskelig uten å gi det en skikkelig spyl, og da blir innsiden også våt, og da tar det så lang tid før det tørker. Vanskelig å få av sand med klut. Sanda bare klistrer seg til regntøyet. Mulig det bare er en tralt man må komme inn i. Men tar gjerne imot tips til hvordan organisere. Blir kanskje ha med handlenett i sånn presenningsmatiale hver dag ved levering og henting? Vi har skotørker som brukes mye, men finnes det noen andre dupeditter man kan kjøpe? Ser avfukter blir nevnt. Har ikke varmepumpe, og varmekablene på badet går ikke ut i hjørnene, så det hersens tøyet blir liggende midt på gulvet. Ts Anonymkode: b81ed...821 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Tips: kjøp en reservedress, billig på Finn ol. Så har du alltid en tørr. Anonymkode: 8f442...1a7 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Det er vel ikke verre enn å ha to sett med klær da! Da gjør man hverdagen mye enklere for seg selv. Anonymkode: abbda...207 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Har ikke i vår barnehage heller I fjor hadde vi 2 sett regnklær. Nå har vi 1 sett med for og 1 uten så må vel kjøpe et til uten for tenker jeg. Anonymkode: ad470...5af
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tips: kjøp en reservedress, billig på Finn ol. Så har du alltid en tørr. Anonymkode: 8f442...1a7 Takk, har alltid pleid å ha det, men bare tatt den med om den andre har trengt vask. Bør kanskje ha en ekstra alltid liggende i barnehage nå 🤔 og kanskje kjøpe todelt å ha som ekstratøy hjemme 🤔 Anonymkode: b81ed...821
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke verre enn å ha to sett med klær da! Da gjør man hverdagen mye enklere for seg selv. Anonymkode: abbda...207 Vi har alltid hatt dobbelt opp, men det avhjelpe ikke problemet med vått og sand ete tøy på badet til en hver tid. Og så har vi pleid å ha ekstratøyet hjemme, men nå bør det kanskje alltid ligge ekstratøy i barnehagen. Så kanskje vi må ha 3 sett? Ts Anonymkode: b81ed...821
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi har jo ikke tørkeskap hjemme, så da blir våt dress liggende konstant på badegulvet. Vått, sandete regntøy konstant på gulvet. For det rekker ikke å tørke ordentlig på et halv døgn om det bare henger. Er dette vanlig? Anonymkode: b81ed...821 Har dere varmepumpe? Eller varmt vaskerom eller bad? Klesvasken vår tørker fortest fremfor trekken av varmepumpen. Vreng dressen og heng den opp noen timer snu på den. Så vrenger du den og lar den henge over natten. Anonymkode: 7f4c9...cd7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Krøp et brukt tørkeskap for å ha hjemme? Anonymkode: 37836...87d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Kjøp, ikke krøp! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Krøp et brukt tørkeskap for å ha hjemme? Anonymkode: 37836...87d Anonymkode: 37836...87d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Ikke tørkeskap i barnehage mine barn gikk i nylig Anonymkode: 3055d...481
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Kjøp luftavfukter eller tørk foran varmepumpa om dere har det Anonymkode: 3055d...481 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp, ikke krøp! Anonymkode: 37836...87d Bor i liten byleilighet, med for dårlig plass til dét. Men det var så klart en god idé. Ts Anonymkode: b81ed...821
Hjerte Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 (endret) Avfukter fra Rusta, Clas Ohlson el.l. Det gjør vaskerommet om til et gedigent tørkeskap. Ev badet om du ikke har vaskerom. Endret 11. august 2024 av ♥ 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har dere varmepumpe? Eller varmt vaskerom eller bad? Klesvasken vår tørker fortest fremfor trekken av varmepumpen. Vreng dressen og heng den opp noen timer snu på den. Så vrenger du den og lar den henge over natten. Anonymkode: 7f4c9...cd7 Nei. Nei og nei 🥲 bor sentralt i byen, så få med luksusen av vaskerom. Ikke varmepumpe. Kanskje jeg kan finne et mini-tørkeskap🤔 Anonymkode: b81ed...821
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 ♥ skrev (1 minutt siden): Avfukter fra Rusta, Clas Ohlson el.l. Det gjør vaskerommet om til rt gedigent tlrkeskap. Ok, kanskje det er løsningen. Skal sjekke det ut 😊 har litt dårlig gjennomlytting på badet, så det hjelper ikke på. Er vifte og ventil så klart, men ikke vindu. Ts Anonymkode: b81ed...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå