AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg er blitt gravid ved ett uhell, 5+5 idag. Har ett barn på 5år fra før, vært sammen med barnefar i 8år, eier enebolig og alt på stell sånn sett. Jeg går på AAP grunnet kronisk migrene som startet i forrige svangerskap... Fortalte samboer igår at jeg var gravid, han reagerte med å bli kjempe sur og si "Jeg er ferdig med barn, jeg skal ikke ha flere barn". Det er det eneste han har sagt til meg siden.... Jeg er så sinnsykt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har kjempe lyst på ett barn til, men vet ikke om samboer noen gang tilgir meg om jeg beholder. Samtidig vet jeg ikke om jeg noen gang kan tilgi han om han tvinger meg til å fjerne det... Jeg er helt rådvill, er det noen som har noen tips, rrådeller erfaringer fra lignende situasjon? Anonymkode: 8c7ce...a6b 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Ville kontaktet amathea for en samtale der, eller snakket med noen nær deg. Det er en vanskelig situasjon, men til syvende og sist må du gjøre det som er rett for deg. Men samtidig kan man ikke tvinge noen til å ville ha flere barn. Men dette er jo også noe dere burde ha snakket om tidligere. Kanskje han ombestemmer seg, Kanskje ikke... Anonymkode: 75f00...b51 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Mannfolk må seriøst begynne å ta ansvar for egen penis. Å sterilisere er et bittelite inngrep som gjør at de slipper å tenke på befruktning når de uansett ikke skal ha flere barn. Å så kommer de å tenker at «det er jo bare å ta abort» 🙄 vel, det er jo BARE å få et bittelite snitt der nede for å ikke være fruktbar Anonymkode: 16174...c06 19 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Klarer du å ta vare på to barn alene? Anonymkode: def5a...c28 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Mannen din ble SUR for noe som er begges «feil»? Hvis han blir sur om du beholder har han ikke helt skjønt greia med selvbestemt abort. Men klarer DU å ta vare på enda et barn? Du er jo allerede så dårlig at du ikke klarer å jobbe, er jo enda mer krevende med baby og skolebarn samtidig. Anonymkode: 3e6be...715 9 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Ts her. Tenker jeg må gi han noen dager på å få tenke litt... Vil tro jeg fint hadde klart to barn alene, har blitt veldig "god" på migrene, både å takle smerter og ta hensyn. Har i tillegg ett veldig stort og godt nettverk som jeg vet ville stilt opp. Anonymkode: 8c7ce...a6b 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er blitt gravid ved ett uhell, 5+5 idag. Har ett barn på 5år fra før, vært sammen med barnefar i 8år, eier enebolig og alt på stell sånn sett. Jeg går på AAP grunnet kronisk migrene som startet i forrige svangerskap... Fortalte samboer igår at jeg var gravid, han reagerte med å bli kjempe sur og si "Jeg er ferdig med barn, jeg skal ikke ha flere barn". Det er det eneste han har sagt til meg siden.... Jeg er så sinnsykt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har kjempe lyst på ett barn til, men vet ikke om samboer noen gang tilgir meg om jeg beholder. Samtidig vet jeg ikke om jeg noen gang kan tilgi han om han tvinger meg til å fjerne det... Jeg er helt rådvill, er det noen som har noen tips, rrådeller erfaringer fra lignende situasjon? Anonymkode: 8c7ce...a6b Du fortalte han i går? Gi det litt mer tid, la det synke inn hos han.. Er ikke sikkert han tenker det samme om noen dager. Anonymkode: b9296...f22
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mannfolk må seriøst begynne å ta ansvar for egen penis. Å sterilisere er et bittelite inngrep som gjør at de slipper å tenke på befruktning når de uansett ikke skal ha flere barn. Å så kommer de å tenker at «det er jo bare å ta abort» 🙄 vel, det er jo BARE å få et bittelite snitt der nede for å ikke være fruktbar Anonymkode: 16174...c06 Jepp. Jeg har litt vanskelig for å synes synd på barnefar her… Anonymkode: 778dc...e4b 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ts her. Tenker jeg må gi han noen dager på å få tenke litt... Vil tro jeg fint hadde klart to barn alene, har blitt veldig "god" på migrene, både å takle smerter og ta hensyn. Har i tillegg ett veldig stort og godt nettverk som jeg vet ville stilt opp. Anonymkode: 8c7ce...a6b Det er bra. Vær likevel klar over at det er STOR forskjell på ett barn og to! Når storesøster skal på fotballtrening og det er midt i babyens dupp, så må man bare takle det. Når storesøster skal legge seg, og babyen legger fullt beslag på deg fordi hen hyler nonstop, så du knapt får til å pusse tennene til storesøster engang, noen lesing eller synging kan man bare glemme. Det løser seg, altså. Mange aleneforeldre får det til! Men det er mye mer krevende når man skal sjonglere veldig ulike behov til to barn. Egen helse og egne behov kommer i siste rekke. Ellers synes jeg kjæresten din skulle sterilisert seg da, hvis han var så ferdig med barn! Synd han skal legge en så stor belastning på deg. Anonymkode: 778dc...e4b 6 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 La ALDRI noen true deg til abort. En mann som gjør det er ingenting verdt. Du beholder selvfølgelig barnet. Det vil så vise seg hva slags "mann" du har. Anonymkode: 0643e...13c 2 4
Sofie Maria Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La ALDRI noen true deg til abort. En mann som gjør det er ingenting verdt. Du beholder selvfølgelig barnet. Det vil så vise seg hva slags "mann" du har. Anonymkode: 0643e...13c 🥰🥰👍🏻
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er blitt gravid ved ett uhell, 5+5 idag. Har ett barn på 5år fra før, vært sammen med barnefar i 8år, eier enebolig og alt på stell sånn sett. Jeg går på AAP grunnet kronisk migrene som startet i forrige svangerskap... Fortalte samboer igår at jeg var gravid, han reagerte med å bli kjempe sur og si "Jeg er ferdig med barn, jeg skal ikke ha flere barn". Det er det eneste han har sagt til meg siden.... Jeg er så sinnsykt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har kjempe lyst på ett barn til, men vet ikke om samboer noen gang tilgir meg om jeg beholder. Samtidig vet jeg ikke om jeg noen gang kan tilgi han om han tvinger meg til å fjerne det... Jeg er helt rådvill, er det noen som har noen tips, rrådeller erfaringer fra lignende situasjon? Anonymkode: 8c7ce...a6b Vel jo det skal han jo da. Han har hatt sex og er fertil da er en potensiell konsekvens at man får barn, selv med prevansjon kan det skje. Jeg ville aldri latt meg presse til abort. Kan se for meg at det vil føre til brudd uannsett pga. hvis du opplever at du ble presset til det og gjorde noe mot din vilje vil du kanskje aldri klare å tilgi mannen. Og hvordan skal du da klare å opprettholde et godt forhold? Han får tenke litt på det og så bestemme om han vil ha 2 barn mens han er et forhold med deg og bor sammen med deg og barna på fulltid, eller ha 2 barn på deltid alene da.. Anonymkode: 6a6ea...3ab 3 1
Pippi Lotta Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Det er som du sier likke stor fare for at forholdet er over om du blir preset til en uønsket abort, som det vil være om du beholder. Så jeg tenker du må tenke på hva som blir best for deg, abort er et alt for stort inngrep for at du skal gjøre det for noen andre! Det finnes gode støtte ordninger for allene foreldre, og for alt du vet ombestemmer mannen seg når han har tenkt på det! Så ønsker du å beholde (som jeg synes det høres ut som) så bør du gjøre det ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Og han er "ferdig med barn", vet han ikke at han allerede har ett barn som han skal følge opp i minst 13-14 år til (og helst litt lenger da med mindre han er en sånn som kaster ut barna når de fyller 18 og ber de klare seg selv..). Anonymkode: 6a6ea...3ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Og du sier han ble sur, ble han sur på DEG? Mener han du har blitt gravid med vilje liksom...? Anonymkode: 6a6ea...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er blitt gravid ved ett uhell, 5+5 idag. Har ett barn på 5år fra før, vært sammen med barnefar i 8år, eier enebolig og alt på stell sånn sett. Jeg går på AAP grunnet kronisk migrene som startet i forrige svangerskap... Fortalte samboer igår at jeg var gravid, han reagerte med å bli kjempe sur og si "Jeg er ferdig med barn, jeg skal ikke ha flere barn". Det er det eneste han har sagt til meg siden.... Jeg er så sinnsykt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har kjempe lyst på ett barn til, men vet ikke om samboer noen gang tilgir meg om jeg beholder. Samtidig vet jeg ikke om jeg noen gang kan tilgi han om han tvinger meg til å fjerne det... Jeg er helt rådvill, er det noen som har noen tips, rrådeller erfaringer fra lignende situasjon? Anonymkode: 8c7ce...a6b Hør på deg selv. 20år siden jeg tok abort pga typen ikke ville ha barn og følte meg tvunget, angrer enda da jeg ikke ville ta abort. Slet med å bli gravid i mange år senere.For andre er abort riktig valg! Snakk med legen eller noen andre? Klarer du ett barn til med migrenen? Anonymkode: 5f6ab...d25 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er bra. Vær likevel klar over at det er STOR forskjell på ett barn og to! Når storesøster skal på fotballtrening og det er midt i babyens dupp, så må man bare takle det. Når storesøster skal legge seg, og babyen legger fullt beslag på deg fordi hen hyler nonstop, så du knapt får til å pusse tennene til storesøster engang, noen lesing eller synging kan man bare glemme. Det løser seg, altså. Mange aleneforeldre får det til! Men det er mye mer krevende når man skal sjonglere veldig ulike behov til to barn. Egen helse og egne behov kommer i siste rekke. Ellers synes jeg kjæresten din skulle sterilisert seg da, hvis han var så ferdig med barn! Synd han skal legge en så stor belastning på deg. Anonymkode: 778dc...e4b Vet du, det ordner seg. Det er selvfølgelig ikke like lettvint med tanke på det praktiske som 1 barn, men du så mye glede de barna kommer å ha av hverandre også! Jeg har 4 barn, en mann som er borte halve året. Småsøsken har vokst opp på fotballtrening, håndballtrening, turn, kamper osv. De er med på det, det er en del av livet deres. Alternativet er rolige dager hjemme osv, men det får man da også. Er ikke praktiske ting med trening osv hele tiden. De største lærer seg å tilpasse seg, hjelpe til osv. Og en 5 åring, som ved fødsel kanskje nærmer seg 6 er jo blitt så pass stor at man kan forklare de ting og de forstår hvorfor du må feks amme først osv. Det blir en endring i hverdagen, men det kommer av seg selv akkurat som at hverdagen endres ettwrhvert som 1. barnet blir eldre. Dette klarer du helt fint, om det er alene eller sammen! Ville også gitt far litt tid, er nå ikke sikkert første reaksjonen er hans egentlige relasjon når han får tenkt seg litt om 😄 dette vet nok du best som kjenner hans personlighet. Når dere har et barn sammen har du nok en pekepinn vil jeg tro. Lykke til❤️ Anonymkode: f13a9...d2f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ts her. Tenker jeg må gi han noen dager på å få tenke litt... Vil tro jeg fint hadde klart to barn alene, har blitt veldig "god" på migrene, både å takle smerter og ta hensyn. Har i tillegg ett veldig stort og godt nettverk som jeg vet ville stilt opp. Anonymkode: 8c7ce...a6b Du er så dårlig at du ikke har klart å jobbe på 5 år? Men å bysse en kolikkbaby samtidig som du skal lage middag samtidig som du må hjelpe storesøster/bror med lekser på kun 2-3 timer usammenhengende søvn i døgnet går fint? 🤔 Anonymkode: 3e6be...715 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannfolk må seriøst begynne å ta ansvar for egen penis. Å sterilisere er et bittelite inngrep som gjør at de slipper å tenke på befruktning når de uansett ikke skal ha flere barn. Å så kommer de å tenker at «det er jo bare å ta abort» 🙄 vel, det er jo BARE å få et bittelite snitt der nede for å ikke være fruktbar Anonymkode: 16174...c06 Hadde jeg vært på AAP og på vei mot et trygda liv pga migrene hadde JEG sterilisert meg. Og jeg hadde vært negativ til å få barn med noen som var i den situasjonen. Graviditeten var et uhell, så dere har jo beskyttet dere. Nå må dere bare deale med konsekvensen uansett. I det tilfellet her blir det nok brudd uansett utfall siden dere er så grunnleggende uenige. Anonymkode: 7c025...05f 3 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 Det er faktisk håp for å bli friskere med migrenen din ts, har du prøvd cgrp-hemmere? Jeg ble gravid når jeg var veldig syk, mannen ønsket ikke å få et barn til. Jeg sa at jeg kommer aldri til å klare å ta abort, da kan jeg ikke leve med meg selv etterpå. Etter noen dager fant mannen ut at et barn til kan bli fint for vår familie. Jeg mistet dessverre etter vi bestemte oss for at vi ønsker dette barnet. Vi endte da med å bli gravid 6 måneder senere, har ikke angret en dag selv om jeg har kronisk migrene. ❤️ Anonymkode: 5969c...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå