AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Min beste venn var på jobbtur og var utro. Han sa det til kona når de kom hjem som endte med at de gikk fra hverandre. For oss andre var det et sjokk at han av alle kunne gjort noe slik. Han angrer på at han var utro og skjønner ikke selv hvordan det kunne skje. Han angrer også på at han sa det til kona. For det ville ho aldri ha funnet ut. Jeg har vært gift i 15 år, og alle forhold har opp og ned turer. For meg selv har det vært nære på et par ganger når forholdet var på det dårligste. Min kone er ikke typen til å være utro, men vet at ho tenner litt på andre kvinner. Dersom ho en gang hadde vært utro, og hverfall om det hadde vært en kvinne. Så ville jeg heller at ho skulle holdt kjeft om det enn å sakt det. Anonymkode: 9bc05...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Utroskap i ett forhold er NO GO! Du er ikke mye glad i den andre personen om du gjør noe sånt! JA jeg vil gjerne vite det, så jeg kan gå videre i livet mitt med noen som virkelig elsker meg og aldri hadde gjort noe sånt! Anonymkode: 753a8...fbf 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Tenker som deg ts, og jeg har blitt bedratt. Anonymkode: 94cee...a2d
Trek Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Det er derfor man må snakke om grenser og være enige om hva som er greit å ikke. For utro synes jeg ikke man bør være. Jeg vil kunne stole på kjæresten min. Selv om han gjør noe som ikke er greit så vil jeg vite det. Det er viktigere at vi kan snakke om de tingene og reparere enn at ingen av oss noen sinne gjør noe dumt eller galt. Men hvordan skal han vite hvor grensen går om det aldri snakkes om? Det er dumt å bare anta har jeg skjønt. 2
Irak Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Jeg stoler såpass på meg selv at jeg ikke hadde vært det. Grunnen til at jeg kan skrive det er at jeg var gift i 15 år med en mann som behandlet meg ganske dårlig, og jeg var ikke utro selv om. Så selv om jeg hadde muligheten, og det fristet, så gjorde jeg det ikke.... Opplevde utroskap mot meg selv da jeg var 16 år, og det satt så dype spor i meg at jeg kunne aldri utsatt partneren min for det. Det er fryktelig vondt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 å si, sier, sa, har sagt Anonymkode: 5e6ff...005 1 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Utroskap i ett forhold er NO GO! Du er ikke mye glad i den andre personen om du gjør noe sånt! JA jeg vil gjerne vite det, så jeg kan gå videre i livet mitt med noen som virkelig elsker meg og aldri hadde gjort noe sånt! Anonymkode: 753a8...fbf Selvfølgelig er utroskap NO GO! Og det er ingen som gjør det om de har det bra seksuell med partneren sin. Det sier jo også ekspertene at 99% av de som er utro, gjør det jo fordi de ikke har det greit i forholdet. Men alle ekteskap vil oppleve nedturer og vanskeligheter som kan vare alt fra måneder til flere år. De som ikke har opplevd det enda, aner ikke hvor tøft det er. I dag har vi det bra i Ekteskapet og tar vare på hverandre, men for noen år siden når vi hadde 2-3 år med lite sex og tøft i forholdet. Anonymkode: 9bc05...4dc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min beste venn var på jobbtur og var utro. Han sa det til kona når de kom hjem som endte med at de gikk fra hverandre. For oss andre var det et sjokk at han av alle kunne gjort noe slik. Han angrer på at han var utro og skjønner ikke selv hvordan det kunne skje. Han angrer også på at han sa det til kona. For det ville ho aldri ha funnet ut. Jeg har vært gift i 15 år, og alle forhold har opp og ned turer. For meg selv har det vært nære på et par ganger når forholdet var på det dårligste. Min kone er ikke typen til å være utro, men vet at ho tenner litt på andre kvinner. Dersom ho en gang hadde vært utro, og hverfall om det hadde vært en kvinne. Så ville jeg heller at ho skulle holdt kjeft om det enn å sakt det. Anonymkode: 9bc05...4dc Jeg ville aldri vært utro. Dersom dagen kommer da andre trumfer min partner, går jeg min vei FØRST, ikke etterpå.. Anonymkode: f29ab...912 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Jeg har ikke sagt noe de gangene jeg har ligget med andre. Vil heller ikke at den jeg er sammen med skal si noe til meg om det skjer. Anonymkode: 2f34a...a63 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig er utroskap NO GO! Og det er ingen som gjør det om de har det bra seksuell med partneren sin. Det sier jo også ekspertene at 99% av de som er utro, gjør det jo fordi de ikke har det greit i forholdet. Men alle ekteskap vil oppleve nedturer og vanskeligheter som kan vare alt fra måneder til flere år. De som ikke har opplevd det enda, aner ikke hvor tøft det er. I dag har vi det bra i Ekteskapet og tar vare på hverandre, men for noen år siden når vi hadde 2-3 år med lite sex og tøft i forholdet. Anonymkode: 9bc05...4dc Eh, kilde? Er da mange som er utro selv om de har et godt forhold med partner. Anonymkode: 28989...85d 1 4
Million Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 (endret) Jeg er over femti år, og har vært utro EN gang i mitt liv. Det var i 1987 og jeg var i et slags kjæresteforhold med en fyr. Var nok ikke den store kjærligheten på noen måte, og jeg tror ikke jeg var hans heller. Uansett, jeg var utro mot han da jeg var på en feriereise med en venninne til Mallorca (kjæresten min var på interrail med en kompis samtidig et annet sted i Europa). Den første dagen jeg møtte han igjen da jeg var hjemme igjen og han var kommet hjem igjen, så fortalte jeg han hva jeg hadde gjort og at jeg ønsket det skulle bli slutt fordi vi aldri kunne stole på hverandre etter det. Han ville kunne gå ut og være utro når som helst og bare kaste det i fjeset mitt og si "du har jo vært utro selv, så du har ikke noe du skal ha sagt" og lignende. Merkelig nok sa han at han ønsket å fortsette forholdet med meg og at vi kunne sette en strek over det jeg hadde gjort. Jeg fikk mistanke om at han selv kanskje hadde vært utro på sin interrail-tur, men sa ikke noe om det, men fikk en følelse av det siden han så lett og enkelt foreslo å slå en strek over utroskapen bare. Jeg fortalte han ikke at fyren jeg hadde vært utro med, bodde i samme by som oss, og satt hjemme og ventet på meg den kvelden.... Vi ble sammen den dagen jeg gjorde det slutt med eksen, og var sammen i ca ett år. Jeg hadde ALDRI klart å være utro og holde munn om det. Den dårlige samvittigheten og det å bære på en løgn hadde etset hull i meg, jeg hadde ikke klart det, jeg hadde bare vært nødt til å innrømme det og bekjenne mine synder. Med en gang. Endret 11. august 2024 av Million stavefeil rettet 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er utroskap NO GO! Og det er ingen som gjør det om de har det bra seksuell med partneren sin. Det sier jo også ekspertene at 99% av de som er utro, gjør det jo fordi de ikke har det greit i forholdet. Men alle ekteskap vil oppleve nedturer og vanskeligheter som kan vare alt fra måneder til flere år. De som ikke har opplevd det enda, aner ikke hvor tøft det er. I dag har vi det bra i Ekteskapet og tar vare på hverandre, men for noen år siden når vi hadde 2-3 år med lite sex og tøft i forholdet. Anonymkode: 9bc05...4dc Vil rette litt på det. Ingen som elsker partneren sin, har respekt for seg selv og partneren, har gode og grunnleggende verdier er utro. Uansett hvordan sexlivet og forholdet er. Et dårlig sexliv og forhold er aldri årsaken eller grunnen til utroskap. Det er blant annet personligheten, verdier og respekt som avgjør. Derfor har man utrolig mange mennesker som ikke er utro i dårlige forhold eller folk som er utro uansett hvordan forholdet er. Anonymkode: a4e2e...e03 1 3
Jdz Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Håper og tror jeg aldri kommer til å være utro, men om det skulle skje i et svakt øyeblikk så ville jeg fortalt det og jeg kjenner min kone såpass godt at jeg tror forholdet ville overlevd det. Det går selvsagt begge veier. Vi har i utgangspunktet et ganske straigt monogamt normalt kjærlighetsliv, men også et ganske avslappet forhold til at sex kan være bare sex. Om min kone skulle være utro vil jeg sikkert bli skuffet, men jeg ser ingen grunn til at jeg skulle bli personlig fornærmet over det.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Kommer an på. Hvis det var gjentagende utroskap, eller et langvarig forhold til noen på si - da ville jeg absolutt visst det. En enkeltstående hendelse som du beskriver i HI, da er jeg ikke like sikker… Anonymkode: 04a6a...1a0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): å si, sier, sa, har sagt Anonymkode: 5e6ff...005 Skolen starter ikke før på torsdag. Anonymkode: 3748b...84d 1
Mardina Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Utroskap er fullstendig uaktuelt for min del, så det er ikke en problemstilling her. Jeg har riktignok blitt bedratt selv, så for meg er det uansett utilgivelig. Da er det på hue og ræva ut! De som velger å være utro, blir jo ofte flink til å lyve om det og finner på de utroligste historier for å skule det.
PusheenPusheen Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 Så bra at han sa ifra da, så slapp kona å gå rundt i årevis uvitende og ført bak lyset. Nå fikk hun ta valget som var best for henne selv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 Jeg har vært utro en gang, da kysset jeg en annen. Fortalte det med en gang, og det håper jeg de gjør til meg også. Samtidig har jeg sagt til alle mine forhold, at føler du gnisten forsvinner og at du kjenner på den følelsen at du kunne vært utro. Gjør det slutt. Det at noen er utro med en, ødelegger så tilliten generelt til alle og jeg vil ikke oppleve det flere ganger. Anonymkode: 0497e...c90 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 Ja, jeg sa fra da jeg var utro for en drøy mannsalder siden i mitt første forhold. Sa det selv om min kjære ikke hadde funnet det ut. Det rare var at jeg var forelsket i min kjære men jeg følte at det ikke var helt gjensidig. Dette førte til ei oppvask der min kjære sa at han ikke var forelsket i meg mer og ville ut, men ikke visste hvordan han kunne gå siden jeg bare var snill når han var kjip og lagde drama... Og pga. utroskapen løste det seg, for da kunne kjæresten fortelle folk at bruddet var min skyld. Han kunne fortelle meg at han hadde vært emosjonelt utro med "venninna", før jeg var fysisk utro. Vi har kontakt i dag, han er en grei kar, bare dårlig kjæreste. I etterkant av bruddet vårt ble jeg ilag med utroskapspartneren min, vi var et par i 13 år. Anonymkode: 3748b...84d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #20 Skrevet 12. august 2024 Vet ikke om jeg hadde trengt å visst det om han hadde gjort et feilskjær i fylla, som han angrer og som aldri vil skje igjen. På en side vil man jo ha informasjon, men på en annen så er det nok noe jeg fort hadde tilgitt og da har på en måte ikke det at han sa det tilført så mye annet til situasjonen enn at jeg har blitt lei meg eller stressa. Husker jeg snakket med eksen min om det, jeg sa jeg nok ikke trengte å vite i enkelte situasjoner, og han sa litt spøkefullt at jasså, så jeg har frikort til å være utro? Det er jo ikke helt sånn det funker selvsagt, men jeg sier bare at det ikke ALLTID har så veldig mye for seg å fortelle den andre. Noen ganger kan man drite seg glatt ut og selv slite med det og ordne opp i det uten å få en annen til å dele byrden med deg på en måte. Anonymkode: 9b6c5...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå