Gjest kia Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Jeg lurer på hvordan jeg skal finne ut hva som er galt med meg...eller bena mine. Kanskje du plages med det samme eller bra kan hjelpe. Jeg har i maaange år vært plaget med noe jeg har kalt "krampe" Jeg kan få det når jeg har vært kald/våt på bena, spesielt om natten, men også om dagen. Når jeg får det om natten våkner jeg omtrent hver time og må opp å trø på benet. I det siste har jeg også begynt å få det på spinning og når jeg trener andre ting. Jeg kan også få det hvis jeg sitter litt krøkete i sofaen. Det gjør så vondt at tårene ofte spruter, jeg får det i tærne, da spriker de litt eller jeg må skikkelig presse for å få ned hele fotsålen. Jeg kan få det i leggen, kjennes som om den vrir seg og knyter seg og jeg kan få det oppover i låret, det er heldigvis skjeldent, men det gjør sinnsykt vondt. Jeg pleier og ligge med ullsokker om natten aot for å unngå å få det. Spesielt hvis jeg har vært på byen da får jeg det nesten garantert. Jeg har spurt noen leger jeg har vært hos, men ingen kan si meg hva det er eller om jeg kan gjøre noe med det. Noen råd, noen som har det samme? og sist men ikke minst. ER det krampe eller strekke eller hva i alle verdern kalles det?? Svært takknemlig for svar
Brunhilde Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Jeg syns det høres ut som kramper, noe jeg var plaget med tidligere, spesielt om natten. Jeg har begynt å ta tilskudd av magnesium, 1 tablett hver kveld, og det har hjulpet meg. Jeg våknet med krampe en natt og den kvelden hadde jeg glemt å ta tabletten. Her kan du lese litt mer om magnesium og virkningene.
Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Jeg lurer på hvordan jeg skal finne ut hva som er galt med meg...eller bena mine. Kanskje du plages med det samme eller bra kan hjelpe. Jeg har i maaange år vært plaget med noe jeg har kalt "krampe" Jeg kan få det når jeg har vært kald/våt på bena, spesielt om natten, men også om dagen. Når jeg får det om natten våkner jeg omtrent hver time og må opp å trø på benet. I det siste har jeg også begynt å få det på spinning og når jeg trener andre ting. Jeg kan også få det hvis jeg sitter litt krøkete i sofaen. Det gjør så vondt at tårene ofte spruter, jeg får det i tærne, da spriker de litt eller jeg må skikkelig presse for å få ned hele fotsålen. Jeg kan få det i leggen, kjennes som om den vrir seg og knyter seg og jeg kan få det oppover i låret, det er heldigvis skjeldent, men det gjør sinnsykt vondt. Jeg pleier og ligge med ullsokker om natten aot for å unngå å få det. Spesielt hvis jeg har vært på byen da får jeg det nesten garantert. Jeg har spurt noen leger jeg har vært hos, men ingen kan si meg hva det er eller om jeg kan gjøre noe med det. Noen råd, noen som har det samme? og sist men ikke minst. ER det krampe eller strekke eller hva i alle verdern kalles det?? Svært takknemlig for svar
Gjest Restless legs Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Det høres ut som du har noe som heter restless legs. Dette er en veldig kjent sykdom som kan skyldes flere ting. Se denne siden for å vite mer. Norsk Restless Legs Forbund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå