AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Del Skrevet 11. august 2024 Nå er det en stund siden vi solgte og kjøpte bolig men jeg mener vi la inn estimert strømforbruk for ett år i salgsannonsen/rapporten. Altså estimert kostnad. Gjøres ikke dette lengre? Anonymkode: 197f9...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Del Skrevet 11. august 2024 Mener at jeg har sett det i salgsoppgaver. Men er ikke noe jeg vektlegger. For forbruket vil jo være helt avhengig av familiens sammensetning, hvor bevisst man er på når man bruker mye strøm, strømavtalen man har osv. Noen må ha 25 grader, andre trives med 19 grader. Hvis forbruket er skyhøyt og bolig veldig gammel vil jeg nok merke meg det. Men da sier det mer om et potensielt behov for modernisering og etterisolering enn hva jeg faktisk kommer til å bruke selv. Anonymkode: f1fcb...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Del Skrevet 11. august 2024 Mitt estimerte strømforbruk er såpass langt under normalen at det hadde ikke vært særlig opplysende eller representativt for fremtidige kjøpere. Men kunne fungert som et forsøk på å lure en potensiell kjøper da. Jeg synes sånt er helt idiotisk å legge frem. Folk som bruker slike tall, er også folk som kan bli lurt trill rundt av slike tall. Anonymkode: 27906...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er det en stund siden vi solgte og kjøpte bolig men jeg mener vi la inn estimert strømforbruk for ett år i salgsannonsen/rapporten. Altså estimert kostnad. Gjøres ikke dette lengre? Anonymkode: 197f9...557 Megler fikser slike ting. Finner du ikke opplysningene i et salgsprospekt så spør megler. Anonymkode: 0f03d...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Del Skrevet 11. august 2024 Vi skrev inn det da vi solgte for 1,5-2 år siden. Anonymkode: df0e9...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Del Skrevet 11. august 2024 Det er veldig få prospekt det legges ved nå. Jeg har spurt meglere, og fått oppgitt. Men det er vanskelig sammenligne, man må vite både antall personer i husstanden, livsstil, og eventuelt el-bil. En leilighet jeg så på, var 10kvm større enn nåværende leilighet, med varmepumpe. Tilsvarende standard/byggeår/byggemetode. Nesten dobbelt så høyt forbruk som jeg hadde. Anonymkode: c839d...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. august 2024 #7 Del Skrevet 12. august 2024 Nå har jo alle salgsoppgaver en bokstav A-G som enten er rød, gul eller grønn. Dette gir jo en ganske god indikasjon på hvor mye man trenger å varme opp huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Del Skrevet 12. august 2024 newman01 skrev (32 minutter siden): Nå har jo alle salgsoppgaver en bokstav A-G som enten er rød, gul eller grønn. Dette gir jo en ganske god indikasjon på hvor mye man trenger å varme opp huset Hvor mye en person varmer opp og synes det e rbehagelig å leve med, betyr ikke at en annen person synes samme temp. Er like behagelig. Størstedelen av strømutgiftene går til oppvarming og varmt vann. Noen dusjer hjemme flere ganger for dagen andre dusjer på trening eller på jobb. Så strømforbruket kan bli himmelhøy forskjell på av disse to variablene. I tillegg, noen steder er el bil lader en egen måler, andre steder går lading på boligens strømmåler. Da spiller effekttrinnet og når en lader en stor rolle. Det samme gjør det om en bruker komfyr og en vaskemaskin i samme klokketimen og om en har varmtvannstank i boligen eller får varmtvann fra ekstern tank. Så ja, strømforbruk kan variere mye, man kan heller ikke sammenligne strømforbruk over strømsonene da prisene der og varierer en hel del. Anonymkode: 0f03d...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå