AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg har så vidt begynt å bruke tinder, og får endel meldinger av noen av matchene. Flere svarer med korte setninger, nesten stikkordform når jeg spør om ting, men de spør om ting tilbake. Men der dør jo samtalen selvsagt fort ut. Men enkelte svarer med utfyllende samtaler og spør og svarer osv. Men jeg sliter med at samtalene bare holder seg på et overfladisk nivå, med "hva har du gjort i helga", "hva liker du å gjøre på fritiden" osv. Da kjenner jeg at jeg mistet interessen fort. Hvordan får man best samtalen over på litt dypere nivå, så det kan bli litt mer interessant? Kjenner det bare føles som kjedelig tidsfordriv. Anonymkode: baa15...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Del Skrevet 11. august 2024 Dypere samtaler på tinder?! Glem det. Anonymkode: 2b311...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 11. august 2024 #3 Del Skrevet 11. august 2024 Du må nok ta initiativ der. Spør om noe du lurer på, fortell om noe som er viktig for deg osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 Om det skal gå dypere på Tinder eller Snap, så må du jobbe deg inn i samtalen og den du prater med må svare utdypende! Har hatt det flere ganger, men tror det er best å møtes tidlig framfor å bruke mye tid og krefter på det 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Del Skrevet 11. august 2024 Dypere samtaler om hva da? Før en har møttes? Jeg deler ikke dype ting om meg selv på tinder eller chat FØR jeg har møttes og blitt kjent. Anonymkode: 2b58b...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Del Skrevet 11. august 2024 Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden): Om det skal gå dypere på Tinder eller Snap, så må du jobbe deg inn i samtalen og den du prater med må svare utdypende! Har hatt det flere ganger, men tror det er best å møtes tidlig framfor å bruke mye tid og krefter på det Hva slags dype ting snakket dere om da? Anonymkode: 2b58b...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Del Skrevet 11. august 2024 Premisset ditt er ikke riktig. De tidlige tenår er det bred enighet om hvem som er hot og not. Har aldri vært del av et så tydelig hierarki noensinne som det på ungdomsskolen. Det betyr ikke at vi alle var forelska i de samme. Mitt første crush var absolutt ikke populær, jeg har SÅ forelska. Holdt fint kjeft om det da. Ungdommer er sykt usikre og opptatt av å gå i flokk. Skjønner at det er «drømmen» for dere menn å ligge med hottest mulig damer og derfor tror at jenter benytter seg av dette i stor stil. Men 1.jenter er gjerne opptatt av å bli elsket/ønsket/begjært- tanken på et pittyfuck fra en 10er fyr som vi selv må initiere er verre enn et liv i evig sølibat. 2.De færreste jenter forstår at de kan velge fritt blant menn for sex. Gjenopplever nå ungdomstiden gjennom to døtre, de er like frynsete av komplekser og følelsen av å ikke være god nok som jeg var sikkert til midten av 20-åra. Kvinner har forskjellig smak helt fra start. Selvsagt er det noen gutter som ingen er forelsket i i tenårene. Det er mange jenter også som ingen har vist særlig interesse for før senere i livet. Skal alle bare avvise hverandre da, av bitterhet fordi «du ville garantert ikke kastet to blikk på meg som tenåring!» slik går verden fremover gitt! Anonymkode: ebf21...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Premisset ditt er ikke riktig. De tidlige tenår er det bred enighet om hvem som er hot og not. Har aldri vært del av et så tydelig hierarki noensinne som det på ungdomsskolen. Det betyr ikke at vi alle var forelska i de samme. Mitt første crush var absolutt ikke populær, jeg har SÅ forelska. Holdt fint kjeft om det da. Ungdommer er sykt usikre og opptatt av å gå i flokk. Skjønner at det er «drømmen» for dere menn å ligge med hottest mulig damer og derfor tror at jenter benytter seg av dette i stor stil. Men 1.jenter er gjerne opptatt av å bli elsket/ønsket/begjært- tanken på et pittyfuck fra en 10er fyr som vi selv må initiere er verre enn et liv i evig sølibat. 2.De færreste jenter forstår at de kan velge fritt blant menn for sex. Gjenopplever nå ungdomstiden gjennom to døtre, de er like frynsete av komplekser og følelsen av å ikke være god nok som jeg var sikkert til midten av 20-åra. Kvinner har forskjellig smak helt fra start. Selvsagt er det noen gutter som ingen er forelsket i i tenårene. Det er mange jenter også som ingen har vist særlig interesse for før senere i livet. Skal alle bare avvise hverandre da, av bitterhet fordi «du ville garantert ikke kastet to blikk på meg som tenåring!» slik går verden fremover gitt! Anonymkode: ebf21...d1a Whops, feil tråd Anonymkode: ebf21...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 11. august 2024 #9 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg liker best å ha litt overfladisk kommunikasjon på Tinder, treffes og så se hvordan kjemien er. Da kan man heller prøve å gå litt i dybden. Unntaket er de som bor ett stykke unna. Jeg kan være villig til å date noen som egentlig bor litt for langt unna dersom kommunikasjonen på tekst er bra. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å stille spørsmål du lurer på. Jo mer åpne spørsmål du stiller jo mer gir du de muligheten til å svare godt. Det er ikke alle som er gode på svar og initiativ til videre samtale. De kan være helt supre live, men siden det i utgangspunktet blir ett lite langdistanse forhold så er det ikke så interessant for min del om vi bare har det fint sammen noen timer annenhver uke uten noe i mellom. Det gjelder å finne noen som passer med dine verdier og din livsstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 11. august 2024 #10 Del Skrevet 11. august 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags dype ting snakket dere om da? Anonymkode: 2b58b...c17 Kan være filosofi, barn, oppvekst og forhold. Jeg er over 40 og interessert i folk, så vil aldri si at det er bortkastet og har blitt venn med noen av de. Men få satt opp et møte tidlig om man slår an tonen! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Del Skrevet 11. august 2024 Ikke noe som egner seg på chat. Har inntrykk av at de fleste hater å chatte og de færreste har tid til å sitte og føre lange sammenhengende samtaler på chat. Jeg synes også det er bortkastet tid. Litt småprat i begynnelsen er greit, men det er mye bedre å bare hoppe i det og møtes, for er det ikke det som er hele poenget? Anonymkode: 46ab1...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har så vidt begynt å bruke tinder, og får endel meldinger av noen av matchene. Flere svarer med korte setninger, nesten stikkordform når jeg spør om ting, men de spør om ting tilbake. Men der dør jo samtalen selvsagt fort ut. Men enkelte svarer med utfyllende samtaler og spør og svarer osv. Men jeg sliter med at samtalene bare holder seg på et overfladisk nivå, med "hva har du gjort i helga", "hva liker du å gjøre på fritiden" osv. Da kjenner jeg at jeg mistet interessen fort. Hvordan får man best samtalen over på litt dypere nivå, så det kan bli litt mer interessant? Kjenner det bare føles som kjedelig tidsfordriv. Anonymkode: baa15...506 Tenker dypere samtaler bør foregå i det virkelige liv. En blir ikke kjent på datingapper. Det blir utelukkende brukt for å avtale date for min del etter litt obligatorisk smalltalk. Det å skrive er kjedelig. Hva gjør du? Jobber du med? Hvor er du fra? Tenker de fleste samtaler der er nokså lite interessante. Anonymkode: 5b0b2...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Del Skrevet 11. august 2024 Fjellmannover190 skrev (2 timer siden): Kan være filosofi, barn, oppvekst og forhold. Jeg er over 40 og interessert i folk, så vil aldri si at det er bortkastet og har blitt venn med noen av de. Men få satt opp et møte tidlig om man slår an tonen! Skjønner, det virker bare så fjernt å åpne seg for et bilde på telefonen liksom, en person man ikke har møtt. Hvilket jeg gjorde mye på nettby for 20 år siden, men tilskriver det på ung og dum, og dessuten enda ikke opplevd så mye 😄 Vil nok helst for møtes før jeg deler nor for personlig Anonymkode: 2b58b...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg har glede av å skrive, og jeg hadde mange gode samtaler på chat. Dessverre er det ikke alle som mestrer det, og sikkert færre blant mannfolka. Det var også et krav hos meg, siden vi ikke skal bo sammen, og jeg ikke liker å snakke i telefonen. Tipset mitt, er å stille spørsmål på ett nivå høyere enn alt du ser og hører. Finn ut hvilke tanker som ligger bak handlinger. Eks; hva tenker du på nå? Hvorfor gjorde du det og det valget? Hva fikk situasjonen deg til å føle? Hvilke situasjoner får frem følelser? De beste samtalepartnerene mine, har vært noen fantastiske kvinner, som evner å veksle hurtig mellom dypt alvor, og absurd humor, som er glade i folk, og nysgjerrige på andres liv og tanker. Anonymkode: ab3cc...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Del Skrevet 11. august 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har så vidt begynt å bruke tinder, og får endel meldinger av noen av matchene. Flere svarer med korte setninger, nesten stikkordform når jeg spør om ting, men de spør om ting tilbake. Men der dør jo samtalen selvsagt fort ut. Men enkelte svarer med utfyllende samtaler og spør og svarer osv. Men jeg sliter med at samtalene bare holder seg på et overfladisk nivå, med "hva har du gjort i helga", "hva liker du å gjøre på fritiden" osv. Da kjenner jeg at jeg mistet interessen fort. Hvordan får man best samtalen over på litt dypere nivå, så det kan bli litt mer interessant? Kjenner det bare føles som kjedelig tidsfordriv. Anonymkode: baa15...506 For dypere nivå, gå på date. Anonymkode: d0f7c...7f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan får man best samtalen over på litt dypere nivå, så det kan bli litt mer interessant? Kjenner det bare føles som kjedelig tidsfordriv. Du må bore videre i når du får et svar! Det er først da du blir kjent med personen, og finner ut noe interessant. Det finnes ikke noe mer interessedrepende enn en overflatisk samtale. Gå i dybden. Hvis hen svarer at hen spilte frisbeegolf, så spør "Hva liker du med det? Spiller du for å vinne? Er du en god taper? Hvem spiller du med? Hva betyr de menneskene for deg?" Var hen på konsert, spør "Med hvilken artist? Hvordan får den musikken deg til å føle deg? Hvorfor i all verden hører du på Balenciaga - det er jo bare drit?" Kort sagt, vær interessert, og ikke vær redd for å spørre private, og personlige spørsmål. Det er jo derfor man er - for å bli kjent. Posjoner gjerne ut spørsmålene, og ikke kom med et revolverintervju - men vær direkte og spør om ting de ikke forventer. Dette har funket utrolig bra for meg på Tinder - jeg går aldri på date før jeg kjenner personen jeg chatter med veldig godt gjennom chat. Det er ikke alle det passer for å gå på date for å bli kjent. Anonymkode: 706e4...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Del Skrevet 11. august 2024 Tenkte ikke dypere samtaler som i å snakke om innerste sårbare tanker og å løse verdensproblemer, men forbi kun "hva har du gjort i dag da?". Prøver å stille spørsmål, men kommer ikke så langt med det. Svarene blir dratt tilbake til overfladisk igjen. Jeg ønsker å føle at jeg kjenner personen litt før jeg evt treffer han. For meg er det ikke særlig aktuelt å gå på date med en totalt ukjent person. Og det er han jo om man kun har snakket om vær og vind. Kan jo selvsagt tenkes de overhodet ikke er interessert, men virker ikke helt slik heller. Anonymkode: baa15...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må bore videre i når du får et svar! Det er først da du blir kjent med personen, og finner ut noe interessant. Det finnes ikke noe mer interessedrepende enn en overflatisk samtale. Gå i dybden. Hvis hen svarer at hen spilte frisbeegolf, så spør "Hva liker du med det? Spiller du for å vinne? Er du en god taper? Hvem spiller du med? Hva betyr de menneskene for deg?" Var hen på konsert, spør "Med hvilken artist? Hvordan får den musikken deg til å føle deg? Hvorfor i all verden hører du på Balenciaga - det er jo bare drit?" Kort sagt, vær interessert, og ikke vær redd for å spørre private, og personlige spørsmål. Det er jo derfor man er - for å bli kjent. Posjoner gjerne ut spørsmålene, og ikke kom med et revolverintervju - men vær direkte og spør om ting de ikke forventer. Dette har funket utrolig bra for meg på Tinder - jeg går aldri på date før jeg kjenner personen jeg chatter med veldig godt gjennom chat. Det er ikke alle det passer for å gå på date for å bli kjent. Anonymkode: 706e4...9e9 Takk for utfyllende svar. Det er akkurat slik jeg også kjenner det, det passer ikke for meg å gå på date med helt ukjente. Anonymkode: baa15...506 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Del Skrevet 11. august 2024 Det er fullstendig bortkastet å sette i gang med dypere samtaler dersom man likevel viser seg å ikke ha kjemi når man møtes. Du kan sile ut de useriøse typene ved å se hvem som foreslår en date på dagtid eller restaurant hvor man kan snakke sammen. Styr unna Netflix & chill eller hjemmedater til du kjenner mannen godt. Anonymkode: 62956...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 12. august 2024 #20 Del Skrevet 12. august 2024 Liker ikke chat, mye bedre å møtes for å bli bedre kjent, eller i det minste snakke på telefon. Det beste er å møtes, se den andres ansiktsutrykk, tonefall og generelt væremåte. Kan ikke se for meg en dypere samtale via chat. Korte beskjeder ja, men ikke mere for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå