Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Baby på vel 6 mnd har sovet greit gjennom natten lenge (baby kuttet selv gradvis ut nattmating for ca 1,5 mnd siden), har den siste tiden begynt å våkne hver natt, og ligger bare glad og fornøyd og prater🙃 baby sovner igjen etter en stund, men det kan ta alt fra 10 min til 2 timer, og pratingen er meget høylytt. HS sier ignorer så langt det lar seg gjøre, men det er lettere sagt enn gjort😅 vi utelukker at det er bleie eller sult som holder baby våken, hn virker bare glad og fornøyd og ligger med tidenes glis når vi kommer inn til baby. Baby ligger på eget rom vegg i vegg med vårt, som ikke har vært noe problem!😊 Skal sies at hn på samme tid som pratingen på natt startet, har knekt koden med å rulle rundt. Derfor undrer jeg på om det kan være søvnregresjon? Opplevde aldri den såkalte 4-mndregresjonen så derfor er jeg usikker nå😅 

Ellers finner baby søvnen selv på alle dupper, og til kvelden før leggetid, og etterhvert på natten, men skulle gjerne vært foruten de lange nattsamtalene😅👍så alle tips om hvordan «få det vekk» tas imot😅

Anonymkode: d214a...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres bare ut som baby har split nights/two sleeps. Helt vanlig historisk sett. Går sannsynligvis over når barnet blir litt eldre. Det gjorde det for min. 

Jeg har fremdeles en del netter med "two sleeps", og det viktigste er å vite at det er helt vanlig og naturlig, og ingen sykdom :)

https://www.bbc.com/future/article/20220107-the-lost-medieval-habit-of-biphasic-sleep

Anonymkode: 17fae...fd3

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for link! Det var utrolig nyttig lesing!😊👍 ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres bare ut som baby har split nights/two sleeps. Helt vanlig historisk sett. Går sannsynligvis over når barnet blir litt eldre. Det gjorde det for min. 

Jeg har fremdeles en del netter med "two sleeps", og det viktigste er å vite at det er helt vanlig og naturlig, og ingen sykdom :)

https://www.bbc.com/future/article/20220107-the-lost-medieval-habit-of-biphasic-sleep

Når gikk det over for din?🤭😅

Skrevet

Både barnet mitt og jeg har det i perioder. Men synes å huske at nattesøvnen ble bedre når jeg sluttet med ammingen midt på natten/sent på kvelden, som var rundt 1-år. Så noe var ammingen, men ikke alt.

Skrevet

Helt vanlig. Vår er 15 mnd og det er bare i det siste hun har begynt å sove natten gjennom. 

Anonymkode: 56eb5...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...