AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Del Skrevet 11. august Når du snakker med noen på tlf, mor, far, søsken, venner, pleier du å ha på kamera? Eller snakker du uten kamera? Om du snakker med kamera på, synes du det er uvant? Hvordan føles det? Jeg spør fordi, moren min bare elsker å snakke med alle med kamera, slektninger i utlandet osv.. Hun tvinger meg også ofte til det, og jeg hater det. Mine slektninger i utlandet snakker alle med hverandre med kamera, og de synes det er rart at jeg ikke vil det. Jeg liker ikke det, for jeg føler meg så unaturlig. snakker høyt og tenker alltid hva de må tenke om meg, om mitt utseende og slikt. Jeg blir ikke naturlig når jeg snakker med kamera, ser jo helt kokko ut. 😕 Hva med dere? Anonymkode: 87405...6f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 11. august #2 Del Skrevet 11. august (endret) Jeg hater også sånt. Blir selvbevisst, hvordan så jeg ut nå, så de at jeg ubevisst gjorde det og det? Er det ryddig rundt meg osv? Synes også det er distraherende når man ser den andre personen gå rundt, gjøre ting, gjerne gå fra rom til rom, se andre ting skje/oppstå i bakgrunnen. Nei, jeg foretrekker definitivt en vanlig telefonsamtale uten kamera. Endret 11. august av Seff 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 11. august #3 Del Skrevet 11. august (endret) Av og til, men synes stort sett det er mer avslappende å bare ha mobilen ved siden av meg på høyttaler. Endret 11. august av anonym482 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 11. august #4 Del Skrevet 11. august Nei ikke i det hele tatt! Min mor vil gjerne være på kamera på Messenger, men nei det får hun ikke. Har gjort det noen få ganger med noen få. F.eks om vi skal vise noe hjemme, eller det er et antrekk til noe spesielt, eller annet utenom normalen. Ytterst sjeldent, men har skjedd. Hadde f.eks omvising av nytt hjem når jeg flyttet sist til noen nære som bor langt unna. Ellers har jeg virkelig ikke behovet for kamera på. Jeg kan ikke fordra zoom, og alt som fulgte med pandemien av sånt, men ser jo det kan være praktisk noen ganger, og fint i jobb/skole, og til dels for å holde kontakten med små familemedlemmer som bor lengre unna. Til hverdags står jeg derimot over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 11. august #5 Del Skrevet 11. august Tross alt vesentlig bedre enn å kommunisere med en robot som ikke forstår spørsmål eller svarer i hytt og vær 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Del Skrevet 11. august Seff skrev (54 minutter siden): Jeg hater også sånt. Blir selvbevisst, hvordan så jeg ut nå, så de at jeg ubevisst gjorde det og det? Er det ryddig rundt meg osv? Synes også det er distraherende når man ser den andre personen gå rundt, gjøre ting, gjerne gå fra rom til rom, se andre ting skje/oppstå i bakgrunnen. Nei, jeg foretrekker definitivt en vanlig telefonsamtale uten kamera. Så bra at jeg ikke er den eneste😮💨 Det som er synd, er at jeg ikke kan ha kontakt med mine slektninger i utlandet, fordi alle vil se meg, det holder ikke å ringe og snakke 🥹 Eller så sier de at de gjerne vil prate med meg, så ringer jeg og etter 5 sekunder sier de slå på kamera 🙄 Da blir det unngåelig. Ingen forstår at jeg IKKE liker å snakke med kamera på, moren min sier at jeg er så rar og hun forstår ikke. Ts Anonymkode: 87405...6f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 11. august #7 Del Skrevet 11. august Huff, nei liker ikke å ha på kamera når jeg prater i telefonen. Heldigvis godtar folk at jeg liker å prate uten kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11. august #8 Del Skrevet 11. august Liker heller ikke det, men greit nok hvis noen vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Del Skrevet 11. august Jeg snakker ikke hverken på FaceTime eller andre ting med kamera. Avviser om det er noen som ringer meg med slik. Snakker kun i vanlige tlfsamtaler. Anonymkode: 2c230...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. august #10 Del Skrevet 11. august Aldri. Det holder lenge med stemmen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Del Skrevet 11. august Hater det og gjør det minimalt. Det er så deilig å kunne bare snakke telefonen uten å se den jeg snakker med, for da kan jeg være avkledd, sitte på do, være usminket og ha fett hår Anonymkode: 8571b...eef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 11. august #12 Del Skrevet 11. august Min nærmeste kjerne der snakker vi bare på kamera på snap aldri vanlige telefon samtaler lenger. Flere årsaker tenker jeg, niese på 2 vil helst se oss og mamma bruker høre apparat. Hvis vi da snakker på gamle måten blir det ekko og hun får ikke med seg ting. Etter mamma fikk snap så foregår alt av samtaler hovedsaklig der Søster og sønn kan og i blant ringe meg på den vanlige /gamle måten om det kun er noe de vil si spesifikt til meg her og nå og ikke noe som passer seg si i flokk ☺️ Mormor er vell den siste jeg hadde telefon samtale med slik det var før men det begynner bli noen år nå siden hun gikk bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Del Skrevet 11. august Blir som et Teams møte, så det går fint Anonymkode: 7f70c...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Del Skrevet 11. august Hater kamera når jeg snakker i telefon. Unntak er til veldig små barn. Anonymkode: 8c30e...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 11. august #15 Del Skrevet 11. august Nei, det er ikke viktig. Men så liker jeg ikke å snakke i tlf generelt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Del Skrevet 11. august Jeg kaller det ikke telefonsamtale når det inkluderer bruk av kamera. Da er det videosamtale. Skjønner deg bare så innmari godt på det der altså. Jeg hadde klikket om noen krevde at jeg skulle slå på kamera, for det betyr også at samtale foregår på høytaler sant? Hva med å si at du er på et sted der du ikke kan drive og snakke med høytaler på og at du ikke er interessert i å bruke kamera når du ikke ønsker det selv. Maser de så legger du på og svarer ikke oppringinger. Du kan jo skrøne på deg en hørselsskade etter forkjølelse og si at du ikke klarer å høre noen av dem om du slår på kamera.. Og at du har mistet airpods eller hva du bruker. Si også at du misliker denne ropinga fra alle sammen. Med andre ord, si NEI. Anonymkode: 1eb39...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hater det og gjør det minimalt. Det er så deilig å kunne bare snakke telefonen uten å se den jeg snakker med, for da kan jeg være avkledd, sitte på do, være usminket og ha fett hår Anonymkode: 8571b...eef Så enig! Anonymkode: 1eb39...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 11. august #18 Del Skrevet 11. august Snakker nesten ikke på telefon i det hele tatt, men alt etter hvem det er så er det ikke noe verre med kamera på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 11. august #19 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Blir som et Teams møte, så det går fint Anonymkode: 7f70c...d0c Men teamsmøter er for jobb. Det er greit nok å forberede seg til og gjennomføre et teamsmøte i jobbsammenheng, men når jeg har samtaler med folk privat, er jeg i hjemmemodus og vil at det skal være avslappende og hyggelig, ikke måtte bruke energi på å tenke på hvordan jeg fremstår. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå