AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg har brukt ca 11 000kr på rotfylling, hos en spesialist for noen mnd siden. Dette var 3.gangen tanna ble rotfylt. Nå verker det, og jeg er redd det er betennelse. Tenker å trekke dritten for å slippe å prøve en usikker 4.rotfylling. Men har jeg ikke noen garanti? Husker en tannlege som sa jeg hadde 5 år garanti på krone. Ps. Hvis noen har kjennskap til tannleger i Norge som anerkjenner og behandler kavitasjoner, setter jeg pris på å få høre erfaringer, og navn på tannlege🙏 Anonymkode: 04a85...e25 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt ca 11 000kr på rotfylling, hos en spesialist for noen mnd siden. Dette var 3.gangen tanna ble rotfylt. Nå verker det, og jeg er redd det er betennelse. Tenker å trekke dritten for å slippe å prøve en usikker 4.rotfylling. Men har jeg ikke noen garanti? Husker en tannlege som sa jeg hadde 5 år garanti på krone. Ps. Hvis noen har kjennskap til tannleger i Norge som anerkjenner og behandler kavitasjoner, setter jeg pris på å få høre erfaringer, og navn på tannlege🙏 Anonymkode: 04a85...e25 Har du vært hos samme spesialist og rotfylt hver gang, over hvor lang tid? Hvor mye har tanna kostet deg tilsammen? Jeg vet ikke hvordan det fungerer med garanti på rotfylling, men du kan lese noe om det her https://www.prestestientannlegepraksis.no/svar_fra_tannlegen.php?pid=336&p=119#:~:text=På generelt grunnlag kan man,selv ved "perfekte" teknikker. Hos meg endte de opp med å ta en rotspissamputasjon hos kirurg, fordi "tanna må jo reddes". Angrer veldig på at jeg utsatte meg for det, for det hjalp overhodet ikke. Endte med å trekke hælvettet, og jeg tror faktisk jeg har fått kavitasjon som følge av det. Og da til spørsmålet ditt; nei, vi har ingen tannleger i Norge som har kavitasjon som ekspertise. Har lest om noen som gikk til en, men husker ikke navn. Tror de endte opp med å dra til Sveits eller Tyskland, det er der de virkelig kan sakene sine. Men, det er dyrt. Veldig dyrt. Anonymkode: 8f98e...627 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du vært hos samme spesialist og rotfylt hver gang, over hvor lang tid? Hvor mye har tanna kostet deg tilsammen? Jeg vet ikke hvordan det fungerer med garanti på rotfylling, men du kan lese noe om det her https://www.prestestientannlegepraksis.no/svar_fra_tannlegen.php?pid=336&p=119#:~:text=På generelt grunnlag kan man,selv ved "perfekte" teknikker. Hos meg endte de opp med å ta en rotspissamputasjon hos kirurg, fordi "tanna må jo reddes". Angrer veldig på at jeg utsatte meg for det, for det hjalp overhodet ikke. Endte med å trekke hælvettet, og jeg tror faktisk jeg har fått kavitasjon som følge av det. Og da til spørsmålet ditt; nei, vi har ingen tannleger i Norge som har kavitasjon som ekspertise. Har lest om noen som gikk til en, men husker ikke navn. Tror de endte opp med å dra til Sveits eller Tyskland, det er der de virkelig kan sakene sine. Men, det er dyrt. Veldig dyrt. Anonymkode: 8f98e...627 Takk for svar. De to første rotfyllingene var hos andre tannleger. Husker ikke helt pris, men estimerer at det har vært ca 5000kr x 2. Så tanna har kostet meg ca 21 000kr. Jeg reiste og bodde på hotell de to gangene jeg møtte opp, men det var mitt eget valg å gå til denne spesialisten. Det jeg egentlig lurer mest på, er om det ikke er best å fjerne rotfyllingen og trekke tanna. La oss si at kronen koster 9000kr, så er det brukt 30 000kr. I rapporten står det også «usikker prognose». Dette er en dyktig fyr, jeg mistror ikke arbeidet hans. Men må tenke over egen økonomi og helse. For meg er tennene en stor belastning. Hvis jeg trekker denne tanna som er helt bakerst, betyr det at jeg ikke kan tygge på den siden, pga jeg mangler en tann fra før. Men der er det mulig å ha bro, så i verste fall blir det en periode jeg ikke kan tygge på den siden. Bro koster ca 21 000kr, men føler det er et bedre valg enn en usikker 4.rotfylling til 11000kr🤔 Ja har så vidt hatt kontakt med en klinikk i Sveits, og en i Tyskland. Fikk pris på 290 000 kr for keramikkinplantat og kirurgi🥹De mener jeg har kavitasjoner basert på panorama rtg jeg sendte. Sukk. Anonymkode: 04a85...e25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt ca 11 000kr på rotfylling, hos en spesialist for noen mnd siden. Dette var 3.gangen tanna ble rotfylt. Nå verker det, og jeg er redd det er betennelse. Tenker å trekke dritten for å slippe å prøve en usikker 4.rotfylling. Men har jeg ikke noen garanti? Husker en tannlege som sa jeg hadde 5 år garanti på krone. Ps. Hvis noen har kjennskap til tannleger i Norge som anerkjenner og behandler kavitasjoner, setter jeg pris på å få høre erfaringer, og navn på tannlege🙏 Anonymkode: 04a85...e25 Det er dårlig med garanti på rotfyllinger og kroner, men hvis det skjer noe med den rotfylte tanna som kan være forårsaket av rotfyllingen, så kan du få en del av ny behandling registrert på frikortet. Jeg hadde en rotfylt tann som var helt i orden i 13 år før den plutselig ble øm å tygge på og kjentes for høy ut. Det var rotbetennelse som var forårsaket av at ene rota på tanna var Sprukket/knekt, og tanna kunne ikke reddes og måtte fjernes. Jeg ble sendt til spesialist som tilfeldigvis var på samme tannlegekontor som jeg tidligere hadde rotfylt tanna hos, og han innrømte at det kunne være på grunn av en feil under rotfylling. Jeg hadde ikke rett på noen rabatt eller noe, men jeg fikk store deler av utgiftene til undersøkelse og fjerning av tanna registrert på frikortet, så jeg fikk plutselig frikort helt i begynnelsen av året Jeg tror ikke jeg ville ha prøvd meg på rotfylling nr 4 i samme tann. Kontakt tannlege og be gjerne om henvisning til spesialist så du kan få sjekket hvorfor tanna har blitt vondt på nytt igjen. De tar 180-graders røntgen og kan se hva som er problemet bedre enn en vanlig tannlege som tar bare vanlig røntgen. Når du har fått "dommen" kan du jo ut i fra det avgjøre hvor du vil gå for å få behandling. Anonymkode: 0e189...931
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har brukt ca 11 000kr på rotfylling, hos en spesialist for noen mnd siden. Dette var 3.gangen tanna ble rotfylt. Nå verker det, og jeg er redd det er betennelse. Tenker å trekke dritten for å slippe å prøve en usikker 4.rotfylling. Men har jeg ikke noen garanti? Husker en tannlege som sa jeg hadde 5 år garanti på krone. Ps. Hvis noen har kjennskap til tannleger i Norge som anerkjenner og behandler kavitasjoner, setter jeg pris på å få høre erfaringer, og navn på tannlege🙏 Anonymkode: 04a85...e25 Håndverk skal være fagmessig og forsvarlig utført. IKKE trekk tanna før tannlegen sier trekking er siste utvei. Bro er noe dritt. Implantat er noe dritt, og smerter av en annen verden igjen og igjen, for hver gang de skal inn og arbeide med å ferdigstille den. Først trekkes tanna, du får en midlertidig trådklammeprodese, noe dritt, implantatet inn, så distanse skrue inn. Skanning for å lar krone, skru fast krone, som gjøres i to operasjoner med noen ukers mellomrom. Tar lang tid, mye smerter og kostnadene er mange tusen. Anonymkode: ff2d6...8b1
Stor pike Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skanning for å lar krone, skru fast krone, som gjøres i to operasjoner med noen ukers mellomrom. Tar lang tid, mye smerter og kostnadene er mange tusen. Anonymkode: ff2d6...8b1 Jeg kjenner ikke til bro. Men jeg måtte rotfylle, min vanlige tannlege fikk ikke fikset alle røttene så jeg ble sendt til spesialist. Han fikset og sa, nå må du ha krone. Det var samme som fikset det, skanning, en halvtime på venterommet, så ble kronen satt på. Ikke noe ventetid mellom. Jeg ble tilbudt å trekke hele tannjævelen, men det var på siden, ganske langt fremme og jeg ville ikke ha et "tannløst" glis.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er dårlig med garanti på rotfyllinger og kroner, men hvis det skjer noe med den rotfylte tanna som kan være forårsaket av rotfyllingen, så kan du få en del av ny behandling registrert på frikortet. Jeg hadde en rotfylt tann som var helt i orden i 13 år før den plutselig ble øm å tygge på og kjentes for høy ut. Det var rotbetennelse som var forårsaket av at ene rota på tanna var Sprukket/knekt, og tanna kunne ikke reddes og måtte fjernes. Jeg ble sendt til spesialist som tilfeldigvis var på samme tannlegekontor som jeg tidligere hadde rotfylt tanna hos, og han innrømte at det kunne være på grunn av en feil under rotfylling. Jeg hadde ikke rett på noen rabatt eller noe, men jeg fikk store deler av utgiftene til undersøkelse og fjerning av tanna registrert på frikortet, så jeg fikk plutselig frikort helt i begynnelsen av året Jeg tror ikke jeg ville ha prøvd meg på rotfylling nr 4 i samme tann. Kontakt tannlege og be gjerne om henvisning til spesialist så du kan få sjekket hvorfor tanna har blitt vondt på nytt igjen. De tar 180-graders røntgen og kan se hva som er problemet bedre enn en vanlig tannlege som tar bare vanlig røntgen. Når du har fått "dommen" kan du jo ut i fra det avgjøre hvor du vil gå for å få behandling. Anonymkode: 0e189...931 Har du fått noe dekket på frikortordningen, så har du enten en sykdom, eller så er her gjort en feil i saksbehandl8ngen. Hva ts kan få dekket av HELFO bestemmer tannlegen. Men uten sykdom, så får ikke ts dekket en krone inn under frikortegeandeler. Så det skal du ikke lure henne med. Reglene for hvem som får dekket hva står i det gule heftet for tannleger. Den saksbehandler tannlegene etter ikke HELFO. Og heftet ligger tilgjengelig på nettet for dem som vil krangle. Alternativett til en reprise hos samme tannlege er å be om å få komme til en kjvekirurgisk avdeling på et sykehus, dersom ikke ts bor oppe i Gokk. Anonymkode: ff2d6...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du fått noe dekket på frikortordningen, så har du enten en sykdom, eller så er her gjort en feil i saksbehandl8ngen. Hva ts kan få dekket av HELFO bestemmer tannlegen. Men uten sykdom, så får ikke ts dekket en krone inn under frikortegeandeler. Så det skal du ikke lure henne med. Reglene for hvem som får dekket hva står i det gule heftet for tannleger. Den saksbehandler tannlegene etter ikke HELFO. Og heftet ligger tilgjengelig på nettet for dem som vil krangle. Alternativett til en reprise hos samme tannlege er å be om å få komme til en kjvekirurgisk avdeling på et sykehus, dersom ikke ts bor oppe i Gokk. Anonymkode: ff2d6...8b1 Takk🙏☺️Jeg dro til denne spesialisten først og fremst pga hans ekspertise, men han ga meg også refusjon pga en diagnose, noe jeg ikke får hos andre tannleger(jeg aner ikke hvorfor😂). Tannlege har blitt en belastning for meg pga en del tilstander jeg sliter med. Har blant annet sterk hodepine og tinnitus, som er et mareritt når jeg ligger i stolen og det borres. Pengene er ikke så viktig som helsen min. Jeg ønsker å ta det valget som er mest skånsomt. Har flere ganger opplevd at bedøvelse ikke virker hos min faste tannlege, selv etter 30 (?)stikk🤔mens hos denne fyren var det null problem. Anonymkode: 04a85...e25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar. De to første rotfyllingene var hos andre tannleger. Husker ikke helt pris, men estimerer at det har vært ca 5000kr x 2. Så tanna har kostet meg ca 21 000kr. Jeg reiste og bodde på hotell de to gangene jeg møtte opp, men det var mitt eget valg å gå til denne spesialisten. Det jeg egentlig lurer mest på, er om det ikke er best å fjerne rotfyllingen og trekke tanna. La oss si at kronen koster 9000kr, så er det brukt 30 000kr. I rapporten står det også «usikker prognose». Dette er en dyktig fyr, jeg mistror ikke arbeidet hans. Men må tenke over egen økonomi og helse. For meg er tennene en stor belastning. Hvis jeg trekker denne tanna som er helt bakerst, betyr det at jeg ikke kan tygge på den siden, pga jeg mangler en tann fra før. Men der er det mulig å ha bro, så i verste fall blir det en periode jeg ikke kan tygge på den siden. Bro koster ca 21 000kr, men føler det er et bedre valg enn en usikker 4.rotfylling til 11000kr🤔 Ja har så vidt hatt kontakt med en klinikk i Sveits, og en i Tyskland. Fikk pris på 290 000 kr for keramikkinplantat og kirurgi🥹De mener jeg har kavitasjoner basert på panorama rtg jeg sendte. Sukk. Anonymkode: 04a85...e25 Reiser du til utlandet for tannbehandling, så risikerer du a5 Norske tannleger ikke kan hjelpe deg om du får problemer. Fordi de har andre låsemekanismer for å feste både implantat og krone. Får du problemer og noe må fjernes så er ikke det teknisk mulig. skal du til sykehus eller tannlege i Norge etter å ha blitt behandlet i utlandet så skal du og gjennom full sjekk for multiresistente bakterier før du får komme inn på sykehus/tannlegekontor. https://www.tannlegeforeningen.no/fag-og-politikk/tannbehandling-i-utlandet/informasjon-til-pasienter.html https://www.norsktannhelseforsikring.no/aktuelt/du-kan-tape-hundretusener-pa-tannbehandling-i-utlandet Der finnes og et eget skriv fra sykehusene om MRSA. Å tygge med enntann for liten, venner du deg lett til. Her er og av betydning ts sin alder. En bor holder en stund, et implantat er ment å skulle holde livet ut, men gjør ikke alltid det. Får du infeksjon rundt implantatet så må det ut, og da har du et virkelig problem. TS hvor gammel er du ca? Anonymkode: ff2d6...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Takk for svar. De to første rotfyllingene var hos andre tannleger. Husker ikke helt pris, men estimerer at det har vært ca 5000kr x 2. Så tanna har kostet meg ca 21 000kr. Jeg reiste og bodde på hotell de to gangene jeg møtte opp, men det var mitt eget valg å gå til denne spesialisten. Det jeg egentlig lurer mest på, er om det ikke er best å fjerne rotfyllingen og trekke tanna. La oss si at kronen koster 9000kr, så er det brukt 30 000kr. I rapporten står det også «usikker prognose». Dette er en dyktig fyr, jeg mistror ikke arbeidet hans. Men må tenke over egen økonomi og helse. For meg er tennene en stor belastning. Hvis jeg trekker denne tanna som er helt bakerst, betyr det at jeg ikke kan tygge på den siden, pga jeg mangler en tann fra før. Men der er det mulig å ha bro, så i verste fall blir det en periode jeg ikke kan tygge på den siden. Bro koster ca 21 000kr, men føler det er et bedre valg enn en usikker 4.rotfylling til 11000kr🤔 Ja har så vidt hatt kontakt med en klinikk i Sveits, og en i Tyskland. Fikk pris på 290 000 kr for keramikkinplantat og kirurgi🥹De mener jeg har kavitasjoner basert på panorama rtg jeg sendte. Sukk. Anonymkode: 04a85...e25 Jeksel bak, trekk. Seriøst, du trenger den ikke. Jeg trakk nest bakerste for 10 år siden ca, og legger ikke merke til at den er borte. Litt ekkelt i begynnelsen siden man er vant til å ha ei tann der, men det går over. Ingen skjeve tenner pga det. 290 000 kr for hvor mange tenner? Anonymkode: 8f98e...627 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Håndverk skal være fagmessig og forsvarlig utført. IKKE trekk tanna før tannlegen sier trekking er siste utvei. Bro er noe dritt. Implantat er noe dritt, og smerter av en annen verden igjen og igjen, for hver gang de skal inn og arbeide med å ferdigstille den. Først trekkes tanna, du får en midlertidig trådklammeprodese, noe dritt, implantatet inn, så distanse skrue inn. Skanning for å lar krone, skru fast krone, som gjøres i to operasjoner med noen ukers mellomrom. Tar lang tid, mye smerter og kostnadene er mange tusen. Anonymkode: ff2d6...8b1 Hvorfor ikke? Bakerste jeksel, går verken utover tyggeevne eller estetikk. Angrer som en hund på at jeg lot meg overtale til å beholde tanna for en hver pris. Anonymkode: 8f98e...627 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke? Bakerste jeksel, går verken utover tyggeevne eller estetikk. Angrer som en hund på at jeg lot meg overtale til å beholde tanna for en hver pris. Anonymkode: 8f98e...627 Se de andre svarene mine, jeg etterspør også alderen din, hvilket er av betydning her. Husk og på at både bro og implantat krever ekstra stell ved tannpuss, så både hendene dine og tiden din ved tannstell er av betydning. Anonymkode: ff2d6...8b1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Reiser du til utlandet for tannbehandling, så risikerer du a5 Norske tannleger ikke kan hjelpe deg om du får problemer. Fordi de har andre låsemekanismer for å feste både implantat og krone. Får du problemer og noe må fjernes så er ikke det teknisk mulig. skal du til sykehus eller tannlege i Norge etter å ha blitt behandlet i utlandet så skal du og gjennom full sjekk for multiresistente bakterier før du får komme inn på sykehus/tannlegekontor. https://www.tannlegeforeningen.no/fag-og-politikk/tannbehandling-i-utlandet/informasjon-til-pasienter.html https://www.norsktannhelseforsikring.no/aktuelt/du-kan-tape-hundretusener-pa-tannbehandling-i-utlandet Der finnes og et eget skriv fra sykehusene om MRSA. Å tygge med enntann for liten, venner du deg lett til. Her er og av betydning ts sin alder. En bor holder en stund, et implantat er ment å skulle holde livet ut, men gjør ikke alltid det. Får du infeksjon rundt implantatet så må det ut, og da har du et virkelig problem. TS hvor gammel er du ca? Anonymkode: ff2d6...8b1 Ja det er viktig det du skriver her. Jeg er uansett for syk til å reise mye, så det er ikke så veldig aktuelt. Men håper å finne noen i Norge som er behjelpelig. Ang å bli vant med å tygge uten en tann, så har jeg gjort det i to år nå😊 Anonymkode: 04a85...e25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Jeg er forresten 49 år. Anonymkode: 04a85...e25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Håndverk skal være fagmessig og forsvarlig utført. IKKE trekk tanna før tannlegen sier trekking er siste utvei. Bro er noe dritt. Implantat er noe dritt, og smerter av en annen verden igjen og igjen, for hver gang de skal inn og arbeide med å ferdigstille den. Først trekkes tanna, du får en midlertidig trådklammeprodese, noe dritt, implantatet inn, så distanse skrue inn. Skanning for å lar krone, skru fast krone, som gjøres i to operasjoner med noen ukers mellomrom. Tar lang tid, mye smerter og kostnadene er mange tusen. Anonymkode: ff2d6...8b1 Hva i alle dager? Hva slags implantat har du fått? Jeg fikk satt inn skrue/distanseskrue i kjevebenet og hadde overraskende lite smerter i ettertid, kun murring som lett ble lindret med vanlig smertestillende. Deretter ble stingene fjernet en ukes tid etterpå (null smerte/ubehag) og jeg måtte deretter gå i ca tre måneder for å la implantatskruen gro fast i benet. Hadde ingen protese, da dette var en jeksel et stykke bak i munnen. Så fikk jeg scannet implantatstedet og resten av munnen/tennene så de kunne lage selve tanna. Null smerter eller ubehag. To uker etterpå var tanna/krona ferdig og jeg fikk den skrudd på hos tannlegen. Hun advarte om at jeg kunne få litt vondt i munnen etterpå, samme type smerter som etter å ha strammet tannregulering, da hun måtte skru tanna stramt fast, men jeg kjente ingenting. For min del gjorde det ekstremt vondt i bankkontoen (kostet i overkant av 30.000 kr), men ellers var det overraskende greit å få implantat. Anonymkode: 0e189...931 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du fått noe dekket på frikortordningen, så har du enten en sykdom, eller så er her gjort en feil i saksbehandl8ngen. Hva ts kan få dekket av HELFO bestemmer tannlegen. Men uten sykdom, så får ikke ts dekket en krone inn under frikortegeandeler. Så det skal du ikke lure henne med. Anonymkode: ff2d6...8b1 Jeg prøver ikke å lure TS, jeg forteller bare om min erfaring. Jeg har ingen sykdom, men deler av både undersøkelse/tanntrekking og senere implantatbehandling gikk på frikortet. Altså, jeg fikk ingen stønad fra Helfo og måtte betale hele summen selv, men opparbeidet meg frikort veldig kjapt det året siden deler av utgiftene gikk på frikortet. Anonymkode: 0e189...931
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Se de andre svarene mine, jeg etterspør også alderen din, hvilket er av betydning her. Husk og på at både bro og implantat krever ekstra stell ved tannpuss, så både hendene dine og tiden din ved tannstell er av betydning. Anonymkode: ff2d6...8b1 Jeg er ikke TS, så min alder er lite relevant. Men jeg fjernet forøvrig tanna da jeg var i i 30 årene. Har ikke erstattet med ny. Anonymkode: 8f98e...627
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Reiser du til utlandet for tannbehandling, så risikerer du a5 Norske tannleger ikke kan hjelpe deg om du får problemer. Fordi de har andre låsemekanismer for å feste både implantat og krone. Får du problemer og noe må fjernes så er ikke det teknisk mulig. skal du til sykehus eller tannlege i Norge etter å ha blitt behandlet i utlandet så skal du og gjennom full sjekk for multiresistente bakterier før du får komme inn på sykehus/tannlegekontor. https://www.tannlegeforeningen.no/fag-og-politikk/tannbehandling-i-utlandet/informasjon-til-pasienter.html https://www.norsktannhelseforsikring.no/aktuelt/du-kan-tape-hundretusener-pa-tannbehandling-i-utlandet Der finnes og et eget skriv fra sykehusene om MRSA. Å tygge med enntann for liten, venner du deg lett til. Her er og av betydning ts sin alder. En bor holder en stund, et implantat er ment å skulle holde livet ut, men gjør ikke alltid det. Får du infeksjon rundt implantatet så må det ut, og da har du et virkelig problem. TS hvor gammel er du ca? Anonymkode: ff2d6...8b1 Men nå er det kavitasjon TS vil reise til utlandet for, Tyskland og Sveits er de fremste på slik behandling i Europa. I Norge har vi ikke denne kunnskapen. Vet du egentlig hva kavitasjon i forbindelse med tenner er, og hvor mye helsemessig skade det kan gjøre? Anonymkode: 8f98e...627
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men nå er det kavitasjon TS vil reise til utlandet for, Tyskland og Sveits er de fremste på slik behandling i Europa. I Norge har vi ikke denne kunnskapen. Vet du egentlig hva kavitasjon i forbindelse med tenner er, og hvor mye helsemessig skade det kan gjøre? Anonymkode: 8f98e...627 Ts her. Jeg har nettopp fått en ny privatlege som er interessert i at jeg som et minimum får utredet dette, pga 25 år med uforklarlige helseproblem. Der tennene alltid har vært et problem. Jeg fikk tatt cbct scan hos rotfyllingsspesialisten, og planen var å sende bilder til Tyskland og Sveits for vurdering. Men jeg må ha programvare for å få åpnet duppeditten, som er en eller annen slags gammel usb på. Jeg har resignert litt nå for tiden🤔Klarer ikke engang å få tak i bilder til vurdering her i Norge🤯 Anonymkode: 04a85...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå