AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg har vært sammen med typen i 5 år og han er på mange måter veldig enestående; empatisk, snill, veldig smart. Men en ting som plager meg er at han blir fort veldig irritert og er ofte overbærende på en veldig kald måte. Det er sårende og gjør at jeg lurer på om han ikke respekterer meg. Eksempel; han jobber med software og er dyktig på slike ting. La oss si at jeg skal trykke på noe på en nettside jeg ikke har sett før og kanskje bruker et par sekunder på å bare få oversikt over siden og han vet hvor jeg skal trykke. Istedenfor å bare vente et par sekunder eller si hvor det er på en vanlig måte blir han sur og nedlatende, ofte bare røsker telefonen min ut av hendene mine og sier liksom «det er rett der!» med en sint, nedlatende stemme. Jeg tror ikke jeg er verre en normalt på telefon bruk el l. Og det gjelder mange andre ting også. Et annet eksempel er at hvis vi har hatt en plan om å gjøre noe og så har planen endret seg pga noen som ikke jeg har kontakt med, men han tekster med. Så kan han liksom bare si at vi gjør noe annet isteden uten å forklare noe mer enn at den andre personen endret planen. Så kan jeg spørre «å, så X kunne ikke allikevel?» og han blir sur og sier nei som om jeg er en idiot for å spørre. Han kan ofte bli irritert på service ansatte etc om de er trege, ikke gir helt den beste servicen etc. Det er ikke sånn at han blir sur på slike mennesker helt uten grunn, men synes han overreagerer ofte. Det skjer så ofte. Det kan også skje med nære venner av han. På andre måter er han den snilleste, er der for meg hvis jeg er lei meg, familien min er glad i han da han har hjulpet de med mye og han er ikke sånn med dem. Vi har det bra sammen på andre måter. Han kan også være veldig emosjonelt «lydhør» til sårbare situasjoner med andre. Han er ekstremt smart og kan mye om alt. Folk har veldig respekt for han. Og det kan skje at jeg endrer mening om noe fordi han er bedre på å forstå komplekse problemstillinger enn meg. Men allikevel; skjønner ikke hvorfor han må bli så sur og utålmodig så fort. Hva kan jeg si til han? Tenkte å ta opp noe med han i dag pga en misforståelse som skjedde og jeg ikke turde å spørre han konkret om hva han mente fordi jeg var redd han skulle bli sur. Jeg burde kunne spørre et såpass enkelt spørsmål uten at han blir sint. Anonymkode: 43334...23b
Trolltunge Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Han er med andre ord en av millioner av mennesker som ikke skjønner at sin kjære skal man behandle bra, men tror at kjærlighet skal tåle alt og utholde alt. Hverdagshyggelighet, godhet og raushet er noe av det viktigste i et forhold. Ja han er sikkert egentlig grei, men slik ødelegger tusenvis og millioner sine forhold over tid. Så unødvendig. 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Min kjære var sånn i begynnelsen, men jeg slo ned på det HVER ENESTE GANG, og en dag han snakket om å få barn sa jeg, tror du de blir like sure som deg da? Da ble han helt stum 😃 Og etter det ble han veldig annerledes. Anonymkode: 3cd46...edb 3 1 1
Seff Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min kjære var sånn i begynnelsen, men jeg slo ned på det HVER ENESTE GANG, og en dag han snakket om å få barn sa jeg, tror du de blir like sure som deg da? Da ble han helt stum 😃 Og etter det ble han veldig annerledes. Anonymkode: 3cd46...edb Dette, TS, dette! Du er nødt til å si fra når han gjør det, både overfor deg og serviceansatte. Hver gang. Jeg synes det er så usympatisk med sånne som kun er "snille og hyggelige" (anførselstegn fordi det egentlig ikke er det det er snakk om) når de får noe igjen for det. Alle kan ha dårlige dager, det er ikke det, men når folk velger å slenge med leppa til serviceansatte og andre kun fordi de vet det ikke vil ha konsekvenser for dem, vel, sånne personer er ikke mye verdt i min bok.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 du har bitt det i deg i mange år allerede, så jeg skjønner at det kan være vanskelig å bryte mønsteret. Men, prøv. Speil ham når han bjeffer. Bjeff tilbake. Eller - hvis du har mot til det - se direkte på ham og si "du er så lite tiltrekkende når du holder på slik". Anonymkode: 6afda...e51 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vært sammen med typen i 5 år og han er på mange måter veldig enestående; empatisk, snill, veldig smart. Men en ting som plager meg er at han blir fort veldig irritert og er ofte overbærende på en veldig kald måte. Det er sårende og gjør at jeg lurer på om han ikke respekterer meg. Eksempel; han jobber med software og er dyktig på slike ting. La oss si at jeg skal trykke på noe på en nettside jeg ikke har sett før og kanskje bruker et par sekunder på å bare få oversikt over siden og han vet hvor jeg skal trykke. Istedenfor å bare vente et par sekunder eller si hvor det er på en vanlig måte blir han sur og nedlatende, ofte bare røsker telefonen min ut av hendene mine og sier liksom «det er rett der!» med en sint, nedlatende stemme. Jeg tror ikke jeg er verre en normalt på telefon bruk el l. Og det gjelder mange andre ting også. Et annet eksempel er at hvis vi har hatt en plan om å gjøre noe og så har planen endret seg pga noen som ikke jeg har kontakt med, men han tekster med. Så kan han liksom bare si at vi gjør noe annet isteden uten å forklare noe mer enn at den andre personen endret planen. Så kan jeg spørre «å, så X kunne ikke allikevel?» og han blir sur og sier nei som om jeg er en idiot for å spørre. Han kan ofte bli irritert på service ansatte etc om de er trege, ikke gir helt den beste servicen etc. Det er ikke sånn at han blir sur på slike mennesker helt uten grunn, men synes han overreagerer ofte. Det skjer så ofte. Det kan også skje med nære venner av han. På andre måter er han den snilleste, er der for meg hvis jeg er lei meg, familien min er glad i han da han har hjulpet de med mye og han er ikke sånn med dem. Vi har det bra sammen på andre måter. Han kan også være veldig emosjonelt «lydhør» til sårbare situasjoner med andre. Han er ekstremt smart og kan mye om alt. Folk har veldig respekt for han. Og det kan skje at jeg endrer mening om noe fordi han er bedre på å forstå komplekse problemstillinger enn meg. Men allikevel; skjønner ikke hvorfor han må bli så sur og utålmodig så fort. Hva kan jeg si til han? Tenkte å ta opp noe med han i dag pga en misforståelse som skjedde og jeg ikke turde å spørre han konkret om hva han mente fordi jeg var redd han skulle bli sur. Jeg burde kunne spørre et såpass enkelt spørsmål uten at han blir sint. Anonymkode: 43334...23b Autist? Uansett du må ikke få barn med han. Anonymkode: 81a72...8da 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Har han mye stress i livet? Er han mye stresset? Det virker som det er noe med selve situasjonen som trigger han som gjør at han får slike reaksjoner. At det vises i nære relasjoner er vanlig. Uansett årsak, så må han nøste opp i det og du må ikke godta at han reagerer sånn. Har du spurt han når han er rolig hvorfor han reagerer sånn? Er han AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han kan også være veldig emosjonelt «lydhør» til sårbare situasjoner med andre. Mot deg også? Anonymkode: 58076...040
miSs. Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Kjipt å omgås sånne folk som har kort lunte, og som må rakke ned på andre hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): se direkte på ham og si "du er så lite tiltrekkende når du holder på slik". Anonymkode: 6afda...e51 Det er så lite tiltrekkende med kvinner som virker som de har for lav IQ til å åpne en dør når de ikke evner å orientere seg på en nettside… Anonymkode: e29fe...28a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er så lite tiltrekkende med kvinner som virker som de har for lav IQ til å åpne en dør når de ikke evner å orientere seg på en nettside… 😂 ja, ok, ser den 😄 Anonymkode: 6afda...e51
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er så lite tiltrekkende med kvinner som virker som de har for lav IQ til å åpne en dør når de ikke evner å orientere seg på en nettside… Anonymkode: e29fe...28a Nå er det slik at ingen mennesker er gode på alt eller kan alt. Det handler ikke om intelligens. Ts forstår at man ikke oppfører seg slik som kjæresten. Kjæresten gjør det ikke. Det er en langt mer viktig og elementær kunnskap og forståelse enn IT. Anonymkode: 58076...040 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): , snill, veldig smart. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Istedenfor å bare vente et par sekunder eller si hvor det er på en vanlig måte blir han sur og nedlatende, ofte bare røsker telefonen min ut av hendene mine og sier liksom «det er rett der!» med en sint, nedlatende stemme. AnonymBruker skrev (7 timer siden): . Så kan han liksom bare si at vi gjør noe annet isteden uten å forklare noe mer enn at den andre personen endret planen. Så kan jeg spørre «å, så X kunne ikke allikevel?» og han blir sur og sier nei som om jeg er en idiot for å spørre. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han kan ofte bli irritert på service ansatte etc om de er trege, ikke gir helt den beste servicen etc Slutt å fortelle deg selv at mannen er både snill og empatisk, at han attpåtil oppfører seg dårlig mlf service folk og andre som skal hjelpe ham, er et VELDIG dårlig tegn Viktig at du slutter å gni inn for deg selv hvor grei han er, han er faktisk ganske ufordragelig. Anonymkode: 3d882...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er så lite tiltrekkende med kvinner som virker som de har for lav IQ til å åpne en dør når de ikke evner å orientere seg på en nettside… Anonymkode: e29fe...28a Jeg har sett han klikke slik på folk han jobber med også. Folk som jeg regner med er gode på IT og hvis jeg var spurt han om de senere har han sagt de er flinke. Husker han snakket med en som var ny i selskapet en gang og hevet stemmen til han første gang de snakket sammen. Noen ganger har han blitt sur når jeg kanskje ser noe han gjør feil og sagt i fra, men på en normal måte. Men så ser han jo senere at jeg hadde rett. Så det her går nok mye dypere. Sier ikke at jeg aldri gjør dumme ting, men blir feil å komme med noe slik. Anonymkode: 43334...23b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Eksen min har kort lunte. Blir utrolig stresset når noe går galt, og kjefter på alle rundt seg. Også barn. Ingen forståelse for at han må unnskylde seg ovenfor barna, for de burde skjønne at det var situasjonen han er sur på, ikke dem. Har flere ganger fått skreket personangrep mot meg, og beskjed om at jeg ikke må ta det personlig når jeg bjeffer tilbake om at slik ikke er greit. Han har ADHD og regulerer følelsene dårlig. Har også mye manipulative trekk og er snar på å legge skylden på andre hver gang han driter seg ut. Anonymkode: 75626...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå