AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Jeg har ikke fått mensen og tok en test i dag, ei uke forsinka. Digital test som sto gravid 3+. Og jeg ble bare helt tom og lurer på hva jeg gjør nå. Jeg er 37 år og kjæresten 40. Ingen har barn fra før, men jeg ønsker veldig og han er mer «skjer det så skjer det». Vi har blitt gravide en gang før, men endte da å miste i spontanabort tidlig. Han tok alt veldig bra den gangen. Jeg kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen (som forsåvidt også føles helt ut som vanlig - bare kommer ikke noe blod. Kun knip.) Jeg har vært sloppy med pilla og sagt jeg er det til han, tar den ulike tider, kan ha hoppet over en dag osv, selv om jeg jo går på pilla. Han har ikke kommentert noe på det. Men. Nå er jeg gravid. Vil beholde. Han vet ingenting enn så lenge. Aner ikke hvordan jeg sa si dette, da jeg er så redd han føler seg «lurt» inn eller noe sånt. Og samtidig er jeg livredd for å miste igjen. Så vil for egen del.. ikke si til noen før det går et par uker til, egentlig. Typen min er veldig fin på ting. Men en av de som tror vi har all verdens tid. Selv om vi absolutt ikke har det. Får vi barn nå, er vi heldige. Tenker jeg. Han tenker nok mer naivt at vi kunne ha ventet et års tid selv. Hvordan går jeg frem nå? Hvordan fortelle han (igjen, første gang mistet vi jo..), hvordan forklare at jeg uansett vil beholde? Vært sammen i to år. Anonymkode: 45f13...351 2
Lorieen Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke fått mensen og tok en test i dag, ei uke forsinka. Digital test som sto gravid 3+. Og jeg ble bare helt tom og lurer på hva jeg gjør nå. Jeg er 37 år og kjæresten 40. Ingen har barn fra før, men jeg ønsker veldig og han er mer «skjer det så skjer det». Vi har blitt gravide en gang før, men endte da å miste i spontanabort tidlig. Han tok alt veldig bra den gangen. Jeg kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen (som forsåvidt også føles helt ut som vanlig - bare kommer ikke noe blod. Kun knip.) Jeg har vært sloppy med pilla og sagt jeg er det til han, tar den ulike tider, kan ha hoppet over en dag osv, selv om jeg jo går på pilla. Han har ikke kommentert noe på det. Men. Nå er jeg gravid. Vil beholde. Han vet ingenting enn så lenge. Aner ikke hvordan jeg sa si dette, da jeg er så redd han føler seg «lurt» inn eller noe sånt. Og samtidig er jeg livredd for å miste igjen. Så vil for egen del.. ikke si til noen før det går et par uker til, egentlig. Typen min er veldig fin på ting. Men en av de som tror vi har all verdens tid. Selv om vi absolutt ikke har det. Får vi barn nå, er vi heldige. Tenker jeg. Han tenker nok mer naivt at vi kunne ha ventet et års tid selv. Hvordan går jeg frem nå? Hvordan fortelle han (igjen, første gang mistet vi jo..), hvordan forklare at jeg uansett vil beholde? Vært sammen i to år. Anonymkode: 45f13...351 «Du kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen?» Hvis du ikke blør, så har du jo ikke mensen. Ærlig talt. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 1 hour ago, Lorieen said: «Du kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen?» Hvis du ikke blør, så har du jo ikke mensen. Ærlig talt. Hun mente sikkert mens liknende symptomer? Anonymkode: 61b59...d1b 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Lorieen skrev (4 timer siden): «Du kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen?» Hvis du ikke blør, så har du jo ikke mensen. Ærlig talt. Jeg leste det som at hun ikke kjenner symåtomer på graviditet. Det å ikke få mensen er da det eneste symåtomet hun har. For meg endret smak og luktesans seg veldig raskt. Kaffe bel bl.a. ekkelt. Ts, jeg synes du bare bør fortelle det. Han er et voksent menneske og vet nok at det kan skje, spesielt når du ikke tar pillene på korrekt måte. Det kan jo være greit å være to uansett hvordan det går, og om du ikke forteller vil det trolig være stress å holde det hemmelig for ham. Anonymkode: 61513...566 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Vis ham pinnen Anonymkode: 66202...6db
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Du går og forteller han det. Graviditeten er der, og jeg hadde blitt skikkelig såret om min partner hadde holdt noe sånt for seg selv i uker etter positiv test. Resten av samtalen tar du som den kommer. Anonymkode: 465b9...473 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Utrolig umoden han virker! Vil bare utsette og utsette, menn vil egentlig? Nei, dere har ikke evig med tid! Hvis du hører på ham sitter du der plutselig uten barn og vil angre resten av livet. Og selvfølgelig skal du si det til ham. Hvis han ikke vil ha barnet - dump ham og få barnet alene. Anonymkode: 4f012...4eb 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Du vet det jo godt selv, dette kan være din siste sjanse til å få et barn. Så hopp i det og fortell ham det, han må få vite det en gang uansett. Anonymkode: 48693...458 6 1 1
lillebamsemums Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 (endret) Jeg fortalte min samboer med en gang, han ble litt paff, men vi kom til enighet om å beholde ganske med en gang da vi begge ønsker oss barn. Selv om økonomien ikke er den beste for tiden, så går den i bedre vente. Jeg er nå 7 måneder på vei og angrer ikke et sec Endret 11. august 2024 av lillebamsemums 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 Ville sagt det med en gang, min mann hadde blitt såret hvis jeg hadde skjult det i flere timer (eller uker som du tenker!!). Det omhandler han like mye som deg, barnet er like mye hans. Anonymkode: c5be4...76d 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 Ser ingen grunn til å ikke fortelle han det. Anonymkode: c4e0b...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 Jeg ville holdt det for meg selv noen uker, og tatt det derfra. Og så må du selvfølgelig aldri mer ta prevensjon hvis du ønsker barn, i din alder. Lykke til! Anonymkode: bc82c...d68 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville holdt det for meg selv noen uker, og tatt det derfra. Og så må du selvfølgelig aldri mer ta prevensjon hvis du ønsker barn, i din alder. Lykke til! Anonymkode: bc82c...d68 Tror jeg hadde begynt å tvile på hele forholdet om min partner holdt noe så stort fra meg i flere uker Anonymkode: 465b9...473 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 6 hours ago, Lorieen said: «Du kjenner ingenting på kroppen unntatt mensen?» Hvis du ikke blør, så har du jo ikke mensen. Ærlig talt. Hvorfor er du så sur? Ts: Ville fortalt han det. Han virker oppegående nok til å kunne støtte deg uansett utfall. Anonymkode: 690ed...1a7 3
Rotemor Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Prøv «Jeg er gravid». Det er ikke kvinners skamfulle oppgave å informere, det er bare en oppgave. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): han er mer «skjer det så skjer det». Hva er da problemet? Det har skjedd, det var han forberedt på, bare si det. Selvfølgelig skal du ikke ta abort. Anonymkode: 584e1...fcc 4
petterm Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 Du ønsker å beholde! Da må du bestemme deg for om du vil være alenemor, eller om du ønsker at dere 3 skal bli en familie! Hvis du ønsker å bli alenemor så er det bare å holde det hemmelig. Han forlater deg sikkert når han oppdager at du ikke stoler på han. Hvis du ønsker at dere 3 skal bli en familie så forteller du det så raskt som mulig!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 Jeg synes det er utrolig egoistisk å holde noe slikt skjult? Tenk om det var omvendt? Barnet er like mye begges. Om dere er i et samboerskap og har samleie burde det ikke være tvil om man skal si noe så stort til den andre??? Anonymkode: 4a772...4ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 Hvis han tok alt bra forrige gang, hvorfor er du redd for at han ikke skal ta det bra denne gangen? Anonymkode: 52240...91a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå