AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Hei. Er det noen som har hatt hjernehinnebetennelse? hvor lang tid tok det før dere ble som før igjen? sliter dere med noe i ettertid? Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Ikke hatt det selv, men kjenner ei som har hatt det. Bakteriell hjernehinnebetennelse. Hun var syk, orket ikke gå til lege, ville ikke sykmelde seg og skulle være flink pike. Ørebetennelse og div fikk blomstre opp og hun ble syk og fikk hjernehinnebetennelse. Hun var på sykehuset en stund og etter det på rehabilitering. Er sykmeldt enda, dette er vel 6 mnd siden. men går tuer og slikt, vet ikke hvor det går egentlig. men forstått det slik at det tar tid Anonymkode: 624df...b62
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke hatt det selv, men kjenner ei som har hatt det. Bakteriell hjernehinnebetennelse. Hun var syk, orket ikke gå til lege, ville ikke sykmelde seg og skulle være flink pike. Ørebetennelse og div fikk blomstre opp og hun ble syk og fikk hjernehinnebetennelse. Hun var på sykehuset en stund og etter det på rehabilitering. Er sykmeldt enda, dette er vel 6 mnd siden. men går tuer og slikt, vet ikke hvor det går egentlig. men forstått det slik at det tar tid Anonymkode: 624df...b62 Ok, jeg har etterskader ennå etter snart to År, ønsker erfaring med noen som kunne gitt med håp Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Som regel når man har hatt noe oppi hodet så vil det være ting som henger igjen etterpå. Hvis du har gått to år uten forbedring så vil nok det du sliter med vedvare. Hva sier legene? Anonymkode: 1eddd...d3c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som regel når man har hatt noe oppi hodet så vil det være ting som henger igjen etterpå. Hvis du har gått to år uten forbedring så vil nok det du sliter med vedvare. Hva sier legene? Anonymkode: 1eddd...d3c Hun har jo hatt bedring, men at det henger igjen noe Anonymkode: 624df...b62
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Jeg kjenner ei som har hatt bakteriell hjernehinnebetennelse etter å ha blitt smittet på sykehuset, og hun slet veldig med balansen og hukommelsen i alle år etter. Hun har fremdeles ikke kommet seg ordentlig. Dette er vel over 30 år siden. Anonymkode: e31dc...3be 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hun har jo hatt bedring, men at det henger igjen noe Anonymkode: 624df...b62 Ja og det som fortsatt henger igjen etter 2 år blir nok værende. Som regel ser man at det som fortsatt henger igjen etter sykdom 6 måneder er kronisk. Anonymkode: 1eddd...d3c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Jeg sliter med kraftig hodepine, overfølsom øye, nummenheten på venstre side av ansiktet, overfølsom for lyd, lys, lukt. Takler ikke mennesker, klarer ikke å henge med på samtale når flere snakker med meg samtidig. Klikker lett for meg, er sliten hele tiden. Det har gått 2 år og jeg får ikke no forandring. Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som regel når man har hatt noe oppi hodet så vil det være ting som henger igjen etterpå. Hvis du har gått to år uten forbedring så vil nok det du sliter med vedvare. Hva sier legene? Anonymkode: 1eddd...d3c Legene sier alle er forskjellige, så de har ikke sakt no mer. På Google er det så mange som blir friske like etter. Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Legene sier alle er forskjellige, så de har ikke sakt no mer. På Google er det så mange som blir friske like etter. Anonymkode: 24df8...671 Sånn er det jo med alt. De aller fleste blir friske etter influensa men så har du en og annen som får ME etter sydomsforløpet. Samme med covid, de fleste av oss blir som før etter sykdom men så har du en og annen som får long covid som de kaller det. Man kan jo få så mye rart etter sykdom og noen er mer uheldige enn andre. Har du fått noe behandling for det du sliter med etter sykdom og mener det alle symptomene du har kommer fra denne hjernebetennelsen? Anonymkode: 1eddd...d3c
Queen94 Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Sånn er det jo med alt. De aller fleste blir friske etter influensa men så har du en og annen som får ME etter sydomsforløpet. Samme med covid, de fleste av oss blir som før etter sykdom men så har du en og annen som får long covid som de kaller det. Man kan jo få så mye rart etter sykdom og noen er mer uheldige enn andre. Har du fått noe behandling for det du sliter med etter sykdom og mener det alle symptomene du har kommer fra denne hjernebetennelsen? Anonymkode: 1eddd...d3c Stakkar, er ikke lett Endret 11. august 2024 av Queen94
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 Jeg får masse hjelp, fra fastlege, nevrolog, fysioterapeut og dps, men ingenting hjelper Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får masse hjelp, fra fastlege, nevrolog, fysioterapeut og dps, men ingenting hjelper Anonymkode: 24df8...671 Da har du jo iallfall fått prøvd ut en del når du har vært så heldig at du har hatt så mange inni bildet etter du var syk. Jeg tror nok at om jeg var det så hadde jeg tenkt at dette var min nye hverdag og heller tenkt at om du blir bedre så er det flott men at du prøver å venne deg til at dette mest sannsynlig er en vedvarende tilstand. Så tar du selvsagt i mot den hjelpen du blir tilbudt om de mener det kan hjelpe på dine symptomer. Anonymkode: 1eddd...d3c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #14 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da har du jo iallfall fått prøvd ut en del når du har vært så heldig at du har hatt så mange inni bildet etter du var syk. Jeg tror nok at om jeg var det så hadde jeg tenkt at dette var min nye hverdag og heller tenkt at om du blir bedre så er det flott men at du prøver å venne deg til at dette mest sannsynlig er en vedvarende tilstand. Så tar du selvsagt i mot den hjelpen du blir tilbudt om de mener det kan hjelpe på dine symptomer. Anonymkode: 1eddd...d3c Skulle ønske det var så lett å akseptere at sånn er min nye hverdag. Jeg savner gamle meg, vil bli «normal» igjen. Anonymkode: 24df8...671
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #15 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skulle ønske det var så lett å akseptere at sånn er min nye hverdag. Jeg savner gamle meg, vil bli «normal» igjen. Anonymkode: 24df8...671 Aldri lett å akseptere en ny hverdag men av og til så må man bare innfinne seg med at ting er som de er og sette pris på det som fungerer. Man har lov å savne livet og den man var før kronisk sykdom og altså. Anonymkode: 1eddd...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå