AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Eller er du bare forelder, og tenker at når dine barn får barn så har du ikke noe ansvar for å holde kontakt med hverken ditt eget barn eller barnebarna? Spør åpenbart fordi jeg selv opplever foreldrene mine som fraværende besteforeldre og foreldre nå som jeg selv er voksen. Trist å oppleve at det kun var fint å ha barn en kort stund. Anonymkode: f2a29...aa8 2 3
Andy1999 Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Syntes dette høres merkelig ut, jeg har selv en datter på 1, 5 og snart en liten gutt, og jeg gleder meg allerede til å bli bestefar, dette kanskje mest fordi jeg hadde en fantastisk snill og god bestefar selv 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Jeg fikk ett barn da jeg var veldig ung. Da han var tenåring traff jeg en mann som jeg etterhvert flyttet sammen med og fikk to barn til. Eldste er nå rundt 30 og har to nydelige barn, mine barnebarn. Men to av mine barn er jo fortsatt ikke ferdig med grunnskolen, jeg har hatt "småbarn" i tredve år og er egentlig helt ferdig med det for en periode. Jeg har alltid gledet meg til å bli bestemor, men når det først skjedde var jeg ikke "klar"😅 Håper å bli en bedre bestemor om ikke så alt for lenge Anonymkode: 31000...cba 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Jeg har små barn og har ikke helt tatt stilling til å være besteforelder enda, men jeg har iallefall tenkt å være en bede bestemor enn mine egne foreldre. De glimrer med sitt fravær, min eldste sønn fikk ikke bursdagsgave av bestefar for to år siden. Mistenker at han glemte det. Han kommer også sjelden i bursdager siden han ofte er på ferie. Han jobber også fremdeles, så det kan jo ha litt med saken å gjøre. Han jobber i anleggsbransjen og blir sendt rundt omkring, men nå har han jobbet i byen jeg bor i i over et år uten at han har kommet innom noen gang. Moren min er pensjonist (foreldrene mine er skilt). Hun er ganske narsissistisk og når hun kommer innom er det for å snakke om seg og sitt. Hun er her noen ganger og ser etter barna, men det er ingen interaksjon mellom henne og barna. Hun tar ikke noe initiativ til hverken aktiviteter eller spising, så hvis hun skal passe på dem ut over måltider så må jeg ordne alt klart før jeg drar. Hun klager over at barna ikke liker henne så godt som farmoren. Farmor står på hodet for å finne på gøye ting med barna når de er der. Det er matlaging og turer i skogen, lekeplasser og syprosjekter. Klart barna liker farmor bedre enn bestemor som sitter i sofaen, ser på tv og drikker kaffe. Skulle ønske vi bodde nærmere svigerforeldrene mine. Jeg håper jeg blir som dem når jeg blir bestemor. Anonymkode: f5959...08b 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Jeg er alt for ung til å bli bestemor 😂Den tanken har ikke streifet meg enda. Anonymkode: df288...139
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Jeg er klar! Men jeg håper de venter en del år for jeg vil ha litt pause. Men den dagen jeg blir bestemor så skal jeg gjøre alt jeg kan for at jeg skal bli en bestemor som er involvert og engasjert i barna mine sine sitt liv og barnebarn. Alt det mine egne ikke var. Anonymkode: 68a35...18a 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Har tenkt mye på dette, og håper det. Per nå er jeg veldig mettet av egne barn (fortsatt i grunnskolen) og lengter etter frihet. Moren min har alltid vært veldig flink med barna mine, jeg ønsker også å bli sånn. Heldigvis noen år til Anonymkode: 372e2...808 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Man er ikke noen «dårligere» person bare fordi man ikke ønsker å ofre livet for barnebarn. Alle valg er like gyldige. Får man barn forplikter man seg kun til å være forelder. Anonymkode: cf33f...026 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Det er mange år frem i tid, men gleder meg veldig og håper jeg får masse tid med barnebarn i fremtiden. Anonymkode: 560f6...318 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 Håper av hele mitt hjerte at jeg får oppleve å bli bestemor. Mine er tenåringer enda, så håper likevel de venter noen år 😅 Anonymkode: 97228...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 Nå er det jo lenge til jeg blir bestemor, men jeg gleder meg til det. Jeg er glad i barn og elsker å være mamma så jeg kan ikke se for meg noe annet enn at jeg vil være mye sammen med barnebarn hvis jeg er så heldig at jeg får det. Kanskje de som ikke ønsker så mye kontakt med barnebarn er de som egentlig aldri syntes det var så stas med egne barn heller? Eller at helsa skranter og de rett og slett ikke orker? Anonymkode: 9648b...9e4 4 1
Kålrota Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 (endret) Min eldste er 25, så jeg har naturlig nok tenkt tanken en stund. Det er veldig fint om jeg blir bestemor en gang, enn så lenge koser jeg meg med mannens nevøer. Jeg ønsker å være en tilstedeværende bestemor og bonusbestemor, men jeg har jo også mitt eget liv. Når de yngste flytter ut om et par, tre år vil vi reise mer. Endret 11. august 2024 av Kålrota
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg fikk ett barn da jeg var veldig ung. Da han var tenåring traff jeg en mann som jeg etterhvert flyttet sammen med og fikk to barn til. Eldste er nå rundt 30 og har to nydelige barn, mine barnebarn. Men to av mine barn er jo fortsatt ikke ferdig med grunnskolen, jeg har hatt "småbarn" i tredve år og er egentlig helt ferdig med det for en periode. Jeg har alltid gledet meg til å bli bestemor, men når det først skjedde var jeg ikke "klar"😅 Håper å bli en bedre bestemor om ikke så alt for lenge Anonymkode: 31000...cba Huff, slik er foreldrene mine også. Jeg er yngst og har mye eldre søsken som fikk barn da jeg var barn. Mamma orket ikke være bestemor for mine eldre søskens barn, for da hadde hun jo barn selv, og da jeg fikk bar var hun for gammel, og orket jammen ikke da heller😢 Anonymkode: 6cab0...9c1 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Min eldste er 15, så håper det er noen år til jeg blir bestemor. Når jeg blir det håper jeg at jeg har så god helse at jeg kan være en tilstedeværende og engasjert bestemor. Jeg elsker å bruke tid på babyer/barn, så kommer til å stille opp så mye jeg kan. Min mor var veldig engasjert ovenfor min eldste, men har vært mindre deltagende ovenfor mine yngste pga helseutfordringer. Anonymkode: 28dbf...494
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Jeg er et omsorgsmenneske som elsker barn, jobber med barn og. Nå er mine egne barn 14 og 11, og jeg kjenner allerede på en slags sorg over å ikke ha småbarn å ha omsorg for. Å bli bestemor kommer til å bli fantastisk❤️ Anonymkode: 527b7...477 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man er ikke noen «dårligere» person bare fordi man ikke ønsker å ofre livet for barnebarn. Alle valg er like gyldige. Får man barn forplikter man seg kun til å være forelder. Anonymkode: cf33f...026 Nei, men man ER en dårlig person om man oppfører seg slik mange beskriver i tråden her, ALDRI tar kontakt, 0 interessert, glemmer bursdager etc. ingen forventer at man skal «ofre livet» for barnebarna, men det ER lov å forvente NOE fra besteforeldre. Anonymkode: 6cab0...9c1 6 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 Jeg stiller opp hvis det blir aktuelt. Håper for mine barn sin del at de velger å ikke få barn, og det er rådet jeg vil gi hvis de spør meg til råds Anonymkode: f12b2...2b5 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Håper av hele mitt hjerte at jeg får oppleve å bli bestemor. Mine er tenåringer enda, så håper likevel de venter noen år 😅 Anonymkode: 97228...6ef Samme her. Har bare ett barn da, ønsket meg flere, men sånn ble det ikke. Så håper virkelig på å bli bestemor (men det er selvsagt hans valg), og jeg er superklar, men håper jo for hans skyld at det blir noen år til. 😛 Og hvis det skjer, så håper jeg å bli en like god bestemor som min mor er. Hun har stilt opp hele veien, og de har et veldig nært forhold, selv nå som han er tenåring. Har tenkt tanken at jeg kan risikere å bli ekskludert siden jeg blir farmor, men sønnen min er så familiekjær, så jeg tviler egentlig på at han lar det skje. Anonymkode: bc467...242 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 har ennå en del år igjen før jeg er der, men famillie båndet har alltid vært sterkt her og jeg hadde selv et ekstremt godt forhold til alle mine besteforeldre, de stilte alltid opp for oss barn, og når de ble gamlere og vi eldre så stilte vi lett opp for de og uten å blunke. Slike forhold er uvurderlige og jeg ønsker et slik forhold med mine barnebarn i fremtiden. Anonymkode: fd18e...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 Min eldste datter er 19 og det vil nok være noen år til hun får barn. Men jeg ønsker å være en involvert mormor, en som barnebarna har lyst å komme til. Gjerne finne på ting meg. Jeg vil nok også passe barna med behov i helger, men jeg vil også antagelig være i full jobb. Ønsker også å kunne leve mitt liv, kanskje en kjæreste hadde vært fint. Anonymkode: d37f7...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå