AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Her er det mye press for at mine foreldre skal ha mer informasjon og bestemme over det ene og det andre. Kjæresten min blir irritert og det stresser meg veldig. Moren min skal hjelpe med en spesiell ting som vi har avtalt, og det er greit nok. Men vi er ikke helt der i planleggingen enda at jeg vet akkurat når dette bør bookes så jeg har sagt at hun kan undersøke priser etc men ikke booke noe enda. Nå sier hun at hun skal booke, men jeg prøver å si at vi må vente litt. Og det har jeg sagt før. Og det er mas om det ene og det andre og de prøver å si at en person jeg ønsker skal være der ikke bør være der etc. det er ikke opp til dem! Anonymkode: 1383d...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 Om du ikke vil ha innblanding, er beste er nok å ordne opp selv. Det kan være vanskelig å styre nivået av hjelp man får, om man tar imot hjelp fra mennesker med sterke meninger. Da kan det lønne seg å beholde all kontroll selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Del Skrevet 15. august 2024 Gammel er du TS? Alder har litt å si her Anonymkode: 12ed4...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Del Skrevet 15. august 2024 Moren din vil sikkert vite NÅR hun skal hjelpe deg og er oppgitt over at du er treg. Om du vil ha hjelp av andre må du sørge for informasjonsflyt og en viss forutsigbarhet for den som skal hjelpe deg Anonymkode: 9f160...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Del Skrevet 15. august 2024 Hactar skrev (4 timer siden): Om du ikke vil ha innblanding, er beste er nok å ordne opp selv. Det kan være vanskelig å styre nivået av hjelp man får, om man tar imot hjelp fra mennesker med sterke meninger. Da kan det lønne seg å beholde all kontroll selv. Vi ville i utgangspunktet gjøre alt selv, men etter så mye press ble det til at jeg sa ja til den ene lille tingen som mamma skal hjelpe til med. Og den er en bitte liten ting, men de fortsetter å mase og det er liksom 11 måneder til bryllupet.. Anonymkode: 1383d...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #6 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gammel er du TS? Alder har litt å si her Anonymkode: 12ed4...76a 35 Anonymkode: 1383d...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Moren din vil sikkert vite NÅR hun skal hjelpe deg og er oppgitt over at du er treg. Om du vil ha hjelp av andre må du sørge for informasjonsflyt og en viss forutsigbarhet for den som skal hjelpe deg Anonymkode: 9f160...f20 Det er nå11 måneder til bryllupet og etter mye mas sa jeg mamma kunne hjelpe til med en liten ting. Og jeg sa hun kunne sjekke priser etc, og ikke booke noe. men nå vil hun også booke det til tross for at det er mye viktigere tidspunkt som ikke er planlagt helt enda. Den tingen er ikke vanskelig å få til mye nærmere bryllupet. Og alt det andre de skal prøve å bestemme hele tiden. Mamma sa plutselig at vi ikke burde ha sånn og sånn kake om vi tenkte å ha det (har ikke en gang kommet så langt) for hun liker andre kaker bedre. Anonymkode: 1383d...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. august 2024 #8 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi ville i utgangspunktet gjøre alt selv, men etter så mye press ble det til at jeg sa ja til den ene lille tingen som mamma skal hjelpe til med. Og den er en bitte liten ting, men de fortsetter å mase og det er liksom 11 måneder til bryllupet.. Anonymkode: 1383d...e88 Skjønner det er frustrerende. Kanskje du bare må si rett ut at enten venter hun, eller så kan du ta tilbake oppgaven. Og så ville jeg så godt det lar seg gjøre latt være å informere. Ikke svar på hva dere vurderer, bare prøv å svare noe ala «vi skal se på det» helt til dere har bestilt. Så kan dere evt si at dere har bestilt slik og sånn for eksempel kake om hun spør. Og da er det bestilt og da ble det slik og ikke mer å diskutere. Skjønner veldig godt at det er vanskelig, altså, for kan forestille meg at du må parere ganske intens utspørring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #9 Del Skrevet 15. august 2024 er samboer involvert i planleggingen? Eller blir han bare irritert fordi du forteller om hva som skjer/diskusjoner/innblanding etc.? Hvis han uansett overlater planlegging og organisesring til deg ville jeg i husfredens navn ikke beklaget meg til ham om frustrasjonene rundt det hele Anonymkode: 16410...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gammel er du TS? Alder har litt å si her Anonymkode: 12ed4...76a Hvorfor har alder noe å si? Man må vel regne med at når man er gammel nok til å gifte seg, er man også voksen nok til å bestemme selv. Anonymkode: 42dfd...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 19.00): Hvorfor har alder noe å si? Man må vel regne med at når man er gammel nok til å gifte seg, er man også voksen nok til å bestemme selv. Anonymkode: 42dfd...9ca Helt uenig her, jo yngre man er jo mindre erfaring med å arrangere selskap. En ung jente på 25 år har mest sannsynlig aldri laget til større selskap, en dame på 35 år har nok mer erfaring. Anonymkode: 27635...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. august 2024 #12 Del Skrevet 17. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 16.13): Det er nå11 måneder til bryllupet og etter mye mas sa jeg mamma kunne hjelpe til med en liten ting. Og jeg sa hun kunne sjekke priser etc, og ikke booke noe. men nå vil hun også booke det til tross for at det er mye viktigere tidspunkt som ikke er planlagt helt enda. Den tingen er ikke vanskelig å få til mye nærmere bryllupet. Og alt det andre de skal prøve å bestemme hele tiden. Mamma sa plutselig at vi ikke burde ha sånn og sånn kake om vi tenkte å ha det (har ikke en gang kommet så langt) for hun liker andre kaker bedre. Anonymkode: 1383d...e88 Vi var igjennom et «bryllupsrush» for noen år siden i vennegjengen, og det var helt utrolig hva folk fant på å blande seg inn i. En ville ha alkoholfritt bryllup, og det var helt utenkelig for en av foreldreparene. De hadde leid et sted billig hvor det ikke var lov med alkohol, men særlig moren ville gjerne bryte de reglene for å få seg litt vin. Hun kunne betale, og ta en potensiel bot også. Annen ville ikke ha bløtkake til hovedkake fordi bruden ikke likte det. Brudgommen kom fra Bløtkakefamilien med STOR B og det ble ramaskrik. De skulle selvsagt få behovet dekket, men ikke med hovedkaken. Var flere med foreldre som skulle leve ut sine drømmer igjennom bryllupet, eller bestemme grunnleggende ting, inkludert gjesteliste. En fraværende far nektet å komme i et bryllup når en i brudeparet bestemte at selvsagt var stefaren invitert når han hadde vært en viktig del av livet i årevis. Faren kom ikke, men var ikke savnet heller. Brudens mor et sted tok på seg en kjole som ble dagens blikkfang. Dette er helt vanlige folk, både brudepar og foreldre, men det er som noe skjer når en snakker om bryllup. Ingenting var helt forferdelig, men likevel unødvendig. Felles var at en måtte sette foten ned, og det må du her også. Hvilken kake har hun ingenting med. Hva hun liker eller ikke er ikke relevant, det er deres dag. Du er 35år og gammel nok til å styre selv. Eneste er om noen er med å betaler så åpner en opp for at de også kan ha meninger. Jeg hadde likevel satt grenser. Sagt at om hun ikke ventet med det hun hadde ansvar for så ble ansvaret fjernet fra henne, for du har annet viktigere å planlegge 11 måneder før. Ikke del detaljer! Sier det for å hjelpe deg. Detaljer gjør at folk kan komme med meninger, så dropp det, eller ta det med noen ytterst få. Velger du indrefilet av hjort så vil noen heller ha okse. Så er det annen saus, grønnsaker, servietter, bordpynt, blomster, farger, bryllupskake, kjolen, og det bare eskalerer, og du vil bare drukne. Pust med magen, og sett grenser. 😊💚 Endret 17. august 2024 av Daisy-love Leif. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #13 Del Skrevet 20. august 2024 Mine foreldre er også veldig sånn at de detaljstyrer og legger seg opp i avgjørelser de ikke har noe med. Jeg har funnet ut at det beste er å ikke gi noen informasjon, spesielt om jeg ikke vil ha deres mening. Og hvis det blir mye bruker jeg å bli litt krass og si at dette er faktisk mitt valg og jeg som bestemmer, om du ønsker å ha det sånn får du arrangere selv. Anonymkode: 7ff75...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 20. august 2024 #14 Del Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 16.08): 35 Anonymkode: 1383d...e88 Kanskje du skal klippe navlestrengen snart da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Del Skrevet 20. august 2024 Gjør det selv da! Anonymkode: 3f9f1...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå