AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg og samboer planlegger å reise dit kanskje neste år, men nå driver familien å advarer å sier det er altfor lang reise og det kan skje mye farlig. De er ikke reisevante. Ikke vi heller, men at det kommer til å skje mye farlig er vel en overdrivelse... Farlige ting kan skje overalt. Dere som har vært der, kan dere fortelle litt og komme med tips? Anonymkode: a6f63...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Del Skrevet 10. august 2024 Det er trygt. Det er farligere i Oslo! Anonymkode: bc9ef...65e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg har kosa meg i Australia flere ganger, men husk å være oppmerksom på hva de lokale sier om dyreliv, oppbevaring av sko etc så du ikke får noen ubehagelige opplevelser. Anonymkode: e7efc...697 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 10. august 2024 #4 Del Skrevet 10. august 2024 Tror det er et trygt reisemål. Men kan jo være en del krypdyr man bør passe seg for og store giftige edderkopper. Men er neppe noe problem å holde seg unna det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Del Skrevet 10. august 2024 Australia er veldig trygt, og et helt fantastisk land å reise til! Det viktigste er: 1) Solfaktor 50 2) Skal du kjøre bil i avsidesliggende områder, sett deg inn i lokale forhold først. 3) Få råd fra lokale om hva du må passe på mtp ymse dyreliv. Hvor du ikke skal gå ned til elver eller bade pga krokodiller, hvor du ikke må ta på sneglehus, hvor du må bade inni nett pga maneter, hvor du må bade med badesko pga steinfisk etc. Det høres overveldende ut i starten, men blir fort en vane. Du må bare vite hva du må passe deg for hvor. Anonymkode: f3e49...6e0 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Del Skrevet 10. august 2024 Hva er de sier er farlig? Er det dyr? Det dør gjennomsnittlig 3-4 mennesker pga dyr i Australia pr år, mens det i Storbritannia dør i gjennomsnitt 5- så tenker det er svært liten sannsynlighet å dø av dyr i Australia. Vi har vært i Australia en gang, og har bestilt en ny tur nå. Vi gleder oss veldig! Om dere ikke er reisevante anbefaler jeg at dere bestiller gjennom et reisebyrå, f.eks Australiareiser. Det blir ikke noe særlig dyrere, og de kan gi mange gode tips. Reisen er lang- det er jeg helt enig i! Om dere har god tid anbefaler jeg et stopp på en dag eller to på veien. Det har ikke vi tid til denne gangen, så vi stålsetter oss for en 30 timers reise hver vei nå! Men gleder oss veldig likevel. Anonymkode: 3d7fe...9ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Del Skrevet 10. august 2024 Dyrelivet i Australia er fascinerende, men også farlig. Jeg vil spesielt advare mot drop bears, som beskrives i denne artikkelen. I artikkelen får man også gode råd om hvordan man kan beskytte seg mot angrep. https://www.australiangeographic.com.au/news/2021/04/drop-bears-target-tourists-study-says/ Anonymkode: 29449...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er de sier er farlig? Er det dyr? Det dør gjennomsnittlig 3-4 mennesker pga dyr i Australia pr år, mens det i Storbritannia dør i gjennomsnitt 5- så tenker det er svært liten sannsynlighet å dø av dyr i Australia. Vi har vært i Australia en gang, og har bestilt en ny tur nå. Vi gleder oss veldig! Om dere ikke er reisevante anbefaler jeg at dere bestiller gjennom et reisebyrå, f.eks Australiareiser. Det blir ikke noe særlig dyrere, og de kan gi mange gode tips. Reisen er lang- det er jeg helt enig i! Om dere har god tid anbefaler jeg et stopp på en dag eller to på veien. Det har ikke vi tid til denne gangen, så vi stålsetter oss for en 30 timers reise hver vei nå! Men gleder oss veldig likevel. Anonymkode: 3d7fe...9ea Hvor skal dere? Vi skal neste år, og ønsker litt inspirasjon. 😃 Anonymkode: f3e49...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Del Skrevet 11. august 2024 Det som er farlig i Australia er eddekopper og slanger. Ellers er det tryggere enn i Norge. Anonymkode: 68cc8...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor skal dere? Vi skal neste år, og ønsker litt inspirasjon. 😃 Anonymkode: f3e49...6e0 Når på året skal dere og hvor lenge skal dere være der? Anonymkode: 3d7fe...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 11. august 2024 #11 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dyrelivet i Australia er fascinerende, men også farlig. Jeg vil spesielt advare mot drop bears, som beskrives i denne artikkelen. I artikkelen får man også gode råd om hvordan man kan beskytte seg mot angrep. https://www.australiangeographic.com.au/news/2021/04/drop-bears-target-tourists-study-says/ Anonymkode: 29449...7a5 Haha, dette trodde jeg bare naive amerikanere trodde på, antar du tøyser! 😂 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drop_bear 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 11. august 2024 #12 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg har vært to turer til Australia, til sammen 8 måneder og det er helt fantastisk der. Husk at årstidene er helt motsatt og også at det er varmt i nord og kaldt i sør, særlig april-august. Gode råd om å høre på australienere om råd - om solbeskyttelse, riste joggesko på morgenen om de har stått utendørs, krokodiller (do not swim here, crocodilles inhabit these waters). Avstander kan være enorme. Velg ut hva dere vil se og oppleve ifh reiselengde. Beregn 2-3 dager i starten til å tilpasse seg tidsforskjell og jet-lag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Del Skrevet 11. august 2024 Du får be de konkretisere hva som er farlig med det dere skal, og hvor dere skal, så tar dere samtalen videre derfra. Anonymkode: 3474a...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Del Skrevet 11. august 2024 Ikke trygt å reise som backpacker i Australia. Australian outback er kjent for å huse seriemordere. Et stort øde land det er lett å gjemme bort grusomheter. Ikke glem i genene til folket der er det forbryterblod. Fanger fra England ble opprinnelig forvist til Australia. https://www.crimeandinvestigation.co.uk/shows/ivan-milat-backpacker-murderer/ivan-milat-the-australian-serial-killer-who-murdered-7-backpackers Anonymkode: 2a99e...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Del Skrevet 11. august 2024 Planlegger tur til Australia neste desember og januar så får håpe det ikke er altfor farlig 😂 Siste kontinent på buckettlista, etter det skal jeg ikke på flere langreiser. Anonymkode: 016fb...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #16 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke trygt å reise som backpacker i Australia. Australian outback er kjent for å huse seriemordere. Et stort øde land det er lett å gjemme bort grusomheter. Ikke glem i genene til folket der er det forbryterblod. Fanger fra England ble opprinnelig forvist til Australia. https://www.crimeandinvestigation.co.uk/shows/ivan-milat-backpacker-murderer/ivan-milat-the-australian-serial-killer-who-murdered-7-backpackers Anonymkode: 2a99e...35e Kødder du? 🤔 De fleste der er vel ikke ute etter å drepe noen... Men gale folk finnes det overalt. Anonymkode: a6f63...a20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #17 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 1.22): Hva er de sier er farlig? Er det dyr? Det dør gjennomsnittlig 3-4 mennesker pga dyr i Australia pr år, mens det i Storbritannia dør i gjennomsnitt 5- så tenker det er svært liten sannsynlighet å dø av dyr i Australia. Vi har vært i Australia en gang, og har bestilt en ny tur nå. Vi gleder oss veldig! Om dere ikke er reisevante anbefaler jeg at dere bestiller gjennom et reisebyrå, f.eks Australiareiser. Det blir ikke noe særlig dyrere, og de kan gi mange gode tips. Reisen er lang- det er jeg helt enig i! Om dere har god tid anbefaler jeg et stopp på en dag eller to på veien. Det har ikke vi tid til denne gangen, så vi stålsetter oss for en 30 timers reise hver vei nå! Men gleder oss veldig likevel. Anonymkode: 3d7fe...9ea Nei si det... De sier bare det er farlig men kommer ikke med noen eksempler. Ellers takk for tips 🤙 Anonymkode: a6f63...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #18 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Når på året skal dere og hvor lenge skal dere være der? Anonymkode: 3d7fe...9ea Sommerferien (dessverre…), fire uker. Det blir nok Queensland og Northern Territory pga årstiden, men skulle gjerne dratt til Western Australia også… Anonymkode: f3e49...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #19 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ikke trygt å reise som backpacker i Australia. Australian outback er kjent for å huse seriemordere. Et stort øde land det er lett å gjemme bort grusomheter. Ikke glem i genene til folket der er det forbryterblod. Fanger fra England ble opprinnelig forvist til Australia. https://www.crimeandinvestigation.co.uk/shows/ivan-milat-backpacker-murderer/ivan-milat-the-australian-serial-killer-who-murdered-7-backpackers Anonymkode: 2a99e...35e Haha, landet er smekkfullt av backpackere. 🤣 Og du finner vel knapt triveligere folk enn australiere. Anonymkode: f3e49...6e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 12. august 2024 #20 Del Skrevet 12. august 2024 Selvsagt er det ikke farlig å reise til Australia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå