AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Eg har ei nær venninne, vi har ganske jevnaldrende barn. Problemet er at eldste barnet hennes (skolebarn) har en oppførsel som er utrolig vanskelig å håndtere. Hun hører ikke på ordet nei, hun trasser på alt man sier og du ser det lyser i øynene hennes på en negativ måte når du setter grenser. Sier du at hun ikke får gå inn på hovedsoverommet, så vet du at det er der du finner henne, inne i skapet mens hun river ut alt der inne. Sier du "nei", så klikker hun, begynner å kjefte og skrike. Hun har ingen respekt for andre voksne, ingen respekt for at hun er på besøk hos andre, ingen sosiale koder på den måten. Hun krangler og holder på. De yngste sønnene våre leker veldig fint sammen, men jeg klarer ikke invitere de hit fordi huset ser ut som det har vært gjennom en tornado etter at barna hennes har vært her. Så vi er nesten alltid der. Eg vet ikke hva eg skal gjøre. Anonymkode: 5f36f...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 Jeg har opplevd det samme. Om de var hos oss så ble alltid leker ødelagt. Jeg valgte å møtes hjemme hos venninnen min eller at vi var ute. Anonymkode: 10d0a...dec 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Lås dørene til alle rommene hun ikke får gå inn på, Hva sier forresten din venninne når hun drar ut ting fra klesskap ? Anonymkode: fd788...077 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Lås dørene til alle rommene hun ikke får gå inn på, Hva sier forresten din venninne når hun drar ut ting fra klesskap ? Anonymkode: fd788...077 Hun kjefter på ungen, så ungen blir enda verre Anonymkode: 5f36f...4fc 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Lås dørene til alle rommene hun ikke får gå inn på, Hva sier forresten din venninne når hun drar ut ting fra klesskap ? Anonymkode: fd788...077 Det hjelper ikke å låse dørene, fordi alt blir helt ødelagt og revet ut over alt uansett Anonymkode: 5f36f...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eg har ei nær venninne, vi har ganske jevnaldrende barn. Problemet er at eldste barnet hennes (skolebarn) har en oppførsel som er utrolig vanskelig å håndtere. Hun hører ikke på ordet nei, hun trasser på alt man sier og du ser det lyser i øynene hennes på en negativ måte når du setter grenser. Sier du at hun ikke får gå inn på hovedsoverommet, så vet du at det er der du finner henne, inne i skapet mens hun river ut alt der inne. Sier du "nei", så klikker hun, begynner å kjefte og skrike. Hun har ingen respekt for andre voksne, ingen respekt for at hun er på besøk hos andre, ingen sosiale koder på den måten. Hun krangler og holder på. De yngste sønnene våre leker veldig fint sammen, men jeg klarer ikke invitere de hit fordi huset ser ut som det har vært gjennom en tornado etter at barna hennes har vært her. Så vi er nesten alltid der. Eg vet ikke hva eg skal gjøre. Anonymkode: 5f36f...4fc alder? Anonymkode: 0f7fe...f6e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: De yngste sønnene våre leker veldig fint sammen, men jeg klarer ikke invitere de hit fordi huset ser ut som det har vært gjennom en tornado etter at barna hennes har vært her. Så vi er nesten alltid der. Eg vet ikke hva eg skal gjøre. Anonymkode: 5f36f...4fc Nei vel, men da inviterer du ikke mer. Møt dem heller ute et sted. Anonymkode: 21902...bca 1
fru Alving Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Møt dem ute eller hos dem. Dette går over og denne jente blir eldre og slutter med denne oppførselen. Når hun er ti så går hun ikke rundt og drar ting ut av skapene lenger, så bare gi det noen år. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Huff, føler med deg. Det er vanskelig nok å holde kontakten med venninner etter barn. Og om man klarer å opprettholde forholdet seg imellom, så er det ofte et issue med ungene... Har et par venninner jeg bare møter når begge har barnefri, nettopp pga unger helt ute av kontroll. Da blir det to ganger i året, men heller det enn at mine barn henter inspirasjon fra deres dårlig oppdratte, og at hjemmet mitt raseres... Skjer ikke. Med én rampunge hadde jeg han alene uten mor et par ganger. Han vet nå hva som forventes av han her, hehe. Han fikk beskjed om at han gjorde x én gang til så røk han rett hjem til mor. Måtte slepe han hjem hylende siden han så klart gjorde x, men etter det prøvde han seg aldri igjen. Nå har han fått beskjed om han gjør x får han ikke slippe inn her før til neste år. Vet det er upolitisk korrekt, men man må sette seg i respekt. Han er så rolig og fin når han er her nå. Men med mor er han et helve*e. Anonymkode: 1fc2d...136 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 fru Alving skrev (30 minutter siden): Møt dem ute eller hos dem. Dette går over og denne jente blir eldre og slutter med denne oppførselen. Når hun er ti så går hun ikke rundt og drar ting ut av skapene lenger, så bare gi det noen år. Siden det er oppgitt at hun er skolebarn, så er hun minst 6 år. Slett ikke sikkert at det blir bedre når hun blir 10... Anonymkode: 32be1...a15 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): alder? Anonymkode: 0f7fe...f6e TIdlig barneskolealder. Anonymkode: 5f36f...4fc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei vel, men da inviterer du ikke mer. Møt dem heller ute et sted. Anonymkode: 21902...bca Jeg gjør det! Men kan ikke holde på sånn i flere år! Anonymkode: 5f36f...4fc
fru Alving Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg gjør det! Men kan ikke holde på sånn i flere år! Anonymkode: 5f36f...4fc På et tidspunkt blir det bedre, min jente er 11 og ikke interessert i å tråkke etter meg lenger. Denne jenta blir og større og får egne venner og eget liv hun og. Kan du ikke si noe sånt som har Per (hennes sønn) lyst til å komme og leke med Pål (din sønn) neste søndag, de har det jo så koselig i sammen? Så kan jeg lage noe vafler/boller/Pølser til guttene så har de en fin dag? Det er lov å prøve seg på noen sånne omveier noen ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Eg har ei nær venninne, vi har ganske jevnaldrende barn. Problemet er at eldste barnet hennes (skolebarn) har en oppførsel som er utrolig vanskelig å håndtere. Hun hører ikke på ordet nei, hun trasser på alt man sier og du ser det lyser i øynene hennes på en negativ måte når du setter grenser. Sier du at hun ikke får gå inn på hovedsoverommet, så vet du at det er der du finner henne, inne i skapet mens hun river ut alt der inne. Sier du "nei", så klikker hun, begynner å kjefte og skrike. Hun har ingen respekt for andre voksne, ingen respekt for at hun er på besøk hos andre, ingen sosiale koder på den måten. Hun krangler og holder på. De yngste sønnene våre leker veldig fint sammen, men jeg klarer ikke invitere de hit fordi huset ser ut som det har vært gjennom en tornado etter at barna hennes har vært her. Så vi er nesten alltid der. Eg vet ikke hva eg skal gjøre. Anonymkode: 5f36f...4fc Vent til du får barn selv, så kan vi snakkes. Anonymkode: f292f...ff3
ops2 Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vent til du får barn selv, så kan vi snakkes. Anonymkode: f292f...ff3 Vi har ganske jevnaldrende barn skrives det allerede i hovedinnlegget...🙄 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vent til du får barn selv, så kan vi snakkes. Anonymkode: f292f...ff3 Du får lære deg å lese da vettu… Anonymkode: dba6d...288 5
Klott Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vent til du får barn selv, så kan vi snakkes. Anonymkode: f292f...ff3 Du må lære deg å lese hovedinnlegget bedre før du kommenterer. Ærlig talt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 Slike barn krever litt brutale grenser, men jeg skjønner at det blir vanskelig siden det ikke er ditt barn. Jeg har selv et barn som er rimelig frekk og ligner dette. Jeg går ikke inn i diskusjoner og er konsekvent med reglene hele tiden. Går han i mot et nei så blir han tauet ut igjen. Han får spørsmål om han skal bæres ut eller om han kan gå selv. Om barnet kjefter og skriker så får du si "skrik så mye du vil, reglene mine gjelder her." Så lar du det pågå til hun forstår at her slipper hun ikke unna. Anonymkode: 295c1...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 fru Alving skrev (7 timer siden): På et tidspunkt blir det bedre, min jente er 11 og ikke interessert i å tråkke etter meg lenger. Denne jenta blir og større og får egne venner og eget liv hun og. Kan du ikke si noe sånt som har Per (hennes sønn) lyst til å komme og leke med Pål (din sønn) neste søndag, de har det jo så koselig i sammen? Så kan jeg lage noe vafler/boller/Pølser til guttene så har de en fin dag? Det er lov å prøve seg på noen sånne omveier noen ganger. Hæ? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vent til du får barn selv, så kan vi snakkes. Anonymkode: f292f...ff3 Hæ? Skriver vi har jevnaldrende barn. Liker henne så godt, men ungen hennes gjør alle besøk med barna til et helvete. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slike barn krever litt brutale grenser, men jeg skjønner at det blir vanskelig siden det ikke er ditt barn. Jeg har selv et barn som er rimelig frekk og ligner dette. Jeg går ikke inn i diskusjoner og er konsekvent med reglene hele tiden. Går han i mot et nei så blir han tauet ut igjen. Han får spørsmål om han skal bæres ut eller om han kan gå selv. Om barnet kjefter og skriker så får du si "skrik så mye du vil, reglene mine gjelder her." Så lar du det pågå til hun forstår at her slipper hun ikke unna. Anonymkode: 295c1...e0e Greia er at med en gang man setter en grense så går det en jævel i barnet, så hun blir enda med trassig, enda mer eksplosiv og finner på enda jævligere ting. ts Anonymkode: 5f36f...4fc 1
fru Alving Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 Hvis du vil at sønnene deres skal leke sammen så kan du invitere ham over alene, det var d jeg prøvde og si. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå