Gå til innhold

Metafysisk årsak til sykdom og lidelser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av oss begynner å forstå at fysiske symptomer og sykdom ofte begynner først i den emosjonelle og mentale kroppen. Vi er ikke bare en fysisk kropp. Vi har hver en aura av subtile kropper inkludert de eteriske, mentale, emosjonelle, astrale og kausale. Energihealere, klarsynte og sjamaner er i stand til å føle eller se disse kroppene. Vårt vestlige system for allopatisk medisin kan tilby akutte livreddende operasjoner, samt dempe og kontrollere symptomer, men grunnårsaken blir ofte ikke behandlet. Fordi følelsene og tankene våre er energi, kan de, hvis de ikke uttrykkes 'i bevegelse', sette seg fast i kroppen og forårsake blokkering i energiflyten. Traumer eller arvet cellulært minne kan også føre til at meridianene til chi eller prana som strømmer gjennom kroppen, ikke fungerer optimalt. Reiki og andre modaliteter som arbeider med energifeltet kan ha varige helbredende resultater når energiene som forårsaker sykdom forsiktig fjernes. Sjamanistiske teknikker, som har vært den tradisjonelle formen for fysisk og psykisk helbredelse i tusenvis av år, kan fjerne mørk energiinntrenging, åndsfester og tilby sjelegjenvinning gjennom energihealing og plantemedisin. Disse modalitetene kombinert med rådgivning og livsstilsendringer viser at holistiske behandlinger tilbyr en mer bærekraftig og varig form for helbredelse. Det er mange aktuelle studier som beviser at energihealing virker.

Denne listen av Louis Hay, forfatter av You Can Heal Your Life, er en verdifull referanse for din egen helbredelsesreise. Å jobbe med hennes foreslåtte affirmasjoner kan begynne å nøste opp den psykiske energien som sitter fast i kroppen, følelsene og sinnet for å skape rom for helbredelse. Fra min egen personlige erfaring er denne prosessen mest effektiv i en flerlags tilnærming kombinert med reiki, sjamanisk healing, blomsteressenser, kostholdsendringer, trening og naturterapi. i kjærlighet og nåde, Cara Du kan helbrede livet ditt Louise Hay Symptomliste:

Magekramper: Frykt. Stopper prosessen.
Abscess: Gjærende tanker over sår, mistanke og hevn.
Ulykker: Manglende evne til å snakke for seg selv. Opprør mot autoritet. Troen på vold.
Aches: Lengsel etter kjærlighet. Lengter etter å bli holdt. Akne: Ikke akseptere seg selv. Misliker seg selv.
Avhengighet: Løper fra selvet. Frykt. Å ikke vite hvordan man elsker seg selv.
Binyreproblemer: Defaitisme. Bryr seg ikke lenger om seg selv. Angst.
Alkoholisme: Følelse av nytteløshet, skyldfølelse, utilstrekkelighet. Selvavvisning.
Allergier: Fornekter din egen kraft.
Alzheimers sykdom: Nektelse av å håndtere verden slik den er. Håpløshet og hjelpeløshet. Sinne.
Amenoré: Vil ikke være kvinne. Misliker seg selv.
Anemi: "Ja-men" holdning. Mangel på glede. Frykt for livet. Føler meg ikke bra nok.
Ankel: Ufleksibilitet og skyldfølelse. Ankler representerer evnen til å motta glede.
Anoreksi: Fornektelse av selvlivet. Ekstrem frykt, selvhat og avvisning.
Angst: Ikke stole på flyten og prosessen i livet.
Apati: Motstand mot følelse. Dømming av selvet. Frykt. Appetitt, overdreven: Frykt. Trenger beskyttelse. Å dømme følelsene.
Arm: Representerer kapasiteten og evnen til å holde på livets opplevelser.
Arterier: Bær livsglede. Arthritiske fingre: Et ønske om å straffe. Skylde. Føler seg utsatt. Leddgikt: Føler seg uelsket. Kritikk, harme. – Revmatoid artritt: Føler seg utsatt. Mangel på kjærlighet. Kronisk bitterhet. Harme. Dyp autoritetskritikk. Føler meg veldig påført.
Astma: Kveler kjærlighet. Manglende evne til å puste for seg selv. Føler seg kvalt. Undertrykt gråt.
Fotsopp: Frustrasjon over å ikke bli akseptert. Manglende evne til å gå videre med letthet.
Issues: Representerer livets støtte.
Ryggproblemer: – Avrundede skuldre: Bærer livets byrder. Hjelpeløs og håpløs. – Smerter i korsryggen: Frykt for penger eller mangel på økonomisk støtte. – Midtryggsmerte: Skyldfølelse. Satt fast i alt det der bak. "Gå av ryggen min!" – Øvre ryggsmerter: Mangel på emosjonell støtte. Føler seg uelsket. Holder kjærligheten tilbake. – Back Curvature: Manglende evne til å flyte med støtte fra livet. Frykt og prøver å holde på gamle ideer. Stoler ikke på livet. Mangel på integritet. Ingen mot til overbevisning. Dårlig ånde: Sinne og hevntanker. Erfaringer med sikkerhetskopiering.
Balanse, tap av: Spredt tenkning. Ikke sentrert.
Skallethet: Frykt. Spenning. Prøver å kontrollere alt.
Sengevæting: Frykt for foreldre, vanligvis far.
Raping: Frykt. Gulper livet for fort. Bells parese: Ekstrem kontroll over sinne. Uvillighet til å uttrykke følelser.
Blæreproblemer: Angst. Holder på gamle ideer. Frykt for å gi slipp. Å bli "forbanna".
Blødning: Gleden tar slutt. Sinne.
Blærer: Motstand. Mangel på følelsesmessig beskyttelse.
Blodtrykk: – Høyt: Langvarig følelsesmessig problem ikke løst. – Lav: Mangel på kjærlighet som barn. Defaitisme.
Kroppslukt: Frykt. Misliker seg selv. Frykt for andre.
Bein: Representerer universets struktur.
Benmarg: Representerer dypeste oppfatninger om selvet. Hvordan du støtter og bryr deg om deg selv. –
Pauser: Opprør mot autoritet.

Anonymkode: 5b280...47e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske provosert over å lese at alvorlig sykdom som er arvelig, som alzheimer, skal tilegnes som noe man er selvforskyldt... 

Anonymkode: 85954...315

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fødes i en familie som de sjeler vi er, godtar vi også å jobbe med karmaen til våre forfedre. Noen ganger tar vi på dette på oss selv som kan være en sykdom, deriblant alzheimer.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 19.57):

Ganske provosert over å lese at alvorlig sykdom som er arvelig, som alzheimer, skal tilegnes som noe man er selvforskyldt... 

Ekspander  

Hvorfor det egentlig? For hvis det er selvforskyldt kan man jo i større grad unngå det. Da er det jo ikke noe som slår til helt tilfeldig men noe man kan jobbe for å forebygge. Er ikke det bedre?

Anonymkode: 33e71...136

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til idioti. Trodde ikke noen trodde på Louise Hay lenger.

Anonymkode: a47e7...290

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 19.57):

Ekspander  

Jeg støtter ikke hovedinnlegget, men jeg tror man misforstår litt hvis man tenker at der betyr at sykdommer er «selvforskyldt». Det handler vel mer om at vi er sammensatte og et resultat av livets belastninger og at mye kan påvirke og utløse ulike sykdommer 

Anonymkode: 72477...0e5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tull har jeg ikke lest på lenge. Sett deg inn i normal sykdomslære og ikke dette sprøytet.

Anonymkode: f11e6...050

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 5.35):

Jeg støtter ikke hovedinnlegget, men jeg tror man misforstår litt hvis man tenker at der betyr at sykdommer er «selvforskyldt». Det handler vel mer om at vi er sammensatte og et resultat av livets belastninger og at mye kan påvirke og utløse ulike sykdommer 

Ekspander  

Så det er selvforskyldt når små barn får eksem og astma ? Den var ny.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 20.00):

Når vi fødes i en familie som de sjeler vi er, godtar vi også å jobbe med karmaen til våre forfedre. Noen ganger tar vi på dette på oss selv som kan være en sykdom, deriblant alzheimer.

Ekspander  

På ingen måte. Du har grundig misforstått både gjenfødelse og karma. Slutt å spre denne kvakksalver-giften og søk gode lærere istedet. 

Anonymkode: 3f759...04d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Provoserende at noen som har fullført norsk grunnskole kan tro på sånt bullshit. 

Anonymkode: a47e7...290

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 6.09):

Ekspander  

Nei. Jeg sier jo at det IKKE betyr selvforskyldt. Har ikke nevnt noe om allergi hos barn.
Men at mange sykdommer vi får kan utløses pga mange samlede faktorer og for mye «stress» på organismen vår. Vi er en helhet. 

Psykisk sykdom er heller ikke «selvforskyldt»

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet handler ikke om å unngå alt som er vondt og vanskelig. Da kunne vi bare ha blitt der vi var da, du vet, på den andre siden. Denne virkeligheten er et studie i begrensning, og sykdom er et ypperlig eksempel på dette.

Anonymkode: 41c33...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 19.45):

Mange av oss begynner å forstå at fysiske symptomer og sykdom ofte begynner først i den emosjonelle og mentale kroppen. Vi er ikke bare en fysisk kropp. Vi har hver en aura av subtile kropper inkludert de eteriske, mentale, emosjonelle, astrale og kausale. Energihealere, klarsynte og sjamaner er i stand til å føle eller se disse kroppene. Vårt vestlige system for allopatisk medisin kan tilby akutte livreddende operasjoner, samt dempe og kontrollere symptomer, men grunnårsaken blir ofte ikke behandlet. Fordi følelsene og tankene våre er energi, kan de, hvis de ikke uttrykkes 'i bevegelse', sette seg fast i kroppen og forårsake blokkering i energiflyten. Traumer eller arvet cellulært minne kan også føre til at meridianene til chi eller prana som strømmer gjennom kroppen, ikke fungerer optimalt. Reiki og andre modaliteter som arbeider med energifeltet kan ha varige helbredende resultater når energiene som forårsaker sykdom forsiktig fjernes. Sjamanistiske teknikker, som har vært den tradisjonelle formen for fysisk og psykisk helbredelse i tusenvis av år, kan fjerne mørk energiinntrenging, åndsfester og tilby sjelegjenvinning gjennom energihealing og plantemedisin. Disse modalitetene kombinert med rådgivning og livsstilsendringer viser at holistiske behandlinger tilbyr en mer bærekraftig og varig form for helbredelse. Det er mange aktuelle studier som beviser at energihealing virker.

Denne listen av Louis Hay, forfatter av You Can Heal Your Life, er en verdifull referanse for din egen helbredelsesreise. Å jobbe med hennes foreslåtte affirmasjoner kan begynne å nøste opp den psykiske energien som sitter fast i kroppen, følelsene og sinnet for å skape rom for helbredelse. Fra min egen personlige erfaring er denne prosessen mest effektiv i en flerlags tilnærming kombinert med reiki, sjamanisk healing, blomsteressenser, kostholdsendringer, trening og naturterapi. i kjærlighet og nåde, Cara Du kan helbrede livet ditt Louise Hay Symptomliste:

Magekramper: Frykt. Stopper prosessen.
Abscess: Gjærende tanker over sår, mistanke og hevn.
Ulykker: Manglende evne til å snakke for seg selv. Opprør mot autoritet. Troen på vold.
Aches: Lengsel etter kjærlighet. Lengter etter å bli holdt. Akne: Ikke akseptere seg selv. Misliker seg selv.
Avhengighet: Løper fra selvet. Frykt. Å ikke vite hvordan man elsker seg selv.
Binyreproblemer: Defaitisme. Bryr seg ikke lenger om seg selv. Angst.
Alkoholisme: Følelse av nytteløshet, skyldfølelse, utilstrekkelighet. Selvavvisning.
Allergier: Fornekter din egen kraft.
Alzheimers sykdom: Nektelse av å håndtere verden slik den er. Håpløshet og hjelpeløshet. Sinne.
Amenoré: Vil ikke være kvinne. Misliker seg selv.
Anemi: "Ja-men" holdning. Mangel på glede. Frykt for livet. Føler meg ikke bra nok.
Ankel: Ufleksibilitet og skyldfølelse. Ankler representerer evnen til å motta glede.
Anoreksi: Fornektelse av selvlivet. Ekstrem frykt, selvhat og avvisning.
Angst: Ikke stole på flyten og prosessen i livet.
Apati: Motstand mot følelse. Dømming av selvet. Frykt. Appetitt, overdreven: Frykt. Trenger beskyttelse. Å dømme følelsene.
Arm: Representerer kapasiteten og evnen til å holde på livets opplevelser.
Arterier: Bær livsglede. Arthritiske fingre: Et ønske om å straffe. Skylde. Føler seg utsatt. Leddgikt: Føler seg uelsket. Kritikk, harme. – Revmatoid artritt: Føler seg utsatt. Mangel på kjærlighet. Kronisk bitterhet. Harme. Dyp autoritetskritikk. Føler meg veldig påført.
Astma: Kveler kjærlighet. Manglende evne til å puste for seg selv. Føler seg kvalt. Undertrykt gråt.
Fotsopp: Frustrasjon over å ikke bli akseptert. Manglende evne til å gå videre med letthet.
Issues: Representerer livets støtte.
Ryggproblemer: – Avrundede skuldre: Bærer livets byrder. Hjelpeløs og håpløs. – Smerter i korsryggen: Frykt for penger eller mangel på økonomisk støtte. – Midtryggsmerte: Skyldfølelse. Satt fast i alt det der bak. "Gå av ryggen min!" – Øvre ryggsmerter: Mangel på emosjonell støtte. Føler seg uelsket. Holder kjærligheten tilbake. – Back Curvature: Manglende evne til å flyte med støtte fra livet. Frykt og prøver å holde på gamle ideer. Stoler ikke på livet. Mangel på integritet. Ingen mot til overbevisning. Dårlig ånde: Sinne og hevntanker. Erfaringer med sikkerhetskopiering.
Balanse, tap av: Spredt tenkning. Ikke sentrert.
Skallethet: Frykt. Spenning. Prøver å kontrollere alt.
Sengevæting: Frykt for foreldre, vanligvis far.
Raping: Frykt. Gulper livet for fort. Bells parese: Ekstrem kontroll over sinne. Uvillighet til å uttrykke følelser.
Blæreproblemer: Angst. Holder på gamle ideer. Frykt for å gi slipp. Å bli "forbanna".
Blødning: Gleden tar slutt. Sinne.
Blærer: Motstand. Mangel på følelsesmessig beskyttelse.
Blodtrykk: – Høyt: Langvarig følelsesmessig problem ikke løst. – Lav: Mangel på kjærlighet som barn. Defaitisme.
Kroppslukt: Frykt. Misliker seg selv. Frykt for andre.
Bein: Representerer universets struktur.
Benmarg: Representerer dypeste oppfatninger om selvet. Hvordan du støtter og bryr deg om deg selv. –
Pauser: Opprør mot autoritet.

Ekspander  

Kjære Durek, om legevitenskapen hadde vært så enkel, ville mange yrker med helseutdanning vært overflødige.

Tror du på dette psykotiske oppgulpet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

eller genetisk predisposisjon som det også heter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.

Mine magekramper og raping var fordi jeg manglet magnesium. Ville jeg mirakuløst få mer magnesium fra Universet hvis jeg bare ikke var "redd"? 

Ryggproblemene mine var pga dårlig muskulatur, jeg trengte rett og slett å trene for å bli sterkere. Men dette er altså feil, jeg bekymret meg egentlig for penger? Vi trenger egentlig ikke muskler? 

Tisset mye på meg om natten i barndommen. Var verken redd for mor eller far, men har adhd. 

Jeg kan fortsette, men gidder ikke. Jeg er tilghenger av å se alternative måter å se kroppen på, men herregud. 

Anonymkode: 0bf7a...cfc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 6.09):

Ekspander  

Nei men det skyldes stress i oppvekstmiljøet. Det er ikke barnets skyld. 

Anonymkode: a8be9...244

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 8.29):

Nei men det skyldes stress i oppvekstmiljøet. Det er ikke barnets skyld. 

Ekspander  

Stress i oppvekstmiljøet? For en nyfødt? Hvordan har de rukket det? Når de har det rett ut av magen? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever en ganske alternativ livsstil selv, men det du sier her er at fysisk sykdom ikke eksisterer og at det egentlig bare er følelser. Les det du skrev om fornektelse du. 

Anonymkode: d317c...e28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 9.10):

Stress i oppvekstmiljøet? For en nyfødt? Hvordan har de rukket det? Når de har det rett ut av magen? 

Ekspander  

Ble babyen født med eksem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...