Gå til innhold

Gamle vennskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker du ofte på gamle vennskap? Kanskje fikk du en venn på videregående, et morsomt vennskap som plutselig tok slutt etter 10 år fordi dere vokste fra hverandre, fordi den ene parten mente det var best å fly videre. Ikke noe voldsom drama, noen ganger tar bare ting slutt her i livet. Selvfølgelig var det sårt der og da men nå 12-15 år senere så undrer du kanskje, hvor ble det av henne? Av han? 

Anonymkode: 95bb1...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de fleste på sosiale medier så ser jo de der. 
du kan jo sende en foresp og ta opp igjen kontakten?

Anonymkode: 745dd...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Stort sett så skiltes våre veier underveis på grunn av at vi begynte på forskjellige skoler, arbeidsplasser, fikk nye venner, etc. En del flyttet, mens andre bor relativt nærme enda, men likevel uten kontakt. Jeg velger å forholde meg til nuet, og ikke dvele over gamle dager noe særlig.

Og jeg har troen på at det ofte er bedre å la det være med de gode minnene, enn å prøve å få kontakt med noen som har endret seg like mye som du selv har. Det var et par som tok kontakt på sosiale medier for noen år siden, men kun var interessert i å mimre, ikke å gjenoppta kontakten for noe aktivt vennskap. Da trakk jeg meg tilbake. For meg er vennskap som planter, de må tas vare på eller så visner de. Og de trenger i mitt tilfelle mer næring enn melankoli for å bestå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling skrev (12 minutter siden):

Nei. Stort sett så skiltes våre veier underveis på grunn av at vi begynte på forskjellige skoler, arbeidsplasser, fikk nye venner, etc. En del flyttet, mens andre bor relativt nærme enda, men likevel uten kontakt. Jeg velger å forholde meg til nuet, og ikke dvele over gamle dager noe særlig.

Og jeg har troen på at det ofte er bedre å la det være med de gode minnene, enn å prøve å få kontakt med noen som har endret seg like mye som du selv har. Det var et par som tok kontakt på sosiale medier for noen år siden, men kun var interessert i å mimre, ikke å gjenoppta kontakten for noe aktivt vennskap. Da trakk jeg meg tilbake. For meg er vennskap som planter, de må tas vare på eller så visner de. Og de trenger i mitt tilfelle mer næring enn melankoli for å bestå.

Av ren nysgjerrighet; har melankolien ingen nytte i ditt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Av ren nysgjerrighet; har melankolien ingen nytte i ditt liv?

I veldig liten grad. Det kan være morsomt å mimre litt en sjelden gang, men det er ikke noe jeg setter av en kveld til for å si det sånn. Jeg ser alltid fremover og ønsker å skape nye opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling skrev (1 time siden):

Man tar jo gjerne kontakt for litt mimring da, så kommer vennskap etterhvert. 

Anonymkode: 745dd...7e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke si ofte. Det hender innimellom. Og så sender jeg dem noen gode tanker, lurer på hva de gjør nå, håper det går dem godt. Jeg bruker ikke sosiale media med gamle kjente heller så aner ingenting om dem, og det lever jeg godt med. Ønsker dem jo alt godt, men jeg vet ikke hva det skulle gjøre oss godt å "holde oss oppdatert". 

Anonymkode: 3dbe6...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...