Gå til innhold

Hard liten kul eller grovere plass i rektum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med tilfeldige blødninger og sårhet i fra anus. 

Skjer av og til og går som regel over og kommer tilbake. Jeg har vært undersøkt med colonoskopi 3 ganger, med ingen kommentarer også med en rektal kikkert??

Har hatt problemer med magen av og på. Diagnostisert med kun ibs og hemorider. En gang sa legen at jeg hadde anal fissur ( tror jeg) gikk dår vrak anus oppover mellom rumpeballene. 

For å være ærlig hater jeg colonoskopi, syns det er like smertefullt som å føde. Så ikke noe jeg gjør lett. Jeg vet at hvis jeg klager til legen over mitt problem vil de bare sende meg til ny kokoloskopi. 

Men har vært sår, blødd litt spesielt i forbindelse med avføring. Når jeg kjenner i retur kjenner jeg noe grovt på den ene sida, nesten som hard kul, eller små harde kuler. 

Hva kan dette være? Jeg orker ikke gjennomgå enda en kolonoskopi. Tenker som regel at det er noe som sikkert går over, siden det aldri har vært noe før. 

Mye av samme symptomer som alltid. 

Anonymkode: 83ed5...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være arrvev etter analfissur. Ganske ufarlig, men når vevet sprekker opp igjen og igjen, så gror det dårligere, og da kan du få tykt arrvev uten særlig blodgjennomstrømming. Selvfølgelig vil det være vondt med koloskopi når du har slikt arrvev.

Hvis du har arrvev som har blitt fortykket, kan det opereres bort. Har hørt om flere som har fått et nytt liv etter en sånn operasjon. Litt styrete mens det gror, men flott etterpå.

Anonymkode: 5d995...045

Skrevet

Du slipper koloskopi, kan sees med rektoskopi når det er så nært åpningen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan være arrvev etter analfissur. Ganske ufarlig, men når vevet sprekker opp igjen og igjen, så gror det dårligere, og da kan du få tykt arrvev uten særlig blodgjennomstrømming. Selvfølgelig vil det være vondt med koloskopi når du har slikt arrvev.

Hvis du har arrvev som har blitt fortykket, kan det opereres bort. Har hørt om flere som har fått et nytt liv etter en sånn operasjon. Litt styrete mens det gror, men flott etterpå.

Takk for nyttig svar😊

Tror det er dette, hvorfor får man analfisur hele tida. Det svir 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for nyttig svar😊

Tror det er dette, hvorfor får man analfisur hele tida. Det svir 😔

Helt vanlig når du har ibs. Hard mage og kanskje løs mage om hverandre. Kanskje du har litt dårlig tid når du er på do også? Presser du mye når du gjør nummer to? Da sprekker det. Og når samme sår sprekker opp igjen og igjen, så blir vevet til slutt så ødelagt at det gror dårlig.

Skrevet

Så dette trenger ikke å være kreft?

Anonymkode: b9482...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...