AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Når jeg drikker alkohol en skjelden gang kun til fest har jeg som regel en hyggelig kveld og selv om jeg blir full er barr glad å koser meg,men jeg får alvorlig " angst" hver gang dagen derpå. Typ angst der jeg er skvetten, følsom kan gråte av ingenting, jeg får også veldig angst knyttet deg i brystet. Skulle gjerne tro man fikk dette hvis man hadde driti seg ut eller fått blackout,men jeg får dette uansett om jeg har hatt en strålende kveld. Sliter mye med psyken ellers da,mye angst. Er det andre som får dette? Slitsomt. Drikker kun 3-4 ganger i året. Anonymkode: a8c3d...b42
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg drikker alkohol en skjelden gang kun til fest har jeg som regel en hyggelig kveld og selv om jeg blir full er barr glad å koser meg,men jeg får alvorlig " angst" hver gang dagen derpå. Typ angst der jeg er skvetten, følsom kan gråte av ingenting, jeg får også veldig angst knyttet deg i brystet. Skulle gjerne tro man fikk dette hvis man hadde driti seg ut eller fått blackout,men jeg får dette uansett om jeg har hatt en strålende kveld. Sliter mye med psyken ellers da,mye angst. Er det andre som får dette? Slitsomt. Drikker kun 3-4 ganger i året. Anonymkode: a8c3d...b42 Beklager skrivefeil, er angsten😅 Anonymkode: a8c3d...b42
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Skrevet 10. august 2024 Det er veldig vanlig og også en grunn til at man anbefaler angstpasienter å ikke drikke i det hele tatt. Det forverrer angst. Anonymkode: b1706...8bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #4 Skrevet 10. august 2024 Jeg vet hvordan du har det, derfor sluttet jeg helt med alkohol i festlige lag. Orket ikke angsten dagene etter. Det som skjer når du drikker er at uroen slipper litt taket, du føler deg glad og har det gøy. Når alkoholen går ut synker nivåene ned på normalen igjen. For oss som sliter med angst er et fall av nivåene i seg selv triggende for angsten. Det går jo over, men er det verdt det? Jeg har presset meg mange ganger til å drikke litt for å være en del av de andre på festen, men jeg må betale dobbelt pris dagen etter. Jeg står støtt i meg selv og sier nei til alkohol, nettopp fordi jeg får det som deg. Anonymkode: af855...ad1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 Ja, jeg sliter også sånn. Får en følelse av at jeg har gjort noe helt forferdelig selv om jeg husker hele kvelden og ikke har oppført meg noe annerledes enn de andre. Anonymkode: 0579f...27a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 Blir sånn hvis jeg drikker mer enn tre enheter. Så derfor drikker jeg ikke mer enn det. Det er ikke verdt det. Anonymkode: e773f...c99
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 Det er vel verdens vanligste bivirkning av alkohol. Kommer av kjemisk ubalanse. Google hangxiety for å lese mer om det Så får folk det i forskjellig grad, da. Kan også være helt forskjellig fra gang til gang. Jeg fikk sjelden fylleangst da jeg var yngre, men på mine eldre dager så våkner jeg gjerne med en generell følelse av angst, anger (uten å ha noe spesifkt å angre på), er mer skvetten, lettrørt, deppa og nedfor. Anonymkode: d60d4...a05 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel verdens vanligste bivirkning av alkohol. Kommer av kjemisk ubalanse. Google hangxiety for å lese mer om det Så får folk det i forskjellig grad, da. Kan også være helt forskjellig fra gang til gang. Jeg fikk sjelden fylleangst da jeg var yngre, men på mine eldre dager så våkner jeg gjerne med en generell følelse av angst, anger (uten å ha noe spesifkt å angre på), er mer skvetten, lettrørt, deppa og nedfor. Anonymkode: d60d4...a05 Det stemmer, men når en sliter med angst fra før får man det ekstra Anonymkode: af855...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Samme her, har angst fra før. Jeg har en vennegjeng som ofte er ute og jeg er med 2-3 ganger i året. Jeg er sjenert og det tar tid å «drikke meg opp» selv om det ikke er et mål jeg går inn for. Så blir jeg komfortabel, har det gøy og revet med. Neste dag våkner jeg med forferdelig angst, både fysisk og psykisk. Selv om jeg vet at jeg ikke har gjort eller sagt noe andre sannsynligvis har reagert på. Er i godt humør og går hjem når jeg er trøtt, i motsetning til andre festdeltakere som sovner eller faktisk dummer seg ut. Føler ikke det er verdt det dessverre. Anonymkode: 9aebe...0f5
Gjest Hoia Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 Jeg drikker som regel bare max to enheter, fordi jeg trives best med det, får en fin dag etter etc., fyllesyke er det verste jeg vet. To halvlitere kan bli for mye, massivt, så da tar jeg enten bare to 0,35/40 eller to glass vin. Er jeg hjemme selv, eller ute selv og får lyst på et glass, øl, drikker jeg som regel bare max 1 enhet. Jeg kunne godt drukket oftere, men blir ofte bare max et par ganger i måneden. Jeg er veldig glad i ølsmaken, så jeg kan drikke alkoholfritt også. Alkoholen er ikke det sentrale.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det stemmer, men når en sliter med angst fra før får man det ekstra Anonymkode: af855...ad1 Jepp, som sagt, det treffer folk forskjellig. De som er deprimerte kan oppleve en sterk forverring av dette også. Alkohol går generelt ikke godt med psykiske lidelser, det har en tendens til å forverre det. Anonymkode: d60d4...a05 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når jeg drikker alkohol en skjelden gang kun til fest har jeg som regel en hyggelig kveld og selv om jeg blir full er barr glad å koser meg,men jeg får alvorlig " angst" hver gang dagen derpå. Typ angst der jeg er skvetten, følsom kan gråte av ingenting, jeg får også veldig angst knyttet deg i brystet. Skulle gjerne tro man fikk dette hvis man hadde driti seg ut eller fått blackout,men jeg får dette uansett om jeg har hatt en strålende kveld. Sliter mye med psyken ellers da,mye angst. Er det andre som får dette? Slitsomt. Drikker kun 3-4 ganger i året. Anonymkode: a8c3d...b42 Jeg hadde det sånn da jeg var ung og drakk meg beruset/full, og trodde da at jeg bare hadde fylleangst som alle snakket om. Jeg har imidlertid innsett i voksen alder at det nok var en kombo av fylleangst og sosial hangover. Jeg er såpass introvert (og muligens autistisk) at jeg får en følelse av fylleangst etter sosiale sammenkomster, selv uten en eneste dråpe alkohol involvert. Jeg overtenker, grubler og føler at jeg har sagt og gjort masse dumt og at alle tenker negativt om meg. Dette blir da forsterket dersom jeg drikker alkohol. Det er vel med alkohol som med andre rusmidler; man reagerer ulikt og ikke alle tåler det like godt. Jeg har sluttet helt å drikke alkohol og trives med det. Nå er jeg såpass voksen at folk flest godtar dette (med unntak av ei venninne som tydeligvis synes det er dumt), så jeg orker ikke tenke mer på det. Det er mange fordeler med å ikke drikke alkohol også, og dessuten sunt Anonymkode: c6d90...ce6
Gjest Hoia Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 Da jeg var yngre kunne jeg få en heidundrende mani i fylla, gjøre litt rare ting. Det er over ti år siden sist, og jeg tippet aldri helt over. Sist gang jeg kjente på litt beruselse utover det vanlige, kjøpte jeg kun et interiørblad og bestemte meg for å bli snekker på deltid. Nå liker jeg ikke følelsen av å være full, men litt beruselse etter et glass er helt OK. Jeg respekterer alle som ikke drikker. Jeg drikker ofte alkoholfritt fordi det er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå