Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen mer erfarne har noen råd til meg.

Tok ut spiral i slutten av mai, ble gravid 3 uker etterpå. Hadde en SA når jeg var gravid 5+5, dette var første uka i juli. Hadde ingen smerter under SA, og blødde i 6 dager. Ingen plager i ettertid utenom at det bare er tull med eggløsning.

Begynte å tracke EL og legge de inn i Premom med en gang jeg tok ut spiralen. På EL da jeg ble gravid hadde jeg LH-nivå på 1,27 i følge premom. 
Tre uker etter SA har jeg LH nivå 0.74, og en uke etter det hadde jeg 0.89 og testen så positiv ut.

Tenkte kanskje den på 0.89 kunne være en EL, for dagen etter var nivået på 0.3, som er vanlig for meg. Om det var EL er jeg 11 DPO nå, har helt negative gravitetstester, men EL-test viser 0,76 og 0,62 i dag (morgen og kveld). 

Jeg skjønner bare INGENTING. Er det vanlig med sånne svingninger, eller hva er dette for noe??

Alle råd, tips og erfaringer tar jeg gjerne i mot. Beklager om det er dumme spørsmål.

Anonymkode: 12498...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LH hormon har man i kroppen hele tiden igjennom syklusen sin. Det er helt normalt med LH hormon svingninger - særlig etter en SA/MA eller lignende. Det skaper for mange en hormonell ubalanse som kan ta tid for kroppen og regulere tilbake til normalen. For noen hopper de raskt inn igjen i vanlig syklus med EL, for andre kan det være kroppen hopper over eller bruker tid, uker- på og hoppe inn i syklus igjen. 

I forhold til premom og nivåene der - jeg ville absolutt ikke hengt meg opp i avlesningaverdiene der. De kan variere mye på generell basis. Appen er super til å følge med på, men selve tallene som kommer av avlesning er ikke særlig viktig eller korrekte dersom ikke premom sine egne EL tester benyttes. 

Alt du kan gjøre enda er nok å smøre deg med tålmodighet og fortsette testing 🌹

Anonymkode: f18c9...05c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...