AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Har fått en bærbar forstøver, og den blinker rødt så slår den seg av, da må jeg starte på nytt. Jeg vet at vi alle ikke har like, og jeg har lest bruksanvisningen. Jeg lurer på om han slår seg av på tid egentlig. Så dere som har slike med dere over alt, hvordan fungerer den? Holder batteriene lenge? Og ikke minst fungerer den like bra som den man får til å ha hjemme? Jeg må ha sånn med meg overalt nå, men astma er nytt for meg og ikke minst forstøvere. Anonymkode: 24740...d5d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har fått en bærbar forstøver, og den blinker rødt så slår den seg av, da må jeg starte på nytt. Jeg vet at vi alle ikke har like, og jeg har lest bruksanvisningen. Jeg lurer på om han slår seg av på tid egentlig. Så dere som har slike med dere over alt, hvordan fungerer den? Holder batteriene lenge? Og ikke minst fungerer den like bra som den man får til å ha hjemme? Jeg må ha sånn med meg overalt nå, men astma er nytt for meg og ikke minst forstøvere. Anonymkode: 24740...d5d Et sette ekstra batterier, veier lite, så ha det i bagen der du har forstøveren. Du får ikke en forstøver som ikke virker til å ha med deg. Skulle det skje så er nok noe feil på apparatet eller du mangler strøm/batterier. Da ringer su 113, om du blir for tett. Ellers er gjerne LHL.no eller naaf.no rette plassen for deg å få hjelp? Anonymkode: cca56...a8b
Maskinfører Skrevet 10. august 2024 #3 Skrevet 10. august 2024 (endret) Ingen erfaring med denne men min far hadde forstøver som gikk på Lysnettet visste ikke at det fantes på batteri en gang Endret 10. august 2024 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #4 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et sette ekstra batterier, veier lite, så ha det i bagen der du har forstøveren. Du får ikke en forstøver som ikke virker til å ha med deg. Skulle det skje så er nok noe feil på apparatet eller du mangler strøm/batterier. Da ringer su 113, om du blir for tett. Ellers er gjerne LHL.no eller naaf.no rette plassen for deg å få hjelp? Anonymkode: cca56...a8b Ja, jeg har med meg ekstra batterier og jeg holder på å bli kjent med den. Bruker den også en del hjemme nå bare for å finne ut av denne og hvordan den fungerer. Allerede et par turer med ambulansen så det vi må prøve å unngå 🙈 Lest mye på disse sidene også, er ofte hos legen. Likevel fint å høre om erfaring fra andre, det er ikke bare jeg som har alvorlig astma. Maskinfører skrev (1 time siden): Ingen erfaring med denne men min far hadde forstøver som gikk på Lysnettet visste ikke at det fantes på batteri en gang Må si jeg var overrasket selv å så for meg nå at jobb og alt liv bare forsvant. Så forteller de meg at joda det finnes en bærbar forstøver og den er til og med så liten at den er plass til i en ganske liten veske. Imponerende 👌🏻 Ts Anonymkode: 24740...d5d 1
Tomas77 Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 Har Phillips bærbar for sønn på ni. Her er det innebygget ladbart batteri. Holder en 8-10 inhalasjoner før det må lades igjen. Viktig med hyppig vask av filter siden spesielt Pulmicort kan gjøre det "fettete".
Maskinfører Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har med meg ekstra batterier og jeg holder på å bli kjent med den. Bruker den også en del hjemme nå bare for å finne ut av denne og hvordan den fungerer. Allerede et par turer med ambulansen så det vi må prøve å unngå 🙈 Lest mye på disse sidene også, er ofte hos legen. Likevel fint å høre om erfaring fra andre, det er ikke bare jeg som har alvorlig astma. Må si jeg var overrasket selv å så for meg nå at jobb og alt liv bare forsvant. Så forteller de meg at joda det finnes en bærbar forstøver og den er til og med så liten at den er plass til i en ganske liten veske. Imponerende 👌🏻 Ts Anonymkode: 24740...d5d Ja det må jeg si er overraskende pappa fikk ny i 2022 så høres veldig praktisk ut da dessverre så gikk min far bort 16.12.2023 så den nyheten fikk jeg aldri fortalt han eller så skulle jeg fått han til å søke på en sånn en han bodde på sykehjem men om sommeren kjørte han rundt med stolen sin så den kunne vært praktisk lungene hans lå på 10-15%
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 Jeg har en bærbar en og når den begynner å slå seg av før det er tomt for væske i kammeret så er det batteriene. Anonymkode: c24f6...257
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 Tomas77 skrev (1 time siden): Har Phillips bærbar for sønn på ni. Her er det innebygget ladbart batteri. Holder en 8-10 inhalasjoner før det må lades igjen. Viktig med hyppig vask av filter siden spesielt Pulmicort kan gjøre det "fettete". Så den varer så "kort" altså. Tenkte den kunne umulig bli så fort tom. Men da er det nok dette, at derfor slår den seg av og blinker. Da er det jo bare å bytte med engang den blinker sånn. Prøver å bli trygg på den for jeg skal bort til et sted uten strøm Prøve å lære meg å leve med denne astmaen👌🏻 Maskinfører skrev (27 minutter siden): Ja det må jeg si er overraskende pappa fikk ny i 2022 så høres veldig praktisk ut da dessverre så gikk min far bort 16.12.2023 så den nyheten fikk jeg aldri fortalt han eller så skulle jeg fått han til å søke på en sånn en han bodde på sykehjem men om sommeren kjørte han rundt med stolen sin så den kunne vært praktisk lungene hans lå på 10-15% Så trist at han er død, og forstår så godt hva du tenker, hadde vært fint for han å oppleve friheten denne gir. Jeg spurte legen min hva jeg gjør når jeg har en jobb blant annet der jeg er på farten hele tiden. Får ikke tatt med mer den store maskinen for å bruke den flere ganger om dagen. Da nevnte hun denne å skrev den ut med engang, så det er vel kanskje sånn at man må etterlyse behovene før man blir opplyst om hva som finnes. Kondolerer 💔 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har en bærbar en og når den begynner å slå seg av før det er tomt for væske i kammeret så er det batteriene. Anonymkode: c24f6...257 Da er det nok samme på min, tenkte det gikk altfor fort å bli tomme så fort. Den bruker nok en del strøm den da. Ts Anonymkode: 24740...d5d 1
Maskinfører Skrevet 10. august 2024 #9 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så den varer så "kort" altså. Tenkte den kunne umulig bli så fort tom. Men da er det nok dette, at derfor slår den seg av og blinker. Da er det jo bare å bytte med engang den blinker sånn. Prøver å bli trygg på den for jeg skal bort til et sted uten strøm Prøve å lære meg å leve med denne astmaen👌🏻 Så trist at han er død, og forstår så godt hva du tenker, hadde vært fint for han å oppleve friheten denne gir. Jeg spurte legen min hva jeg gjør når jeg har en jobb blant annet der jeg er på farten hele tiden. Får ikke tatt med mer den store maskinen for å bruke den flere ganger om dagen. Da nevnte hun denne å skrev den ut med engang, så det er vel kanskje sånn at man må etterlyse behovene før man blir opplyst om hva som finnes. Kondolerer 💔 Da er det nok samme på min, tenkte det gikk altfor fort å bli tomme så fort. Den bruker nok en del strøm den da. Ts Anonymkode: 24740...d5d Ja det var veldig trist han ble 78 år 💔 nå var ikke kolsen eneårsaken til han døde men magesår ett eller annet han kjørte rullestol for å spare på lungene når vi var ute så måtte han passe klokka sånn at han fikk kjørt bort til sykehjemmet og tatt den tenk om han kunne tatt den ute ? så fint det ville vært ja pappa brukte maskina 5-7 ganger om dagen hver 4-5 time av døgnet eller no ja du var heldig som fikk den Behandlingshjelpemidler eller noe heter det her i Tønsberg jeg sa jo til pappa tenk om det fantes en sånn på batteri ? det gjør det ikke sa han det var sykehjemmet som styrte med sånn tusen takk for kondolansen 💔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå