Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg var på tidlig ultralyd på mandagen og der kunne de se lille fosteret med hjertebank, og at jeg var 6 uker på vei. Etter 4 dager det vil si i går opplevde jeg blødninger, det var svakt men det varte utover dagen og ga seg på kvelden. Jeg ble derfor bekymret og fikk meg time til ultralyd i dag, der kunne jordmor se at hjerte slår men ble litt bekymret siden den ikke har utviklet seg til uke 7. I tillegg kunne hun se at fostersekken har blitt mindre, og at plommesekken er stor (?). Det var ikke noe galt med fosteret, men samtidig var det noe som ikke stemte. Fikk derfor ny time om 2 uker.. og nå sitter jeg her veldig bekymret.. image.gif.842504aec50f097095a241e24f82ebab.gifEr det flere som har fått høre det tidlig i svangerskapet men at det har gått bra? Blødning har startet igjen nå med bittebittesmå "klumper", kanskje samme str med chiafrø.. men har ikke smerter. Legger ved UL bilde. 

IMG_5689.jpeg

Anonymkode: 65426...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så 5 dager mellom ultralyd? Kan vel ikke vokse så mye på 5 dager? 

Skrevet

Har dessverre ingen positiv historie å dele, men har opplevd noe av det samme. Jeg blødde i flere dager (uten smerter), og fikk ultralyd for å sjekke. Da var fosteret to og en halv uke mindre enn det skulle være, men siden jeg ikke hadde tatt ultralyd tidligere, mente legen at jeg bare hadde hatt senere eggløsning enn jeg trodde. Det var hjerteslag til tross for en del blødning. På kvelden samme dag bestemte plutselig kroppen seg for å fullbyrde aborten, og det tok seg opp med både smerter og blødning. Jeg var noen uker lenger på vei enn deg.

Håper blødningen gir seg og at det går bra ❤️ Det er ganske mange som opplever blødning uten smerte som det går bra med, men det er nok et dårlig tegn om det viser seg at utviklingen ikke går som normalt. Og to uker føles uendelig lenge når man ikke vet ❤️

Anonymkode: 35d9f...e4d

Skrevet
mommyaka skrev (12 timer siden):

5 dager så tidlig har faktisk en del og si for utvikling. Så tidlig så skal utviklingen skje i en svært bestemt rekkefølge og tempo for at det skal være normalt og levedyktig. Det er først langt ute i svangerskapet at vekst og utvikling er individuelt og genetisk styrt. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! 
Jeg var på tidlig ultralyd på mandagen og der kunne de se lille fosteret med hjertebank, og at jeg var 6 uker på vei. Etter 4 dager det vil si i går opplevde jeg blødninger, det var svakt men det varte utover dagen og ga seg på kvelden. Jeg ble derfor bekymret og fikk meg time til ultralyd i dag, der kunne jordmor se at hjerte slår men ble litt bekymret siden den ikke har utviklet seg til uke 7. I tillegg kunne hun se at fostersekken har blitt mindre, og at plommesekken er stor (?). Det var ikke noe galt med fosteret, men samtidig var det noe som ikke stemte. Fikk derfor ny time om 2 uker.. og nå sitter jeg her veldig bekymret.. image.gif.842504aec50f097095a241e24f82ebab.gifEr det flere som har fått høre det tidlig i svangerskapet men at det har gått bra? Blødning har startet igjen nå med bittebittesmå "klumper", kanskje samme str med chiafrø.. men har ikke smerter. Legger ved UL bilde. 

IMG_5689.jpeg

Anonymkode: 65426...01a

Blødningene kan være så mangt. Alt fra helt normalt og ufarlig, til truende eller påbegynt abort. Dessverre ingenting man får gjort med det eller som kan gi særlig svar. 

Har dessverre ingen positiv historie for deg i samme tilfelle. Da endte det i SA tilslutt. 

Krysser fingrene for deg 🤞🌹

Anonymkode: 94beb...100

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (13 timer siden):

Jo de vokser en del fra uke til uke.

Anonymkode: 715b8...8b5

Skrevet

Jeg hadde en del blødninger under ene svangerskapet mitt. Blødde tre forskjellige dager over en periode på tre uker. Trodde jeg aborterte men kidden sitter her på ipaden sin. Så det går an å blø uten å miste barnet

Anonymkode: eab51...dd0

Skrevet

Hadde ikke blødning. Men ultralyd ca uke 7  hvor de sa at fosteret ikke utviklet seg normalt, og var ifølge gynekologen for lite til å være uke 7, eller at hjerte ikke slo som det skulle (men det var hjertelyd). Hun var ikke positiv til videre liv. Fikk ny time en uke senere hvor alt var fint. Gikk bra med barnet, 2 år nå.

Anonymkode: 5c67a...72c

Skrevet

Jeg har hatt småblødninger i alle svangerskap. Det er veldig vanlig, noen ganger pga skjøre slimhinner og andre ganger hormonelle blødninger. Blødninger trenger heldigvis ikke bety at det ikke går bra. :) 

Når det gjelder veksten på embryoet vil jeg bare si at den er så bitteliten på den tiden at det er bare millimeter som er forskjellen på uke 6 og 7 så det skal ikke mye feilmåling til før man får et annet svar. Så lenge alt ser bra ut ville jeg stolt på det. Jeg skjønner likevel at det er lite vi kan si som vil fjerne bekymringen din de neste to ukene. Krysser fingrene for deg. :) 

Skrevet

Jeg fikk også blødninger noen dager etter første ultralyd, var vel såvidt over 6 uker selv (trodde jeg skulle være minst 7 uker på første UL). Blødningene fortsatte i små mengder (mest brunt/gammelt blod), og jeg var inne på minst tre private ultralyder den neste uken med en dårlig følelse. Embryoet hadde vokst mellom hver UL, men på siste sjekk (var da akkurat 8+0) bekreftet de at det ikke lenger var noe hjerteslag, og jeg måtte fullføre aborten medisinsk.. Dessverre ingen god erfaring med små blødninger herfra, da kroppen gjerne vil varsle om at det ikke er liv laga før fosteret gir helt opp selv! ❤️ Den gode nyheten er at jeg ble gravid måneden etter aborten, og han ligger nå i magen og sparker meg i blæra as we speak😆

Anonymkode: e4db9...b09

Skrevet

Jeg er alltid litt usikker på om jeg bør svare på slike innlegg. Du er redd og ønsker kanskje svar med solskinnshistorier...

For min del var mindre fostersekk dårlig nytt.. Jeg ville forberedt meg på det verste og heller blitt positivt overrasket om det går bra. 

Anonymkode: b9285...689

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...