Gå til innhold

Er slike merker på tegn på noe farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får av og til slike merker etter sokkene,litt innsøkk rundt der hvor sokkene har vært.kan dette være tegn på noe farlig? Føler meg ikke hoven I beina.
Har helseangst,så redd dette kan være tegn på noe farlig😊

20240810_190126.jpg

Anonymkode: 6d5a5...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. 

Alltid hatt det sånn jeg, feiler ikke meg noe hvert fall.

Anonymkode: 80db0...79e

• Liker 7
Skrevet

Sånn har jeg hele tiden. Og det har sikkert du også. Synes det er godt gjort at du tenker på at det kan være farlig.

Anonymkode: baefc...80e

• Liker 6
Gjest Goldenretriever
Skrevet (endret)

Veldig vanlig, tror jeg. Bildet kunne like gjerne vært av min fot, ser helt lik ut.

(Jeg er altså helt frisk :) )

Edit: det er lov å lure. Du har kanskje blitt skremt av noe du har lest, men det er mest om dette oppstår plutselig, ikke går bort etter en stund uten sokker, og du har andre plager,  det er noe å tenke på. 

Så ikke bekymre deg, men du er på ingen måte rar eller dum som spør!

Endret av Goldenretriever
Skrevet

Sånn for alle. Jeg får å sånn ;) Er helt vanlig. Absolutt ikke farlig. Er bare fordi det strammer mot huden. Huden er veldig følsom.

Anonymkode: 6cd8a...045

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får av og til slike merker etter sokkene,litt innsøkk rundt der hvor sokkene har vært.kan dette være tegn på noe farlig? Føler meg ikke hoven I beina.
Har helseangst,så redd dette kan være tegn på noe farlig😊

20240810_190126.jpg

Anonymkode: 6d5a5...847

Hva tror du problemet her kan være? Kroppen din som har en sjelden sykdom som omtrent bare du har, eller at sokkene har vært litt for trange i strikken? 
Så lenge sokkene ikke er så trange at de stanser blodtilførselen, så overlever du uten men å ha gått med de sokkene. 
Kjenner du til at enkelte butikker selger sokker uten strikk, for å unngå strammesokker merker på leggen?

Bruker du noen medisiner?

Anonymkode: b8513...d3e

• Liker 1
Skrevet

Tyder bare på at du har litt væske i vevet i bena, men ingenting utenom det normale. Jeg bruker vanndrivende for å slippe å være pløsete på legger og mage.

Anonymkode: d8a7d...9f4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tyder bare på at du har litt væske i vevet i bena, men ingenting utenom det normale. Jeg bruker vanndrivende for å slippe å være pløsete på legger og mage.

Jeg har fått sånne merker av sokker og klær i alle år selv da jeg var pinnetynn og iallfall ikke hadde noe væske i vevet på de spinkle anklene mine...

Anonymkode: df500...02c

• Liker 5
Skrevet

Ser ut som du har litt væske i kroppen, og litt stamme sokker. 
sjekk med lege om du kan få noe vanndrivende 

Anonymkode: 6a4c5...7d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser ut som du har litt væske i kroppen, og litt stamme sokker. 
sjekk med lege om du kan få noe vanndrivende 

Anonymkode: 6a4c5...7d2

Fullstendig unødvendig å sjekke, for det kommer ikke TS til å få. Disse merkene er helt normale, og ikke tegn på ødem. Mange kan ha en såkalt trykkutsatt hud helt naturlig der man får lett merker. F.eks kan jeg få merker på kinnet i flere timer hvis jeg ligger på en sofapute med mønster for en kort lur, og slike sokkermerker som på bildet til TS har jeg hatt hver eneste dag siden jeg var barn. Er frisk som en fisk. 

Anonymkode: 05d0d...503

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

"helseangst"? Hva er det som får folk til å diagnotisere seg med slike liksomgreier?

Anonymkode: 9bc44...b98

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"helseangst"? Hva er det som får folk til å diagnotisere seg med slike liksomgreier?

Anonymkode: 9bc44...b98

Det moderne ordet for hypokonder.

Anonymkode: 05d0d...503

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke farlig. 

Kjøp deg løsere sokker. Ærlig talt. 

Anonymkode: aecc5...25f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fått sånne merker av sokker og klær i alle år selv da jeg var pinnetynn og iallfall ikke hadde noe væske i vevet på de spinkle anklene mine...

Anonymkode: df500...02c

Ja, det kommer an på graden. Jeg synes merkene til TS var relativt dype, men hva vet vel jeg. Jeg er i alle fall pinnetynn selv, men sliter med væskeansamlinger og går som sagt på vanndrivende mot problemene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det kommer an på graden. Jeg synes merkene til TS var relativt dype, men hva vet vel jeg. Jeg er i alle fall pinnetynn selv, men sliter med væskeansamlinger og går som sagt på vanndrivende mot problemene.

At du går p` noe betyr ikke at ts sin lege skal vurdere henne slik din lege har vurdert deg. Er dere på samme alder? Har dere samme type medisiner, for eksempel blodtrykksmedisiner? 
Noen er så basktante med å stille dels alvorlige diagnoser her inne at en skulle tro en stor andel av brukerne er leger med røntgenblikk. 

• Liker 1
Skrevet

Ankelkreft.

:ironi:

Anonymkode: 69969...4dd

• Liker 1
Skrevet

Du er hypokonder.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
VetAlt skrev (4 minutter siden):

Du er hypokonder.

Det har strengt tatt TS også selv sagt hu er

Anonymkode: 6d1bd...bb8

• Liker 1
Skrevet

Dette er et alvorlig tegn på stramme sokker.

• Liker 4
Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Dette er et alvorlig tegn på stramme sokker.

Der traff su spikeren på hodet. Smittsomt, via nettet, tro  :klaske:  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...