AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Hei. Dattera mi er utrolig dårlig til å rydde opp etter seg. Det er ikke leker hun roter, men ting som ikke er leker. Is-papir, emballasje, stueputer osv. Særlig søppel. Jeg har sagt det gang på gang at hun må legge søppelet i søpla og ikke kaste det på gulvet. Hun er ekstrem til å smule i sofaen, og jeg har funnet skorper og brødskiver bak sofaputene. Da var det stopp for henne ved å spise i sofa og de må nå sitte i stua. Gutten på tre får gjerne lov fordi han får til dette, men da er ikke søsteren der. Datteren min er syv år og burde egentlig kunne dette, og det tror jeg hun gjør, men mulig hun ikke orker. Jeg trenger råd... Anonymkode: dd7f1...137
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Dattera mi er utrolig dårlig til å rydde opp etter seg. Det er ikke leker hun roter, men ting som ikke er leker. Is-papir, emballasje, stueputer osv. Særlig søppel. Jeg har sagt det gang på gang at hun må legge søppelet i søpla og ikke kaste det på gulvet. Hun er ekstrem til å smule i sofaen, og jeg har funnet skorper og brødskiver bak sofaputene. Da var det stopp for henne ved å spise i sofa og de må nå sitte i stua. Gutten på tre får gjerne lov fordi han får til dette, men da er ikke søsteren der. Datteren min er syv år og burde egentlig kunne dette, og det tror jeg hun gjør, men mulig hun ikke orker. Jeg trenger råd... Anonymkode: dd7f1...137 Hun kan få belønni g om hun kaster i søpla...og mye ros!!!!...belønningssystem....ellers: prate med henne om dette ofte!!! Anonymkode: e3ab0...500
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kan få belønni g om hun kaster i søpla...og mye ros!!!!...belønningssystem....ellers: prate med henne om dette ofte!!! Anonymkode: e3ab0...500 Få på litt flere tegn, det var for lite. Anonymkode: 81a7c...099
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #4 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei. Dattera mi er utrolig dårlig til å rydde opp etter seg. Det er ikke leker hun roter, men ting som ikke er leker. Is-papir, emballasje, stueputer osv. Særlig søppel. Jeg har sagt det gang på gang at hun må legge søppelet i søpla og ikke kaste det på gulvet. Hun er ekstrem til å smule i sofaen, og jeg har funnet skorper og brødskiver bak sofaputene. Da var det stopp for henne ved å spise i sofa og de må nå sitte i stua. Gutten på tre får gjerne lov fordi han får til dette, men da er ikke søsteren der. Datteren min er syv år og burde egentlig kunne dette, og det tror jeg hun gjør, men mulig hun ikke orker. Jeg trenger råd... Anonymkode: dd7f1...137 Hva mener du hun skal gjøre? Støvsuge sofaen? Det er du som tillater henne å spise der??? hun er 7! Anonymkode: 1828b...287
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 Gi beskjed om at hun skal rydde opp rotet, hver gang du finner rotet. Og bli stående ved rotet til hun har gjort det. Anonymkode: d8f40...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun kan få belønni g om hun kaster i søpla...og mye ros!!!!...belønningssystem....ellers: prate med henne om dette ofte!!! Anonymkode: e3ab0...500 Ja må nok det AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du hun skal gjøre? Støvsuge sofaen? Det er du som tillater henne å spise der??? hun er 7! Anonymkode: 1828b...287 Det er stor forskjell på å støvsuge sofaen og la være å putte skorper bak putene. Hun er syv år , og burde forstå såpass. Selvfølgelig smuler det litt om de spiser i sofaen og det er helt ok, men litt smuler kontra skiver fordi hun ikke gidder å legge det på tallerken er to forskjellige ting. Anonymkode: dd7f1...137 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Dattera mi er utrolig dårlig til å rydde opp etter seg. Det er ikke leker hun roter, men ting som ikke er leker. Is-papir, emballasje, stueputer osv. Særlig søppel. Jeg har sagt det gang på gang at hun må legge søppelet i søpla og ikke kaste det på gulvet. Hun er ekstrem til å smule i sofaen, og jeg har funnet skorper og brødskiver bak sofaputene. Da var det stopp for henne ved å spise i sofa og de må nå sitte i stua. Gutten på tre får gjerne lov fordi han får til dette, men da er ikke søsteren der. Datteren min er syv år og burde egentlig kunne dette, og det tror jeg hun gjør, men mulig hun ikke orker. Jeg trenger råd... Anonymkode: dd7f1...137 Når hun får en is sier du jo bare "Denne må du kaste i søpla" - her er det jo du selv som ikke har vært konsekvent i oppdragelsen din. Anonymkode: 1828b...287
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når hun får en is sier du jo bare "Denne må du kaste i søpla" - her er det jo du selv som ikke har vært konsekvent i oppdragelsen din. Anonymkode: 1828b...287 Mye mulig jeg ikke har sagt det hver gang. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor hun tror det er greit å kaste søppel på gulvet eller kline brødskiver inn i sofaputene.. å glemme å kaste et papir i søpla er ikke så farlig. Man kan feks legge det på stuebordet og glemme det helt. Slikt skjer. Men det er da hele handlingen hva man gjør med mat og emballasje.. Finne ut at man kan kline slim utover bordet og få broren til å rydde det fordi han tilfeldigvis tok på slimet og da "lekte han med det og ". Det er rotementalitet. Anonymkode: dd7f1...137
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Skrevet 10. august 2024 Be henne rydde opp etter seg, hver gang. Det er helt uaktuelt å gjøre andre ting før hun har ryddet opp etter seg. Dette gjelder også om hun har gått videre til noe annet, og nå sitter og leker. Kanskje gjør det at hun lettere husker det en annen gang. Spising i sofaen er uansett en uvane, og bør ikke gjøres. Anonymkode: a833c...f39 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mye mulig jeg ikke har sagt det hver gang. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor hun tror det er greit å kaste søppel på gulvet eller kline brødskiver inn i sofaputene.. å glemme å kaste et papir i søpla er ikke så farlig. Man kan feks legge det på stuebordet og glemme det helt. Slikt skjer. Men det er da hele handlingen hva man gjør med mat og emballasje.. Finne ut at man kan kline slim utover bordet og få broren til å rydde det fordi han tilfeldigvis tok på slimet og da "lekte han med det og ". Det er rotementalitet. Anonymkode: dd7f1...137 Hun tror er greit fordi du ikke har lært henne at det ikke er greit! Anonymkode: 1828b...287
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun tror er greit fordi du ikke har lært henne at det ikke er greit! Anonymkode: 1828b...287 Okey, men ikke rop . Anonymkode: dd7f1...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå